در بسیاری از کافه‌ها، مخصوصا آن‌هایی که فضای دنج‌تری دارند، بعضی از مشتریان پشت میزهای کافه می‌نشینند و همراه با صرف نوشیدنی یا خوراکی، به انجام کارهایشان نیز می‌پردازند.

سایت شماره یک:

 

 کافه گراف تهران ‪که بسیاری آن را از زمانی که در مجتمع آ.اس.پ تهران واقع بود می‌شناسند، با نقل مکان به محل جدیدش سعی کرده تا محیطی متناسب برای کار فردی و گروهی ایجاد کند. درست است که کافه در مکان جدید آغاز به کار کرده؛ اما هنوز بخشی از فضا و همچنین منوی کافه در حال تکمیل شدن است.

 کافه گراف تهران کجاست؟

محل جدید کافه گراف تهران به مرکز شهر نزدیک‌تر شده است: ‪خیابان سمیه، بین خیابان ایرانشهر و قرنی، پلاک ۲۱۲. ورودی و ویترین تماما شیشه‌ای کافه باعث شده که آن را در میان ساختمان‌های اطرافش به راحتی پیدا کنید. اگر در طول هفته و ساعات کاری  با خودروی شخصی به کافه می‌آیید، طرح ترافیک و سختی پیدا کردن جای پارک را در نظر بگیرید. ایستگاه مترو طالقانی و ایستگاه متروی دروازه دولت به ترتیب نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها هستند که فاصله پیاده کافه از آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

محیط داخلی کافه گراف تهران، طراحی در راستای هدف

فضای داخل کافه گراف از ۴ طبقه تشکیل شده است. هر طبقه ویژگی‌ خاصی دارد که طبقات را از هم متمایز می‌کند. در طبقه همکف بار و ویترین کیک‌های کافه قرار گرفته است و بخشی از سفارشات در اینجا حاضر می‌شوند. در همین طبقه چند میز اشتراکی مستطیلی قرار گرفته‌اند که ارتفاع‌شان برای کار با لپ‌تاپ یا مطالعه و نوشتن مناسب است. علاوه بر این جنس بخشی از دیوارها و میزهای این بخش همانند تخته سیاه است و می‌توان با گچ‌هایی که روی میزها قرار گرفته، از سطح آن‌ها برای نوشتن استفاده کرد. البته گراف فقط انتخاب کسانی که می‌خواهند کار کنند نیست. هم نزدیک پله‌ها و هم در گوشه‌ای دنج‌تر از همین طبقه مبل و میزهایی قرار دارد که برای معاشرت و گپ زدن انتخاب مناسبی است.

آدرس جدید کافه گراف تهران

کافه گرافطبقه بالای کافه گراف تهران با میزهای دو تا چند نفره حال و هوایی نزدیک به گذشته کافه در محل قبلی‌اش دارد: این طبقه برای دورهمی‌های دوستانه و گفتگو مناسب است و کشیدن سیگار فقط در این طبقه مجاز است. سرویس‌های بهداشتی نیز در این طبقه قرار دارند.

طبقات زیرین کافه اما با هدف فضای کار اشتراکی ایجاد شده‌اند. از پله‌ها که پایین می‌روید اول از همه درختی را می‌بینید که از وسط میز بزرگی سربرآورده و کیفیت و آرامش خوبی به محیط بخشیده است. هم دور این میز بزرگ می‌توان نشست و هم پشت دو ردیف میز مستطیلی که یکی رو به دیوار و دیگری رو به شیشه است.

کافه گراف تهران در خیابان سمیه

این دو میز مستطیلی، دقیقاً به همین خاطر، برای انجام کار فردی و کارهایی که به تمرکز بیشتری احتیاج دارد نیز مناسب است. البته فضاهای کار اشتراکی همانطور که از نامشان مشخص است قرار نیست محیطی ساکت مانند کتابخانه باشند. اما از آنجایی که همیشه افراد مختلف مشغول انجام کارهایشان هستند، آرامش بیشتری در محیط برقرار است. نکته دیگری که به ایجاد این آرامش کمک می‌کند انتخاب موسیقی‌هایی است که در کافه پخش می‌شود. اغلب اوقات موسیقی کلاسیک یا موسیقی‌های آرام در پس‌زمنیه شنیده می‌شود.

کافه گراف خیابان سمیه

کافه گراف تهران، اینترنت رایگان با سرعتی مناسب در اختیارتان می‌گذارد که کافی است رمز عبورش را بپرسید. همچنین جا و تعداد پریزهای برق به گونه‌ای است که برای شارژ کردن لپتاپ و گوشی‌هایتان در حالی که از آن‌ها استفاده می‌کنید به مشکلی بر نمی‌خورید. روی میزها هم تعداد زیادی چراغ مطالعه قرار دارد تا بتوانید نور کافی و مناسب کار را برای خود تنظیم کنید.

روی دیوار طبقات صفحه‌ای سیاه با ۴ چراغ به شکل فلش قرار دارد که ممکن است فکر کنید تزئینی‌اند اما در واقع خاموش و روشن بودن هر چراغ معنی دارد! کاربرد این چراغ‌ها این است که قبل از رفتن به سرویس بهداشتی بتوانید از اشغال نبودن آن‌ها مطمئن شوید و از آنجایی که سرویس‌های بهداشتی در طبقه آخرند؛ نیازی نباشد تا از طبقات دیگر به بالا بروید و انتظار بی‌مورد بکشید. ۲ چراغ راستی برای سرویس سمت راست و ۲ چراغ سمت چپ برای سرویس سمت چپ هستند و روشن بودن چراغ سبز یا قرمز به ترتیب به معنی آزاد یا اشغال بودن آن سرویس است.

منوی کافه گراف تهران

منوی فعلی کافه گراف تهران هنوز جمع و جورتر از قبل است. طبق آنچه در صفحات رسمی کافه گفته شده، این منو موقتی و در حال تکمیل است. برای همین شاید هنوز بعضی از خوراکی‌هایی را که در محل قبلی وجود داشتند ‌نتوانید سفارش دهید. منوی فعلی انتخاب‌هایی از قهوه و نوشیدنی‌های گرم (که بعضی‌هایشان سرد هم سرو می‌شوند)، نوشیدنی‌های طبیعی و ترکیبی، کیک و دسر، شیک، پنینی، پاستا، صبحانه، غذا و سالاد و میان‌وعده دارد. هم‌چنین اگر ساعاتی غیر از صبح دلتان صبحانه می‌خواست، این‌جا گزینۀ خوبی است، چرا که تمام موارد صبحانه را در طوب روز نیز سرو می‌کنند. کافه گراف آب نوشیدنی تصفیه‌شده را بدون دریافت هزینه در اختیارتان می‌گذارد.

کافه گراف

یکی دیگر از امتیازهای کافه گراف، ساعات کاری طولانی آن است. شما می‌توانید هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در کافه گراف حضور داشته باشید. لازم به ذکر است که استفاده از میزهای کافه، محدودیت ساعت ندارد و می‌توانید با خیال آسوده، حتی یک روز کامل، از محیط کافه استفاده کنید.

در سال‌های اخیر با افزایش تعداد افرادی که به صورت مستقل و آزاد کار می‌کنند (freelancers)، جای خالی محیط‌های مناسب برای انجام کار حس می‌شد. همچنین کارهایی که نیاز به فعالیت گروهی دارند را نمی‌توان در جاهایی مثل کتابخانه انجام داد و محیط‌های آموزشی یا اداری با فرض اینکه فضای مناسب کار هم داشته باشند همیشه باز نیستند.

به این دلایل و بسیاری دلایل دیگر به وجود آمدن فضاهای کاری اشتراکی در اشکال و قالب‌های مختلف اتفاق خوبی است که در بعضی شهرها شروع شده است. کافه گراف هم با سابقه خوبش در کافه‌داری، فعالیتش را به این حوزه گسترش داده است و تلاش کرده تا محیط مناسبی برای این اتفاق مهم فراهم کند.

آدرس جدید کافه گراف تهران

آدرس جدید کافه گراف تهران: خیابان سمیه، بین خیابان ایرانشهر و قرنی، پلاک ۲۱۲

ساعات کاری: هر روز از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

اینستاگرام: www.instagram.com/cafegraph

تگ های مرتبط

ارسال نظر