سایت شماره یک:

در حال حاضر اقداماتی از قبیل هوشمندسازی مدارس و کلاس‌های درس، دفتر کار و ... افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. بسیاری از افراد در این شرایط با این سوال و دغدغه مواجه می‌شوند که برای اجرای این فرایندها نمایشگرهای لمسی گزینه مناسب‌تری هستند یا بردهای هوشمند لمسی. پس از پیگیری این مطلب این افراد تمایل دارند به خرید نمایشگر لمسی هوشمند پروگرس k4 و دیگر انواع این محصولات و یا بردهای هوشمند دست بزنند تا از مزایای مد نظرشان بهره‌مند گردند. در این مقاله به مقایسه نمایشگر لمسی با برد هوشمند لمسی خواهیم پرداخت و برخی از مزایای مربوط به هر کدام را بررسی خواهیم کرد .

نمایشگر لمسی و برد هوشمند لمسی

نمایشگر لمسی هوشمند با عنوان تاچ اسکرین نیز شناخته شده و معروف است. به طور کلی می‌توان این محصولات را قابی به شمار آورد که در گوشی‌های هوشمند و یا انواع مختلف تبلت‌ها مشاهده می‌کنید که در سایزها و ابعاد مختلفی هم طراحی و تولید شده و در بازار مصرف وجود دارند.

این محصولات مزایای بسیار زیادی را برای کاربران به وجود می‌آورند. یکی از مهمترین مزایای نمایشگر لمسی و هوشمند این است که شما می‌توانید از طریق لمس کردن صفحه نمایش این محصولات، اطلاعات و محتواهای مورد نظر خود را به صفحه نمایشگر انتقال دهید.

این تجهیزات برای استفاده در مدارس و محیط‌های آموزشی بسیار مناسب هستند. از سوی دیگر شما می‌توانید از این صفحات در اتاق‌های کنفرانس و یا جلسات اداری و کاری خود هم استفاده کنید.

برد هوشمند

برد هوشمند نوع دیگری از این تجهیزات است که به آن تخته وایت برد هوشمند، تخته وایت برد الکترونیکی، کپی برد و .. . نیز گفته می‌شود. این محصولات مصارف فراوانی را در کلاس‌های هوشمند آموزشی به خود اختصاص داده‌اند.

اگر می‌خواهید از بردهای هوشمند در کلاس درس و یا محیط‌های کاری و اداری استفاده کنید به تجهیزات دیگری هم نیاز پیدا خواهید کرد. برای نمونه لازم است پیش از استفاده از آن‌ها به خرید ویدئو پروژکتور مناسب هم اقدام کنید و یا کامپیوتر و لپتاپ فراهم نمایید.

در واقع یکی از مهمترین موارد اختلاف نمایشگرهای لمسی با بردهای هوشمند لمسی در همین نکته نهفته است.

به گونه‌ای که با خرید نمایشگرهای لمسی نیازی به تجهیزات دیگر نخواهید داشت. اما اسمارت بردها و یا بردهای هوشمند تجهیزاتی هستند که با کمک یک ویدئو پروژکتور و سپس فرایند اتصال به کامپیوتر و یا لپ تاپ می‌توانند محتواهای مد نظر کاربران را به نمایش درآورند.

در واقع نمایشگرهای لمسی و یا تاچ اسکرین نوعی برد هوشمند بدون نیاز به پروژکتور، کامپیوتر و یا لپتاپ هستند .

مقایسه میزان حساسیت تاچ صفحه نمایشگر

نمایشگر لمسی از حساسیت بسیار بالای تاچ صفحه نمایش برخوردار شده‌اند و دقت آن‌ها هم بسیار بالا است. این میزان از حساسیت در بردهای الکترونیکی و هوشمند کمتر به چشم می‌خورد و در برندهای مختلف نیز با یکدیگر اختلافاتی دارد.

برای نمونه حساسیت تاچ صفحه نمایش در نمایشگر لمسی هوشمند پروگرس k4 با دیگر برندهای موجود در بازار دارای تفاوت‌هایی است.

خرید نمایشگر لمسی

مقایسه لامپ و عمر منبع نوری

یکی از بخش‌های بسیار مهم مربوط به بردهای هوشمند و نمایشگرهای لمسی موجود در بازار منابع نوری هستند که میزان دوام و ماندگاری و طول عمر این منابع موضوع بسیار با اهمیتی است.

نکته قابل توجه این است که نمایشگرهای لمسی به طور معمول از این لحاظ یعنی میزان دوام و ماندگاری منبع نوری بسیار قدرتمندتر و کارآمدتر از بردهای هوشمند بوده و لذا می‌توانند مدت زمان بسیار بیشتری برای شما کار کنند. بدون اینکه هزینه‌ای را بابت منابع نوری به شما تحمیل نمایند.

در واقع در فرایند ساخت نمایشگرهای لمسی از لامپ استفاده نشده و این محصولات ، نوعی پنل به شمار می‌روند که با منابع نوری ال ای دی کار می‌کنند. ماندگاری و دوام منابع نوری به کار رفته در فرایند ساخت این تجهیزات چیزی در حدود ۵۰ هزار ساعت است.

به همین دلیل روشنایی نمایشگرهای لمسی به مرور زمان کم نشده در حالیکه تخته‌های هوشمند در بعضی از مواقع به تعویض لامپ نیاز دارند .

مقایسه نحوه نگهداری و تمیز کردن

نمایشگرهای بردای هوشمند را باید به صورت مداوم تمیز کنید. در غیر این صورت امکان نفوذ گرد، غبار و یا آلودگی به محصول مورد نظر وجود خواهد داشت و این موضوع آسیب‌های بسیار زیادی را به برد شما وارد خواهد کرد. حتی ممکن است به طور کلی برد الکترونیکی شما را از کار بیندازد.

این میزان از حساسیت به آلودگی و گرد و غبار در نمایشگرهای لمسی وجود ندارد. البته برای اینکه نمایشگرهای لمسی بتوانند اثر انگشت‌های کاربران را با سرعتی بالا تشخیص دهند، باید حتما این محصولات را پاک و تمیز کنید تا گرد و غبار قدرت تشخیص آن‌ها را تحت تاثیر قرار ندهد.

مقایسه موضوع سایه انداختن

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد برای استفاده از بردهای هوشمند به تجهیزات دیگری از قبیل ویدئو پروژکتور هم نیاز دارید. به همین دلیل هنگام به کارگیری این سیستم‌ها با موضوعی برخورد خواهید کرد که سایه انداختن نام گرفته است. یعنی همیشه پروژکتور شما بر روی برد، سایه‌هایی به وجود خواهد آورد. این عامل ممکن است برای بسیاری از افراد دغدغه‌های جدی ایجاد کند. به ویژه در محیط‌های آموزشی و مدارس توجه به این موضوع بسیار مهم است. این در حالی است که با استفاده از نمایشگرهای لمسی با این دغدغه‌ هم مواجه نخواهید شد .

مقایسه وضوح و کیفیت تصاویر

یکی از موضوعات بسیار اساسی برای صفحات نمایشی مختلف، وضوح تصاویر و کیفیت آن‌ها است. هرچه رزولوشن یک تصویر بالاتر باشد یعنی نمایشگر مورد نظر توانمندی بالاتری در پخش تصاویر با کیفیت دارد.

در حال حاضر تولید کنندگان بردهای هوشمند را با درجات وضوح مختلف طراحی و تولید کرده و به بازار مصرف ارائه می‌دهند. بالاترین وضوح این محصولات در حال حاضر XGA است. اما نمایشگرهای لمسی با وضوح فول اچ دی ۱۰۸۰ ساخته شده و روانه بازار می‌گردند. به همین دلیل وضوح و کیفیت تصاویر آن‌ها بسیار بالاتر از بردهای هوشمند خواهد بود .

قیمت نمایشگر لمسی

مقایسه امکان اتصال به منابع مختلف

تولید کنندگان در شرایط فعلی انواع مختلف برد هوشمند را با درگاه‌ها و یا پورت‌های ارتباطی و اتصالات مختلف طراحی و تولید می‌کنند که شما می‌توانید بر اساس مصارف و نوع نیاز خود محصول مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. بیشتر این محصولات دارای پورت‌های ارتباطی vga و hdmi هستند. در حالی که تنوع درگاه‌های اتصالی و ارتباطی در میان نمایشگرهای لمسی بسیار بیشتر است. این محصولات علاوه بر درگاه ارتباطی VGA و یا HDMI  درگاه‌های دیگری از قبیل  DVI، امکان و یا درگاه اتصال وایرلس و ... را هم دارند .

مقایسه مصرف انرژی

یکی دیگر از مواردی که باید در مقایسه نمایشگر لمسی با برد هوشمند لمسی به آن‌ دقت کنید، میزان مصرف انرژی هر کدام از این محصولات است. بردهای هوشمند برای اجرا کردن محتواهای مورد نظر شما از سیستم‌ها و تجهیزات بیشتر از قبیل ویدئو پروژکتور، کامپیوتر و یا لپ تاپ هم استفاده می‌کنند. پس به طور مسلم میزان مصرف انرژی بیشتری هم نسبت به نمایشگرهای لمسی خواهند داشت.  

خرید اینترنتی نمایشگر لمسی

بعد از اینکه با تفاوت نمایشگر های لمسی و برد های هوشمند آشنا شدید، می توانید به فروشگاه اینترنتی آی پروژکتور مرجع تخصصی فروش ویدئو پروژکتور و برد و نمایشگر های لمسی مراجعه کنید. تنوع قیمت برد هوشمند و نمایشگر لمسی بسیار بالاست و . با توجه به نیاز خود محصول دلخواه را سفارش دهید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر