سایت شماره یک:

انجیر خشک که با نام انجیر نیز شناخته می شود، به دلیل داشتن کلسیم و پتاسیم بالا و عوارض جانبی بر بدن، یک انتخاب غذایی عالی برای زنان است. در مورد راه های بسیاری که انجیر ممکن است به ویژه به زنان کمک کند، بیاموزید.

 

فواید انجیر خشک

انجیر میوه بزرگ بعدی است که ظاهر می شود. انجیر اغلب به صورت تازه یا خشک در دسترس ما است و از درخت فیکوس می‌آید. از این که بدانید میوه انجیر که در زبان ما به آن انجیر نیز می‌گویند، به همان اندازه دارای مواد مغذی است، شگفت‌زده خواهید شد. علاوه بر مقدار قابل توجهی فیبر، حاوی مواد معدنی پتاسیم، منگنز، ویتامین B6، مس و اسید پانتوتنیک است. مصرف میوه های سرشار از فیبر ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه کمک کند.

یک وعده انجیر، که از چهار تا پنج عدد انجیر تشکیل شده است، ممکن است در مجموع پنج گرم فیبر بدهد که یک پنجم نیاز روزانه 25 گرم فیبر برای زنان است. فیبر به نوبه خود احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. انجیر غذای دیگری است که ممکن است به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی در کسانی که آن را تجربه می کنند کمک کند. فقط انجیر تازه برای این توصیف واجد شرایط است.

به دلیل غلظت بالای قند موجود در آنها، افراد دیابتی باید در مصرف انجیر خشک در رژیم غذایی خود احتیاط کنند. پتاسیم موجود در انجیر چیزی است که به کنترل میزان قندی که در خون در بدن در گردش است کمک می کند. شواهد بیشتری وجود دارد مبنی بر اینکه برگ انجیر ممکن است در درمان دیابت مفید باشد. میوه انجیر منبع فراوانی از مواد مغذی سالم برای سلامت پوست شما از جمله ویتامین های B و C و همچنین فسفر و مواد معدنی مهم است.

 پوست شما به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در آن جوان تر و سالم تر به نظر می رسد. انجیر یک میان وعده سالم برای موهای شما است زیرا حاوی ویتامین E است. علاوه بر این، کلسیم پیش ساز کلاژن است که پروتئینی است که مو را می سازد. بنابراین جای تعجب نیست که انجیر اغلب به عنوان مواد تشکیل دهنده در ماسک ها و نرم کننده های مو استفاده می شود.

2

ممکن است علاوه بر مصرف انجیر با استفاده از روغن انجیر در موهایتان، سلامت موهای خود را نیز بهبود بخشید. انجیر دارای محتوای فیبر بالایی است که آن را برای کنترل وزن مفید می کند. فیبر به تنظیم سیستم گوارشی بدن کمک می کند که به نوبه خود به احساس سیری در دستگاه گوارش کمک می کند. انجیر تازه باید به طور منظم به جای میوه هایی با محتوای قند بالا مانند انبه، انگور و آناناس مصرف شود. مصرف روزانه انجیر با افزایش تراکم استخوان همراه است. علاوه بر این، ممکن است به پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان کمک کند.

انجیر منبع عالی پتاسیم و کلسیم است. بنابراین، خوردن انجیر به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم ممکن است به ارتقای سلامت استخوان و کاهش گردش استخوان کمک کند. مصرف انجیرهایی که اول صبح با معده خالی در آب خیسانده شده اند ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند، از جمله کاهش یبوست و تنظیم سطح گلوکز خون.

انجیر منبع عالی مواد معدنی منگنز، منیزیم، روی و آهن است. این مواد معدنی برای سلامت باروری افراد مفید هستند و باید به طور منظم مصرف شوند. آیا تا به حال تصور کرده اید که چنین میوه کوچکی بتواند چنین پانچ قدرتمندی را حمل کند؟ از خوردن غذا در آن ظرف انجیر لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که فقط باید مقدار کمی مصرف کنید. خوردن 4 تا 5 عدد انجیر برای دریافت فواید کافی است.

اثر و عوارض انجیر خشک

طبق استانداردهای گیاه شناسی، انجیر را نمی توان به عنوان یک میوه طبقه بندی کرد. این یک سیکونیوم است که نشان می دهد بخشی از ساقه به داخل کیسه کشیده می شود و شکوفه ها در داخل کیسه رشد می کنند نه در خارج کیسه. انجیر طعم و بافت مشخصی دارد. بافتی خوش طعم و جویدنی دارند.

هنگامی که با هم ترکیب می شوند، ابریشمی بودن میوه و تردی دانه های آن یک تجربه غذایی بسیار خوشمزه را برای شما به ارمغان می آورد. نوع تازه انجیر فقط از ژوئن تا سپتامبر قابل دسترسی است، اگرچه انجیر خشک را می توان در هر زمانی از سال خریداری کرد.

 انجیر ممکن است شکل بیضی یا گلابی داشته باشد و می تواند هر یک از رنگ های زیر باشد: سفید، سبز، قرمز، زرد، بنفش یا سیاه. می توانید آن ها را به صورت خام و تازه، به صورت خشک شده مصرف کنید و یا در انواع غذاهای دیگر استفاده کنید. در بسیاری از نقاط جهان، مردم انجیر را غیرعادی می دانند. هنگامی که به طور کامل بالغ می شوند، طعم مشخصی دارند که تحت تأثیر رنگ آنها است که هم شیرین و هم آبدار است.

اصطلاح "انجیر" از کلمه لاتین "ficus" گرفته شده است که از نام عبری باستانی که "feg" نوشته می شد، گرفته شده است. باور عمومی بر این است که انجیر اولین میوه ای بود که چیده شد و پرورش یافت. آنها در اصل اهل هند و ترکیه بودند، اما در دهه 1500 به قاره آمریکا راه یافتند. خاورمیانه و اروپا تولیدکنندگان عمده انجیر بودند و در اواسط قرن پانزدهم به چین راه یافتند.

در اواخر قرن نوزدهم، مبلغان اسپانیایی مسئول کاشت درختان انجیر بودند که بعداً در سراسر جهان مشهور شدند. در سال 3000 قبل از میلاد، آشوری ها از انجیر به عنوان منبع قند استفاده می کردند. به طور کلی پذیرفته شده است که انسان مسئول اولین کشت موفق یک گیاه بوده است.

ارسطو در کتاب های خود شرحی از رشد انجیر در یونان ارائه کرده است. رومی ها انجیر زیادی مصرف می کردند که یکی دیگر از منابع معمولی رزق و روزی آنها بود. یونانیان و رومیان باستان مسئول پخش این میوه در سراسر منطقه مدیترانه بودند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر