قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلا الان

هر گرم طلای ۱۸عیار طی یک ماه گذشته ۲ درصد گران شده است.

سایت شماره یک:

قیمت طلا امروز افزایش یافت. قیمت طلا در بازار امروز نسبت به دیروز تغییر محسوسی نداشت. قیمت طلا تحت تأثیر اخبار سیاسی قرار دارد. قیمت طلا در شرایط دشوار سیاسی و جنگ ها افزایش می یابد. برای اطلاع از جزئیات قیمت طلا در ادامه خبر را مشاهده کنید.

مریم فکری: در حالی ماه میانی تابستان دیروز به پایان رسید که بررسی عملکرد یک ماهه بازار طلا، از رشد نزدیک به ۵۰ هزار تومانی قیمت طلا حکایت دارد.

در حالی حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار تومان قیمت دارد و این در حالی است که طلا یک ماه قبل حدود ۴۷ هزار تومان ارزان‌تر بود. این یعنی هر گرم طلای ۱۸عیار طی یک ماه گذشته ۲ درصد گران شده است.

قیمت طلای ۱۸عیار البته طی یک هفته گذشته هم رشدی در حدود ۱۱ هزار تومان را تجربه کرده است.

قیمت هر مثقال طلا نیز در مردادماه ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است و با تغییر کانال، به ۱۰ میلیون و ۴۷ هزار تومان رسیده است.

اما رشد قیمت طلا در بازار ایران در حالی بود که اونس طلا در طول یک ماه گذشته در حدود ۶۲ دلار کاهش قیمت داشته است.

بنا به این گزارش، در حالی بازار طلا طی یک ماه مرداد بازدهی مثبت داشته است که فعالان بازار طلا همواره بر رکودی بودن این بازار به جهت ماه‌های محرم و صفر تاکید می‌کنند.

در همین خصوص، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: همچنان رکود بر بازار حاکم است و با کاهش شدید تقاضا در بازار سکه و طلا روبرو هستیم. بازار در حال حاضر به ثبات نسبی خوبی رسیده و از هرگونه التهاب به‌ دور است.

بذرافشان تاکید می‌کند: از ابتدای سال رکود و کاهش تقاضا در بازار شکل گرفته است که طبق برآوردها، نسبت به رشد تقاضا، حدودا ٧٠ درصدی رکود و کاهش تقاضا طی سال داشته‌ایم اما در یک هفته اخیر بیشتر هم شده و این کاهش تقاضا چشمگیر شده است. این کاهش تقاضا، صنعت طلا را در وضعیت نامناسبی به لحاظ تولید قرار داده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 600 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان از دیروز کمتر است. حباب نیم‌سکه نیز بدون تغییر خاصی نسبت به روز گذشته، روی چهار میلیون و 294 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ 10 میلیون و 600 هزار تومان داد و ستد می‌شود که تغییر خاصی نسبت به دیروز نداشته. اما حباب آن نسبت به روز گذشته 27 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 947 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییری نسبت به روز گذشته، با قیمت شش میلیون و 250 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما 62 هزار تومان افزایش داشته و به سه میلیون و 516 هزار تومان رسیده است.

روند کاهشی قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا بر خلاف روزهای گذشته روند کاهشی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی در 30 روز گذشته حدود 0.92 درصد رشد قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی بر خلاف دو روز گذشته، نزولی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,934.94 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.46 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت دلار در بازار ایران امروز نوساناتی را تجربه کرد. دلار امروز بر خلاف روز گذشته روند افزایشی داشت اما بار دیگر در میانه‌های روز نزولی شد. این اتفاق روز گذشته نیز رخ داده بود. بازارساز روزهاست که تلاش می‌کند قیمت ارز را کنترل و کاهشی کند و به نظر می‌رسد بازار تسلیم خواست بازارساز شده است. همین روند بر قیمت طلا و سکه هم تا حدودی اثر گذاشته اما امروز تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه تا حدودی روند افزایشی خود را حفظ کرده است.

معامله‌گران بازار ارز، معتقدند اگر قیمت دلار امروز در هرات بالای مرز 49 هزار و 300 تومان را حفظ کند، می‌تواند روند افزایشی داشته باشد و خود را تا کانال 49 هزار و 600 تومان هم بالا بکشد. اما اگر دلار هرات به زیر این رقم برسد زیر پای دلار خالی می‌شود و دلار هرات می‌تواند وارد کانال 48 هزار تومان شود و به تناسب آن بر قیمت دلار تهران هم اثر بگذارد. دلار هرات امروز با قیمت 49 هزار و 350 تومان معامله شد. این نوسانات می‌تواند بر قیمت طلا و سکه هم اثر بگذارد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر