خورش ریواس این خورش بهاری خیلی راحت درست میشه و بسیار خوشمزه ست. تا پایان همراه ما باشید...

سایت شماره یک:

خورش های سنتی ایرونی که بیشتر پخته میشن و طرفدارای زیادی هم دارن، مثل خورش قورمه سبزی، خورش قیمه، خورش کرفس و... واقعا مزه خوبی دارن و با ذائقه ما جور درمیان. یه سری خورش های سنتی هم هستن که مورد پسند همه نیستن و مزه خاصشون باعث شده تا طرفدارای خاص خودشون رو داشته باشن. غذاهای فصلی مثل خورش گوجه سبز، خورش آلو اسفناج، خورش گل کلم و... یکی دیگه از خورش های فصلی و خوشمزه که مزه ترش فوق العاده ای داره، خورش ریواسه که در این مقاله طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم.

مواد لازم برای تهیه خورش ریواس

ریواس ۵۰۰ گرم

گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم

نعنا و جعفری تازه ۳۰۰ گرم

پیاز بزرگ یک عدد

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

این مقدار مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون خورش ریواس بپزی، این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

طرز تهیه خورش ریواس

مرحله اول

پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. پیازها رو همراه مقداری روغن، داخل قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط می ذاریم تا پیاز سرخ بشه.

مرحله دوم

وقتی پیاز طلایی شد، گوشت خرد شده رو اضافه کرده و تفت میدیم تا رنگ گوشت تغییر کنه. سپس کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم. یک دقیقه بعد رب گوجه فرنگی رو می ریزیم و یک دقیقه تفت می دیم تا بوی خامی رب گرفته بشه.

مرحله سوم

حالا وقت اضافه کرده 3 لیوان آب هست تا گوشت بپزه. آب رو می ریزیم و حرارت رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد. وقتی جوش اومد حرارت رو ملایم می کنیم و دو ساعت زمان میدیم تا گوشت پخته بشه.

مرحله چهارم

در فاصله پختن گوشت، نعنا و جعفری تازه رو خرد می کنیم و داخل ماهیتابه و کمی روغن سبزی ها رو تفت می دیم. رنگ سبزی که تغییر کرد اون رو از روی حرارت برمی داریم.

مرحله پنجم

اواخر پخت گوشت، سبزی سرخ شده رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا ریواس ها رو پوست گرفته و به اندازه یک بند انگشت خرد می کنیم. مقداری روغن داخل یک ماهیتابه ریخته و ریواس ها رو کمی تفت می دیم.

مرحله ششم

10 دقیقه پایانی پخت خورش، وقتی گوشت کاملا پخته شد و غذا جا افتاد، ریواس ها رو اضافه می کنیم. خورش ریواس همراه کته یا پلوی زعفرانی ترکیب عالی ای هست. نوش جانتون.

در این مقاله طرز تهیه یه غذای بهاری و خوشمزه به نام خورش ریواس رو بهتون آموزش دادیم. امیدواریم بپزید و از خوردنش لذت ببرید. اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستین، اینجا دستورهای متنوعی هست که می تونید بخونید و استفاده کنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر