سایت شماره یک:

پاک و جداکردن هر‌گونه آلودگی از یک سطح به‌خصوص، نیازمند صرف انرژی مکانیکی است. این انرژی، توسط فرایند سایش تامین می‌شود. موادی که به‌تنهایی یا در ترکیب با دیگر مواد بتواند در‌کنار این انرژی مکانیکی با انرژی فیزیک و ‌شیمیایی در فرایند نظافت مورد‌ استفاده قرار بگیرد، با نام شوینده صنعتی شناخته می‌شود. امروزه انواع مختلفی از این ماده تولید می‌شود که هر‌کدام، از ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی برخوردار هستند؛ یکی از انواع آن برای دستگاه‌های زمین شوی طراحی شده است. استفاده از این محصول، می‌تواند در نظافت زمین کمک شایانی کند. فقط کافی است تا با نحوه عملکرد آن آشنا باشید تا بتوانید به آسانی از آن بهره بگیرید.

دترجنت چیست؟

اولین ماده تولیدشده برای نظافت، صابون است که از قدمت آن صد‌ها سال می‌گذرد. فرآیند نظافت نیازمند انرژی مکانیکی است. آب به‌دلیل کشش سطحی بالا، نمی‌تواند به‌تنهایی به‌عنوان عامل پاک‌کننده مورد استفاده قرار بگیرد. در این ‌صورت اضافه­کردن پاک‌کننده به آب، موجب کاهش کشش سطحی آب می‌شود.

در نتیجه، آب به داخل آلودگی نفوذ می‌کند و سطح تماس میان آب و آلودگی افزایش می‌یابد. ماده شوینده صنعتی که با نام دترجنت هم شناخته می‌شود، ذرات کثیفی و آلودگی را از سطوح پاک می‌کند. استفاده از این محصول، هنگام اضافه­شدن به سیستم نظافتی، بخشی از انرژی مورد‌نیاز برای شکست پیوند میان ذرات کثیفی و سطح را تامین می‌کند.

کاربرد انواع دترجنت‌ها

از شوینده­های صنعتی در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شود و هیچ محدودیتی در استفاده از آن‌ها وجود ندارد. به‌طوریکه از آن‌ها در صنایع تولیدی و کارخانجات، بخش نفت و گاز و پتروشیمی، اماکن توریستی و گردشگری، هتل‌ها و مصارف خانگی بهره می‌گیرند. بیشترین کاربرد آن‌ها به‌عنوان شوینده فرش، شوینده موکت، شوینده مبل و شوینده پرده است.

تنوع شوینده صنعتی، برای نظافت یک سطح مشخص در نظر گرفته شده‌اند. به‌عنوان مثال، پاک‌کننده فرش فقط برای از بین‌بردن آلودگی‌های فرش و مراقبت از آن استفاده می‌شود. دلیل این امر آن است که هر‌کدام از محصولات با‌توجه به نوع بافت و جنس اشیا تولید می‌شوند.

دترجنت  صنعتی

مزایای استفاده از شوینده صنعتی در جایگزینی ماده‌های سنتی

با توجه به افزایش انواع مختلف آلودگی‌ها چه در محیط‌های صنعتی و چه در مصارف خانگی، اهمیت استفاده از دترجنت بیشتر شده است. می‌توان با خرید انواع گوناگون این محصول و استفاده از آن‌ها، سرعت عملیات نظافت و جذب آلودگی را بسیار بالا برد.

به همین‌دلیل دیگر نیاز نیست تا مانند زمانی‌که از ماده‌های سنتی استفاده می‌کنید، زمان زیادی را منتظر نفوذ این مواد در بطن آلودگی‌ها صرف کنید. همچنین به‌دلیل وجود اسانس‌های استاندارد در ترکیبات این پاک‌کننده‌ها، بوی بهتری در مقایسه با ماده‌های سنتی دارد. می­توان گفت استفاده از شوینده­های صنعتی، مزیت‌های فراوانی دارد که موجب محبوبیت آن شده است.

نحوه انتخاب و خرید شوینده صنعتی مناسب

در حال حاضر انواع مختلفی از دستگاه نظافت صنعتی طراحی و تولید شده‌اند. این دستگاه‌ها در برخی از موارد مانند کارایی، دترجنت مورد‌استفاده و عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند. به منظور افزایش بهره‌وری در فرایند نظافت با این دستگاه‌ها، عواملی موثر هستند.

مهم‌ترین آن‌ها، انتخاب شوینده دستگاه زمین شوی مناسب و چگونگی استفاده صحیح از آن هستند. بنابراین، برای انجام صحیح این دو مرحله باید اطلاعات کافی کسب نمایید. از دیگر نکات مهم هنگام انتخاب یک محصول مناسب می‌توان به غلظت کافی، عدم وجود اسانس و داشتن نشان استاندارد اشاره کرد.

  • جنس کف‌پوش‌ها

جنس کف‌پوش‌ها، یکی از عوامل موثر در انتخاب محصول است. با توجه به ماهیت آلاینده‌ها و جنس کف‌پوش‌ها، بهتر است تا قبل از استفاده مستقیم و در مقیاس وسیع، سازگاری آن با نوع کف‌پوش‌ها بررسی شود. در این‌صورت می‌توان از بروز انواع آسیب‌های نا‌خواسته جلوگیری کرد. شوینده صنعتی کف شوی باید با توجه به نکات موجود انتخاب شود تا بهترین نتیجه را دریافت کرد.

  • درصد ph پاک‌کننده

هنگام انتخاب شوینده، باید به درصد و میزان ph شوینده سالن شوی توجه شود. دلیل این امر این است که مقاومت کف‌پوش‌ها در برابر مواد اسیدی و پاک‌کننده‌ها مختلف است. بدون شک اگر ph دترجنت مورد استفاده بیشتر از مقاومت کف‌پوش باشد، آسیب‌هایی در بافت کف‌پوش ایجاد می‌شود.

  • محیط‌های قابل استفاده

مواد شوینده صنعتی، به واسطه توان بالایی که در شست‌و‌شو و حذف آلاینده‌ها دارند، در محیط‌های گوناگونی استفاده می‌شوند. این محیط‌ها شامل صنایع، محیط‌های تجاری و اداری، هتل‌ها، مراکز آموزشی و درمانی می‌شوند.

  • انواع آلودگی‌ها

یک محصول با‌کیفیت و قدرتمند، توانایی حذف طیف گسترده‌ای از کثیفی‌ها را دارد. این محصول باید قادر باشد تا آلودگی‌هایی مانند رد لاستیک، زنگ آهن موجود بر روی سطوح فلزی، آلودگی‌های چرب و روغنی، دوده و سیاهی، باکتری و میکروب‌ها را پاک کند.

  • نشان استاندارد

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید، نشان استاندارد چاپ شده بر روی بسته‌بندی کالا است. تمام کارخانه‌هایی که در زمینه تولید ماده شوینده اسکرابر فعالیت می‌کنند، باید محصولات خود را بر‌اساس استاندارد‌های جهانی تولید کنند. در صورت مشاهده این نشان بر روی شوینده صنعتی، می‌توانید از کیفیت و مرغوبیت آن، اطمینان نمایید.

اسکرابر خودرویی و سرنشین دار

شست‌و‌شو و نظافت سطوح کف با اسکرابر

اسکرابر، یک دستگاه مکانیزه برای شست‌و‌شو و نظافت سطوح کف است. این دستگاه کاربرد گسترده‌ای در اماکن تجاری، صنایع مختلف، درمانی و ادری دارد. اسکرابر‌ها با کمک سیستم برس‌زنی و پاشش آب، تمامی آلودگی‌ها را شست‌و‌شو می‌دهد. در نهایت سیستم مکنده آن، تمام مایعات آلوده را جمع‌آوری کرده و سطوحی خشک و عاری از کثیفی بر‌جای می‌گذارد.

افزودن مواد شوینده صنعتی به مخزن آب تمیز دستگاه اسکرابر، موجب افزایش توان این دستگاه در فرایند نظافت و جلا‌دهی به سطوح می‌شود. همچنین، استفاده از مواد شوینده دستگاه اسکرابر، کارآیی بالاتر را برای انواع کف‌پوش‌ها مدل اپوکسی فراهم می­کند.

نظافت با پولیشر

پولیشر، وسیله‌ای برای جلا‌دهی و لایه‌برداری از روی سطوح است. شوینده پولیشر باید متناسب با نوع و مدل دستگاه انتخاب شود تا بتوان بهترین نتیجه را دریافت کرد. همچنین بهره‌مندی از شوینده­های صنعتی مناسب در دستگاه‌هایی که دارای مخزن آب هستند، موجب حفاظت از سنگ‌ها و ممانعت از خرابی می‌شود.

اسکرابر دستی صنعتی

نکات ایمنی حین کار با شوینده صنعتی

مجوز تولید این کالا‌ها به کارخانه‌هایی داده می‌شود که تمام نکات مهم را برای تولید یک محصول مناسب و بدون‌خطر رعایت نمایند. اما با این وجود، باز هم مصرف‌کنندگان باید به مواردی توجه داشته باشند. اگر این موارد را هنگام استفاده رعایت نکنند، ممکن است دچار آسیب‌های جبران‌نا‌پذیری شوند.

  1. پیش از استفاده از این محصول، حتما روی جعبه را مطالعه نمایید. همواره تولید‌کنندگان نکات ضروری را روی جعبه می‌نویسند.
  2. برخی از انواع این شوینده صنعتی، سمی یا قابل‌اشتغال هستند. پس حتما آن‌ها را در محیطی با دمای متوسط، دور از گرما و دور از دسترس اطفال قرار دهید.
  3. به هیچ عنوان بدون دستکش، ماسک و لباس کار مناسب با این محصولات کار نکنید. حتی توصیه می‌شود هنگام استفاده، از عینک‌های مخصوص نیز بهره بگیرید.
  4. طول عمر این محصولات بسیار بالا است. به‌هیچ عنوان باقی‌مانده آن‌ها را در طبیعت و محیط زیست رها نکنید.
  5. قیمت خرید این محصول تقریبا بالا است. الزامی نیست برای پاک کردن هر سطحی ظرفتان را از این محصول پر کنید.

تجربه خرید مطلوب شوینده صنعتی از اتحاد صنعت صدرا

شرکت اتحاد صنعت صدرا، با ارائه خدمات مختلف به مشتریان خود در تلاش است تا به‌ اهداف بزرگی دست یابد. این شرکت با هدف تامین تجهیزات مکانیزه نظافتی، فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه تنها نماینده برند اروپایی comac در ایران است. بنابراین، امکان تهیه محصولات باکیفیت و مرغوب از این شرکت وجود دارد که می‌توانید از این فرصت استفاده کنید.

etehadsanat.com

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

تگ های مرتبط

ارسال نظر