سایت شماره یک:

 

سردخانه جسد چیست؟

سردخانه جسد نوعی سردخانه جهت نگهداری اموات در مدت زمان معین می باشد که دارای سیستم سرماساز با دمای منفی 20 درجه سانتی گراد بوده و این دستگاه تنها با برق کار میکند که می تواند تا چند روز میت را نگهداری نماید و مانع از بو گرفتن، فاسد شدن شود. اگر قصد خرید دستگاه سردخانه میت برای بیمارستان، پزشکی قانونی، مراکز اورژانس را با کیفیت بالا دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

ساختار سردخانه جسد چگونه است؟

سردخانه جسد هم مانند سردخانه گوشت، لبنیات، میوه و... دارای گاز خنک کننده درون دستگاه جهت تولید سرما برای نگهداری جنازه طی چند روز می باشد. در کابین جسد نیز دو عدد فن قرار داده شده است که سرمای تولیدی را به درون کابین هدایت می کند برای حفظ سرمای درون سردخانه میت، به تمامی قسمت های بدنه ی دستگاه عایق فوم تزریقی صورت گرفته است که این امر موجب افزایش کیفیت محصول شده است.

سردخانه اموات در کجا کاربرد دارد؟

سردخانه اجساد مخصوص نگهداری میت برای بیمارستان، پزشکی قانونی، برخی مراکز اورژانس، آمبولانس کاربرد دارد و دستگاه تک کابین و دو کابین معمولا برای مراکز و غسالخانه های کوچک، روستاهایی که از امکانات کمی برخوردارهستند به کار گرفته می شود. این سردخانه میت طبق دستورالعمل های بهداشتی با بدنه ای از جنس استیل و عایق بندی شده با قابلیت تنظیم دما طراحی شده است.

انواع سردخانه جسد بیمارستان

با توجه به نیاز بیمارستان و غسالخانه به سردخانه مرده، این دستگاه در ابعاد و تعداد کابین متنوع اعم از سردخانه جسد تک کابین، دو کابین، سه کابین الی هشت کابین ساخته می شود و دمای سردخانه مرده به گونه ای طراحی شده است که از هرگونه فاسد شدن و بو گرفتن جنازه درون یخچال جلوگیری می کند. سردخانه نگهداری جسد با نام های مختلفی از قبیل سردخانه قابل حمل میت، سردخانه بیمارستانی، سردخانه چرخ دار کلینیکی، سردخانه انسان مرده و ... شناخته می شود و به منظور نگهداری جسد مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تک کابین _ دو کابین

  • سه کابین _ چهار کابین

  • شش کابین _ هشت کابین

سردخانه جسد تک کابین

سردخانه جسد تک کابین در مساجد روستایی، غسالخانه ها، کلینیک و مراکز بهداشتی روستایی جهت نگهداری اجساد مورد استاده قرار می گیرند. یخچال سردخانه جسد قابلیت تحمل حداکثر وزنی معادل با 100 کیلو گرم را دارند.

سردخانه جسد دو کابین و سه کابین

این محصولات از استیل خالص نگیر 304 طراحی و تولید شده است زیرا باید دائما آن را شست و شو و نظافت کرد از این رو باید بدنه آن ضد زنگ باشد. علاوه بر این تمامی قطعات دیگر از جمله بدنه درونی، برانکارد، کشو های که تعبیه شده و ... نیز از جنس استیل ساخته شده اند، البته بدنه دستگاه به سفارش مشتری می تواند از نوع گالوانیزه نیز ساخته شود که دارای قیمت پایین تری است. 

سردخانه جسد چهار کابین

این سردخانه میت دارای ظرفیت بیشتری نسبت به سایر سردخانه های فوق داشته و اغلب به دو مدل طرحی می شود در یکی از انواع آن در کدام از کابین های آن دارای دربی مجزا بوده و کاربر در هنگام نیاز لازم است درب کابین مربوطه را یه صورت جداگانه باز کند اما در مدل دیگر برای چهار کابین سرد خانه تنها دو درب طراحی و نصب شده و هر درب مخصوص به دو طبقه از سردخانه می باشد. این سردخانه به دلیل ظرفیت بشتری که داراست برای مراکز بهداشتی بزرگ و بیمارستان ها بسیار مناسب می باشد.

سردخانه جسد شش کابین

سردخانه جسد شش کابین با ظرفیت قرار دادن 6 عدد جسد، دارای سه طرح مختلف بوده اغلب به صورت 2 در 3 یا 3 در 2 و یا به صورت شش کابین با درب های مجزا تولید می شود این سردخانه بیمارستانی به دلیل داشتن ظرفیتی بالا در بیمارستان ها بزرگ و پزشکی قانونی بسیار بکار برده می شود.

سردخانه جسد هشت کابین:

این سردخانه میت دارای 8 درب کابین مجزا می باشد یا به صورت دو طبقه با 4 عدد درب ساخته می شود، از مزیت این سردخانه می توان به موتور آن در مقایسه با سایر سردخانه های جنازه اشاره کرد.

مشخصات فنی سردخانه جنازه

اگر قصد خرید دستگاه یخچال جسد با کیفیت و ماندگاری بالا دارید لازم است بدانید که سردخانه ی میت دارای چه نوع مشخصاتی است:

  1. بدنه از استیل خالص نگیر و از گالوانیزه گرم و ضد زنگ بنا به انتخاب مشتری

  2. قابلیت کارکرد در منفی 20درجه سانتیگراد

  3. عایق کاری شده با بهترین نوع مواد ایزوله برای کاهش مصرف انرژی

  4. کندانسور هوای بی صدا با طول عمر بسیار بالا

  5. بدون نیاز به نصاب و بهره برداری آسان فقط با اتصال به برق

  6. درب های بدون درز مخصوص سردخانه جسد

  7. وزن سردخانه نگه داری جسد: حدودا 200 تا 800 کیلو گرم

  8. برند موتور: سکاپ، کالترون، تکامسه، امبراکو (بنا به انتخاب مشتری)

  9. مصرف برق: تک فاز، سه فاز

  10. جنس کندانسور و اواپراتور: مسی با فین آلومینیومی

  11. فن کندانسور و اواپراتور: الکتروژن با برچسب انرژی A

  12. جنس شاسی: پروفیل فولادی با پوشش رنگ کوره

  13. نمایشگر دیجیتال دما

آیا بدنه سردخانه جسد قابل شستشو است؟

سردخانه میت که برای نگهداری اجساد ساخته شده است لازم است که به گونه ای طراحی شود تا از فاسد شدن و بو گرفتن دستگاه و محل قرار گیری آن جلوگیری شود بنابراین در هنگام تولید یخچال مرده باید تمامی نکات و دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود که یکی از آن ها، قابلیت شست و شو جهت جلوگیری از نفوذ و رشد میکروب ها درون سردخانه می باشد همچنین درون یخچال، کف شور را به منظور خارج نمودن آب حاصل از شستشو قرار داده اند.

دمای استاندارد سردخانه میت

سرخانه انسان مرده با برق شهری یا همان تک فاز کار می کند، برخی دیگر از سردخانه‌های جسد هستند که توانایی کارکرد درشرایط بالای صفر و هم توانایی کار کردن در زیر صفر را دارند. بنابراین این دستگاه قابلیت کارکرد در انواع شرایط آب و هوایی، نگهداری جنازه در مدت زمان زیاد را دارد در واقع این محصول از کیفیت و طول عمر بالایی بر خورد دار است.

قیمت یخچال سردخانه

با توجه به این که یخچال جنازه در مدل و کاربرد های متنوع تولید می شود در تعیین قیمت موثر هستند که این امر موجب متغیر بودن قیمت سردخانه مرده می شود از این رو می توانید برای استعلام قیمت یخچال مرده با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایید.

عوامل موثر در تعیین قیمت یخچال جنازه:

  1. تعداد کابین

  2. جنس بدنه دستگاه

  3. نوع ترموستات

  4. نوع کمپرسور

  5. قابلیت شست و شو

خرید سردخانه جسد

اگر قصد خرید سردخانه جسد را دارید حتما لازم است که از نکات و اطلاعاتی از قبل در زمینه ی مشخصات، برند، تولید کنندگان، لیست قیمت این دستگاه داشته باشید تا بتوانید سردخانه میت مناسب خریداری نمایید تا چندین سال بتوانید از دستگاه بدون مواجه شدن با مشکل و هزینه ی اضافی استفاده نمایید.

ویژگی های سردخانه جسد 

  • ساخت سردخانه ها درمدل های متنوع تک کابین تا 8 کابین تولید می شود

  • دارای موتور و کمپرسوربا کیفیت و قدرت بالا

  • سیستم اتوماتیک موتور جهت کاهش مصرف انرژی

  • نصب و راه اندازی بسیار راحت

  • دارای نمایشگر دما برای کنترل و تنظیم دمای داخل کابین

  • انجام عمل ایزولاسیون (عایق حرارتی) 

  • امکان تولید کابین جسد به صورت استفاده از برق تک فاز یا سه فاز

  • دارای برانکارد استیل و چرخ دار برای جابه جایی راحت میت

  • قابلیت شستشو و رعایت بهداشت

مراکز فروش یخچال اموات

در این مقاله قصد داریم به متقاضیان لیست تولید کنندگان سردخانه جسد در تهران را معرفی کنیم که در زمینه ی تولید، فروش، خدمات پس از فروش سردخانه صنعتی سابقه ای درخشان دارند و برای مشتریان امکان خرید آنلاین و ارسال محصولات به سراسر کشور از طریق باربری معتبر را فراهم نموده اند.

صنایع برودتی کولست

مجموعه ی کولست تولید کننده ی انواع یخچال و سردخانه صنعتی در تهران می باشد که در زمینه ی تولید انواع کابین سردخانه از تک کابین الی هشت کابین بسیار موفق بوده است، این محصول با ورق گالوانیزه به منظور جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن دستگاه در هنگام شست و شو، طراحی شده است. تمامی کارشناسان فروش این فروشگاه آماده ی پاسخ گویی 24 ساعته و ارائه ی خدمات پس از فروش می باشند با خرید سردخانه اموات کولست می توانید از امتیاز دریافت کارت گارانتی برخوردار شوید.

 

https://coolest-refrigerator.ir/category/%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%B3%D8%AF

آدرس سایت: https://coolest-refrigerator.ir/

کارشناس فروش: 09128951640

صنایع برودتی زئوس

مجموعه ی زئوس که از تولید کنندگان برتر سردخانه میت محسوب می شود در زمینه ی تولید و فروش انواع یخچال سردخانه اموات فعالیت دارد و متقاضیان می توانند به دو روش حضوری درب کارخانه و تماس با کارشناسان مربوطه جهت خرید سردخانه صنعتی اقدام نمایند، برای استعلام قیمت سردخانه جسد تک کابین با کارشناس فروش فروشگاه زئوس تماس حاصل نمایید.

سردخانه بیمارستانی

آدرس سایت: https://zeusboroodat.com/

کارشناس فروش: 09128079561

صنایع برودتی یخچال سازان

اگر به دنبال مرکز فروش و عرضه ی سردخانه جسد با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید می توانید به مجموعه ی یخچال سازان در تهران مراجعه نمایید. در زمان تولید سردخانه جسد یخچال سازان عایق بندی در تمامی نقاط  بدنه به صورت فشرده صورت می گیرد و تزریق می شود تا از هر گونه پرت سرما و تبادل حرارتی با محیط پیرامون جلوگیری شود.

سرخانه میت

آدرس سایت: https://yakhchalsazan.com/

کارشناس فروش: 09128469362

اجزای تشکیل دهنده ی سردخانه جسد

  1. بدنه ی سردخانه میت :بدنه ی سردخانه جسد به دلیلی اینکه از قطعات داخلی محافظت می کند و با محیط پیرامون در ارتباط بوده از ورقه های باکیفیت با جنس استیل 304 نگیر بوده  که از نظر رعایت اصول بهداشتی بسیار مفید بوده لذا این دستگاه قابل شستشو می باشد و لازم به ذکر است که به درخواست مشتری قابل تولید با ورق رنگی یا گالوانیزه می باشدبرای حفظ دمای داخل سردخانه و جلوگیری از هدر رفتن برودت و سرمای یخچال از عایق بندی درجه یک، عایق حرارتی تزریقی است.

  2. کابین سردخانه بیمارستانی : یکی از قسمت های داخلی سردخانه جسد، کابین سردخانه جسد می باشد که در واقع محل نگهداری ازجنازه است که از جنس استیل ضد زنگ که درصد ساییدگی را به صفر می رساند درب کابین سردخانه نیزاز جنس استیل بوده که دارای دستگیره قفل دار می باشد که این امر سبب ورود و خروج آسان و سریع جنازه می شود برای جلوگیری از خارج شدن حرارت و همیطور بوی بد میت درز بندی شده است.

  3. موتور سردخانه جسد : سیستم سرمایشی سردخانه جسد که بخش بسیار مهمی در سردخانه و یکی از تجهیزات ضروری سردخانه می باشد که با بهترین برند های اروپا پوشش داده می شود که دانفوس یا کالترون می باشد و منبع تغذیه سیستم سرمایشی دستگاه تک فاز یا سه فاز می باشد که از بخش های اواپراتورهای مسی، کندانسور تشکیل شده است،این موتور های پر قدرت دمای مناسب (دمای منفی 20 درجه سانتی گراد) را برای نگهداری از میت فراهم می کند.

  4. ترموستات سردخانه بیمارستان : برای حفاظت از سردخانه، عملکرد دستگاه و نظارت به دستگاه سردخانه ترموستات تعبیه شده است که هنگامی که این ترموستات اتوماتیک بوده به صورتی که دمای کابین بر روی نمایشگر مشخص می شود و زمانی دمای کابین به دمای مورد نطر رسید و این ترموستات به صورت اتوماتیک تا زمان افت دماثابت می ماند این ویژگی موجب جلوگیری از مصرف انرژی و محافظت از موتور بسیار مفید می باشد.

  5. برانکارد سردخانه : برای جابه جایی و حمل و نقل آسان جسد از برانکارد که در داخل کابین قرار می گیرد استفاده می شود و این برنکاردا ها قابل شستشو هستند و به صورت چرخ دار ساخته شده اند که سبب سهولت جابه جایی می شود.

تا چه مدت می توان اجساد را در یخچال سردخانه نگهداری کرد؟

 این سردخانه ها در یک تقسیم بندی کلی به دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می شوند. از سردخانه جسد کوتاه مدت در مراکزی که اجساد تا 48 ساعت در آن قابل نگه داری است برای مثال مراکز پزشکی قانونی، مراکز بهداشتی روستایی و غسالخانه ها استفاده می شود.از سردخانه جسد بلند مدت یا طولانی مدت نیز زمانی که می خواهند اجساد را برای مدت طولانی نگهداری کنند استفاده می شود زیرا دارای موتور زیر 20 درجه سانتی گراد می باشند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر