سایت شماره یک:

تحول دیجیتال نحوه کار کسب‌و‌کارهای مختلف را به خصوص در دوران کرونا تغییر داده است. راهکارهای دیجیتال نه تنها به کسب‌و‌کارها اجازه داده است تا با بروز شرایط پیش‌بینی نشده (مانند شیوع پاندمی) به فعالیت خود ادامه دهند، بلکه به آن‌ها کمک کرده تا سطوح جدیدی از موفقیت و رشد را تجربه کنند. روی آوردن به تحول به دیجیتال به شما اجازه می‌دهد تا سیستم‌ها را به روز کنید، با درخواست‌های رو به افزایش مشتریان هم‌گام باشید و از فناوری‌های جدید بهره ببرید.

تحول دیجیتال در کسب‌و‌کارها عامل موفقیت است

برای موفقیت در تحول دیجیتالی یک کسب‌و‌کار، مدیریت آن باید به تغییر و آسایش‌طلبی ناشی از ظهور فناوری‌های جدید واقف و پایبند بوده و روی تاثیر تحول دیجیتال بر مشتریان، محصولات، خدمات، فرایندهای درونی و فرصت‌های به وجود آمده تمرکز کند. این یعنی مدیریت کسب‌و‌کار باید یک نگاه دقیق به نحوه کار خود در گذشته داشته باشد و با استفاده از راهکارهای دیجیتال، گام‌های جدیدی را در پیش بگیرد.

هرچند دنیای کسب‌و‌کارها از قبل در مسیر تحول دیجیتال قرار داشت، اما شیوع پاندمی کرونا و نیاز به تطبیق با شرایط جدید، این فرایند را سرعت بخشیده است. برای مثال شیوع پاندمی میلیون نفر در سراسر دنیا را مجبور به دورکاری کرد و حالا سیستم دورکاری به بخشی از فلسفه شرکت‌های بزرگ و کوچک تبدیل شده است. همچنین کسب‌و‌کارهایی که سابق بر این برای ورود به عرصه دیجیتال مردد بودند و یا علاقه‌ای به آن نداشتند، برای نجات خود چاره‌ای جز پذیرش شرایط جدید نداشتند و اکنون این کسب‌و‌کارها بیش از پیش رشد و موفقیت را تجربه می‌کنند.

اما تحول دیجیتالی به خصوص برای کسب‌‌و‌کارهای غیر دیجیتال ممکن است کاری سخت و زمان‌بر به نظر برسد. برای پاسخ به نگرانی این کسب‌و‌کارها باید به این سوال پاسخ دهیم:

برای ورود به عرصه دیجیتال واقعا به چه چیزهایی نیاز داریم؟

در ادامه راهکارهای دیجیتال ضروری برای ورود کسب و‌ کارها به دنیای دیجیتال را معرفی می‌کنیم.

راهکار ذخیره‌سازی ابری

فناوری ابری به طرز شگفت‌انگیزی نحوه ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌ها در کسب‌و‌کارها را دگرگون کرده است. کسب‌و‌کارهای غیر دیجیتالی مانند فروشگاه‌های سنتی، تعمیرگاه‌ها، آموزشگاه‌ها و هر کسب‌و‌کاری که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط است، می‌توانند با بهره‌گیری از فضای ذخیره سازی ابری داده‌های مربوط به مشتریان خود را ذخیره و مدیریت کنند. کارهایی که سابق بر این از طریق دفتر و روی کاغذ صورت می‌گرفت، حالا می‌تواند با کمک فناوری‌های ابری انجام شود.

 کاهش چشمگیر خطر از بین رفتن اطلاعات و امکان دسترسی به آن‌ها از  جمله مواردی است که کسب‌و‌کارها را به سوی راهکارهای ابری سوق می‌دهد. راهکارهای ذخیره‌سازی ابری نظیر درایو گوگل، دراپ‌باکس یا وان‌درایو نمونه‌های خارجی موفقی هستند که توانسته‌اند به کسب‌‌و‌کارهای مختلف کمک کنند.

در داخل کشور نیز نمونه‌های موفقی مانند پاداسپیس وجود دارد که با ارائه خدمات گوناگون، به کسب‌و‌کارها برای تحول دیجیتال کمک می‌کنند.

ابزارهای ارتباطی و همکاری از راه دور

با افزایش درخواست کارمندان شرکت‌های مختلف برای دورکاری، ابزارهای همکاری از راه دور رشد قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. سیستم‌های مدیریت وظایف و ابزارهای تماس ویدیویی از جمله ابزارهای پرکاربرد در ایام دورکاری هستند که به اعضای تیم‌ها اجازه می‌دهد تا بدون توجه به فواصل بین آن‌ها، وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

ابزارهای ارتباطی خارجی مانند اسکایپ، گوگل میت، اسلک، ترلو و جیرا از جمله نمونه‌های موفق این حوزه هستند. در داخل کشور نیز ابزارهایی نظیر اسکای روم به طور گسترده توسط کسب‌و‌کارهای مختلف استفاده می‌شوند. کسب‌و کارهای غیر دیجیتال می‌توانند با استفاده از این ابزارها کارمندانی که حصور آن‌ها ضروری نیست را از راه دور مدیریت کرده و ضمن افزایش رضایت آن‌ها، هزینه‌های جاری خود را کاهش دهند.

فروشگاه‌سازهای آنلاین

کسب‌و‌کارهای سنتی که خدمات خود را بر بستر دیجیتال ارائه نمی‌دهند، با اختلاف قابل توجهی از رقبای خود که فرایند تحول دیجیتال را طی کرده‌اند، عقب هستند. گسترش فضای دیجیتال و رشد قابل توجه مصرف‌کنندگان اینترنت طی سال‌های اخیر در کنار فناوری‌های جدیدی که باعث آسایش‌طلبی مشتریان نهایی شده‌اند، باعث شده تا هر روز کسب‌و‌کارهای بیشتری به دنیای دیجیتال روی آورند. 

فروشگاه‌ساز‌های آنلاین راهکاری مناسب برای کسب‌و‌کارهایی است که قصد ورود به عرصه دیجیتال را داشته اما دانش فنی لازم و توانایی استخدام یک تیم فنی را ندارند. این فروشگاه‌سازها با ایجاد یک فروشگاه آنلاین تنها در چند مرحله، کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند تا با صرف کمترین هزینه و زمان اولین گام‌های دیجیتال را بردارند.

برای مثال فروشگاه ساز رایگان پادمارت با ارائه قالب‌های متنوع و خدمات گوناگون، نیازهای مختلف طیف وسیعی از کسب‌و‌کارها را پوشش می‌دهید. همچنین یکپارچگی پادمارت با سایر خدمات پاد، به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز حوزه کاری خود را گسترش دهند.

راهکارهای پرداخت دیجیتال و انتقال وجه

راهکارهای پرداختی قبل اقتصاد دیجیتال هستند. هر کسب‌و‌کاری با هر ماهیتی در مرحله‌ای از فرایند ارائه خدمات و کالا نیاز به دریافت و انتقال وجه دارد. راهکارهای پرداخت دیجیتال به کسب‌و‌کارها این امکان را می‌دهد تا با ارائه خدمات خود بر بستر اینترنت، هزینه این خدمات را به صورت دیجیتالی دریافت کنند. 

برای مثال راهکار درگاه پرداخت اینترنتی پاد در پادیوم، با ارائه خدمات متنوع به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا با ایجاد یک حساب دیجیتال پاسارگاد به صورت کاملا آنلاین، از مزایای ارائه‌شده بر بستر پاد بهره ببرند.

عصر پیش رو و دنیای دیجیتال

شدت گرفتن روند دیجیتالی شدن کسب‌و‌کارها در دنیا و کشور ما، عرصه را برای کسب‌وکارهای سنتی تنگ کرده است. تا جایی که انتظار می‌رود در سال‌های پیش رو کسب‌و‌کارهای سنتی که پیش از این تحول دیجیتال را تجربه نکرده‌اند، با کاهش چشمگیر تعداد مشتریان رو‌به‌رو باشند. بنابراین تعجبی ندارد که کسب‌و‌کارها با شتاب بیشتری در صدد تحول دیجیتال برآمده‌اند.

با پادیوم پازل کسب‌وکار خودتان را کامل کنید

پادیوم یک بازارچه API و خدمات دیجیتال دوسویه است که با اتصال ارائه‌دهندگان و دریافت‌کنندگان خدمات بستر مناسبی برای رشد و توسعه کسب‌وکارها فراهم کرده است. ارائه‌دهندگان مختلفی مانند بانک پاسارگاد، همراه اول، عصر داده و تله‌کیش با ارائه APIها و خدمات خود از طریق پادیوم، به کسب‌و‌کارها کمک می‌کنند تا در عرصه دیجیتال رشد کنند.

راهکارهای دیجیتالی ذکر شده در این مقاله از جمله راهکارهای ضروری برای ورود کسب‌و‌کارها به عرصه دیجیتال هستند، اما برای مشاهده راهکارها و خدمات دیگر و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت پادیوم سری بزنید و یا با کارشناسان پادیوم تماس بگیرید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر