در حال حاضر شومیز زنانه در دسته یکی از لباس های پرکاربرد قرار می گیرد، که برای بسیاری از استایل ها قابل استفاده است. به همین دلیل یکی از لباس های ضروری در کمد هر خانمی شومیز زنانه محسوب می شود. استفاده از یک شومیز جذاب و شیک نیاز شما را در داشتن هر استایلی برطرف خواهد کرد.

سایت شماره یک:

 

تنوع در تولید شومیزهای زنانه بسیار زیاد است و در رنگ ها، مدل ها و جنس های مختلفی طراحی و تولید می شوند.

به دلیل تنوع بالا در تولید شومیز زنانه تمامی سنین می توانند آن را مورد استفاده قرار دهند، تنها کافیست مدل مناسب استایل خود را انتخاب کرده و به خوبی آن را استایل کنند.

در قسمت زیر قصد داریم به آشنایی با بهترین سبک ها و ترندهای شومیز زنانه بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

آشنایی با شومیز

شومیز درواقع کلمه ای فرانسوی شناخته می شود که به معنای تمام لباس های زنانه است. البته معنای کلمه شومیز در ایران متفاوت است و به بلوزهایی گفته می شوند که تا حدودی از حد طبیعی گشاد تر هستند.

جنس شومیزهای زنانه معمولا از حریر و گیپور است و به دو صورت زنانه و دخترانه طراحی و تولید شده و به بازار عرضه می شوند. البته در نظر داشته باشید که در تولید شومیزهای زنانه از پارچه های مختلفی استفاده شده و تنها به پارچه های حریر و گیپور محدود نمی شود.

شومیزهای زنانه انواع مختلفی دارند که هر یک از مدل ها کاربردهای مختلفی دارند و برای یک موقعیت مناسب هستند.

معمولا در تولید شومیزهای زنانه از پارچه هایی با جنس های مختلف همچون: حریر، ساتن، پوپلین نخی، ابریشم، کتان مصری و پلی استر استفاده می شود، که استفاده از پارچه پوپلین نخی بیشترین کاربرد را دارد؛ زیرا از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در عین حال نرم و لطیف است.

معمولا طراحی شومیزهای حریر با ظرافت خاصی صورت می گیرد که بیشتر جنبه مجلسی داشته و نمی توان آن ها را با استایل های رسمی مورد استفاده قرار داد.

در تولید شومیزهای اسپرت اغلب از پارچه های کرپ استفاده می کنند؛ زیرا می توان الگوهای مختلف را روی این پارچه ها پیاده سازی کرد. با استفاده از شومیزهای اسپرت می توانید یک استایل کلاسیک داشته باشید. علاوه بر این بهترین مدل شومیز زنانه مناسب زیر مانتو در دسته شومیزهای اسپرت قرار می گیرد، که می توانید ساده ترین آن ها را زیر بسیاری از لباس های خود مورد استفاده قرار دهید.

برخی از شومیزها نیز شبیه به پیراهن های مردانه طراحی می شوند که در رنگ های روشن و حتی به شکل چهارخانه به بازار عرضه می شوند. این مدل شومیزها به تنهایی یا زیر لباس های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

هر چه لباس مورد نظر طراحی ساده ای داشته باشد شومیز کلاسیک تر و رسمی تر خواهد بود و در صورتی که آستین ها یا یقه های مدل دار داشته باشد، طراحی شومیز مدرن تر است.

شومیزهایی که قد نسبتا بلندی دارند برای موقعیت هایی که به لباس های بلندتر و پوشیده تر نیاز دارید، مناسب هستند.

استفاده از شومیزهای مشکی رنگ در مراسم های رسمی تر به عنوان یک لباس راحت کاربرد دارند.

ترکیب شومیزهای گلدار و رنگی با انواع شلوار یا دامن های رنگی یا رنگ های خنثی یک استایل کاربردی به وجود می آورد.

با استفاده از شومیزهای رنگی و گلدار با دوخت های مناسب در دوران بارداری استایلی شیک و زیبا داشته باشید.

استفاده از شومیزهای رنگی با طرح های روشن برای دخترخانم ها گزینه مناسبی شناخته می شود.

شومیزها از لحاظ طراحی به سه دسته جلو دکمه دار، جلو بسته و پشت دکمه دار تقسیم می شوند. شومیزهای جلو دکمه دار معمولا به شکل پیرهن های مردانه هستند.

شومیزهای جلو بسته بیشتر در دسته شومیزهای مجلسی قرار می گیرند.

شومیزهای پشت دکمه دار طراحی خاصی دارند، که تنها تعداد کمی از شومیزها در این دسته قرار می گیرند.

شومیز زنانه

نکات مهم برای انتخاب بهترین شومیز زنانه

برای انتخاب بهترین شومیز زنانه نکات مهمی وجود دارد که بررسی هر یک از این نکات به شما کمک می کند تا انتخاب منحصر به فرد و خاصی داشته باشید.

جنس و کیفیت 

در خرید هر چیزی به خصوص انواع لباس ها جنس و کیفیت حرف اول را می زند؛ زیرا در صورت عدم توجه به جنس محصول ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی شاهد افت کیفیت آن باشید.

کیفیت پایین برخی از لباس های زنانه باعث می شود تا پس از مدت زمان کوتاهی به یک لباس کهنه تبدیل شود، حتی اگر مدت زمان زیادی آن را مورد استفاده قرار ندهید.

یک شومیز باکیفیت تغییر رنگ نداده، پس از چندین بار استفاده به یک لباس کهنه تبدیل نخواهد شد و می توان با خیال راحت آن را شستشو داد.

سایز

هنگام خرید شومیز مناسب توجه به سایز انتخابی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. البته برخی از شومیزها فری سایز هستند، که نیازی به انتخاب سایز ندارند، اما در صورتی که لباس مورد نظر دارای سایزبندی باشد، توجه در انتخاب سایز ضرورت دارد.

توجه به انتخاب سایز مناسب به خصوص در خرید از فروشگاه های اینترنتی اهمیت دارد.

در حال حاضر فروشگاه های معتبر زیادی همچون: digistyle، banimode، arawear و... در زمینه فروش پوشاک زنانه فعالیت می کنند، که می توانید خرید شومیز را به صورت آنلاین انجام دهید، اما همانطور که گفته شد توجه به سایز لباس در اولویت قرار دارد.

در صورتی که سایز مناسب خود را انتخاب نکنید با مشکلات زیادی رو به رو شده و استایل شیک و زیبایی نخواهید داشت. یک شومیز با سایز مناسب تنخور آزادی داشته و بیش از حد تنگ و گشاد نیست.

انتخاب رنگ

در انتخاب رنگ شومیز زنانه اصول خاصی وجود ندارد؛ زیرا انتخاب رنگ آن کاملا سلیقه ای است.

برخی از افراد به لباس های رنگ روشن علاقه دارند و برخی دیگر لباس های رنگ تیره را ترجیح می دهند، اما به طور خلاصه بهتر است بدانید شومیزهای رنگ تیره در لاغر دیده شدن اندام تاثیرگذار هستند و رنگ های روشن اندام را تو پر و نسبتا تپل نمایان می کنند.

اگر بخواهیم در انتخاب رنگ شومیز به شما کمک کنیم باید بگوییم شومیزهای رنگ تیره برای خانم هایی با پوست های متعادل و گندمی مناسب است.

برای افرادی که پوست تیره ای دارند، انتخاب شومیزهای رنگ روشن پیشنهاد می شود.

مشخص کردن هدف

پیش از خرید شومیز زنانه هدف خود را مشخص کنید. در ابتدا تعیین کنید که قصد دارید لباس را به چه منظوری خریداری کنید. مجلسی یا اسپرت بودن شومیز به موقعیت و هدف شما بستگی دارد.

با مشخص کردن هدف خود از خرید شومیز زنانه به راحتی می توانید سبک خود را مشخص کرده و انتخاب خود را به راحتی انجام دهید.

اگر هدف شما از انتخاب شومیز زنانه برای استفاده در مجالس است توصیه می شود به سراغ مدل های مجلسی که ظرافت خاصی دارند بروید، اما اگر قصد دارید برای استفاده روزانه از شومیزهای زنانه استفاده کنید باید شومیزهایی با جنس مناسب تهیه کنید تا در صورت استفاده مداوم به سرعت کهنه نشوند.

علاوه بر این شومیزهای اسپرت برای استفاده و شستشوی مداوم مناسب هستند.

آشنایی با ترندهای شومیز زنانه

شومیزها معمولا همیشه در دسته لباس های ترندی قرار می گیرند و هیچ زمان از مد نخواهند افتاد، اما برخی از مدل های آن بسیار پرطرفدار بوده و در چند سال اخیر در دسته پوشاک ترندی قرار گرفته اند. شومیزهای ترندی به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

شومیزهای زنانه حریر

شومیزهای زنانه حریر یکی از انواع شومیزهای زنانه بوده که در حال حاضر در دسته یکی از ترندهای پرطرفدار بهار و تابستان قرار می گیرند. این شومیزها جنس لطیف و سبکی داشته و بسیار خنک هستند.

شومیزهای زنانه گلدوزی شده

مدت زمان زیادی از ورود شومیزهای گلدوزی شده به بازار نگذشته است، اما در همین مدت زمان کوتاه بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. این شومیزها از ظرافت بسیار بالایی برخوردار بوده و بسیار شیک و زیبا هستند.

استفاده از این شومیزها در میان دخترخانم های جوان رواج دارد. در تولید این شومیزها معمولا از پارچه های سبک و خنک استفاده کرده و به رنگ سفید هستند.

گلدوزی های انجام شده بر روی این شومیزها در رنگ های مختلف بوده و هر شخص باتوجه به سلیقه شخصی خود یکی از مدل های آن را انتخاب می کنند.

شومیزهای فانتزی

شومیزهای فانتزی نوع دیگری از شومیزهای زنانه هستند، که معمولا طراحی فانتزی و زیبایی دارند. از ویژگی های شومیز فانتزی می توان به آستین های پف دار و پلیسه دار اشاره کرد. این شومیزها براساس سنین مختلف طراحی و تولید می شوند.

انتخاب بهترین شومیز زنانه بر اساس فرم بدن

شاید تا به الان انتخاب شومیز زنانه را به صورت اصولی انجام نداده و به فرم اندام خود توجه نکرده باشید، اما در قسمت زیر به شما خواهیم گفت برای فرم اندام شما کدامیک از شومیزها مناسب است.

اندام های سیبی شکل

برای خانم هایی که اندامی به شکل سیب دارند، شومیزهایی مناسب است که در قسمت کمر پهن بوده و در قسمت شانه و پایین لباس حالت جذب تری دارند.

اندام های ساعت شنی

بهترین فرم اندام ساعت شنی محسوب می شود؛ زیرا انواع مختلفی از شومیزها برای این افراد مناسب هستند، اما به طور کلی شومیزهایی که در ناحیه شانه و قسمت های پایینی شومیز آزاد هستند.

برای این افراد شومیزهایی که در ناحیه کمر تا حدودی حذب تر هستند پیشنهاد می شود.

با انتخاب چنین شومیزهایی، زیبایی اندام ساعت شنی بیشتر دیده می شود. در صورت استفاده از شومیزهای ساده بهتر است از یک کمربند استفاده کنید و ظاهری جذاب تر به استایل خود بیفزایید.

اندام های مستطیلی

برای افرادی که در قسمت بالا و پایین بدن خود برابر هستند و پستی بلندی های زیادی در راستای اندامشان دیده نمی شود، شومیزهایی که در قسمت شانه اپل دارند، گزینه مناسبی شناخته می شوند.

اندام های مثلثی

برای افرادی که اندام مثلثی شکل دارند، شومیزهای جذب بهترین انتخاب هستند.

اندام های گلابی شکل

اگر جز افرادی هستید که اندام گلابی شکل دارید، شومیزهایی که در قسمت های پایین حالتی پهن تر و گشادتر دارند، یک انتخاب ایده آل است. قسمت سرشانه و بالاتنه شومیز برای این افراد باید نسبتا جذب باشد.

برخی از شومیزها دارای کمربند یا بند هستند که به وسیله آن ها در قسمت کمر جمع می شوند، این شومیزها نیز گزینه مناسبی برای اندام گلابی شکل محسوب می شوند.

خرید شومیز زنانه آراور

نکات مهم در انتخاب شومیز زنانه

انتخاب شومیزهایی که طرح های بسیار شلوغی دارند پیشنهاد نمی شود؛ زیرا این شومیزها باعث می شوند تا سن شما بیشتر به نظر برسد.

انتخاب شومیزهایی با گل های درشت که دارای دو یا سه ترکیب رنگی هستند، گزینه مناسبی شناخته می شوند، که ظاهری پیچیده و جذاب به استایل شما می بخشند و از چاق یا لاغر دیده شدن شما جلوگیری می کنند.

برای داشتن یک استایل زیبا با شومیزهای طرح دار بهتر است از شلوارجین های آبی یا شلوارهای رنگی استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که هرچه شومیز دارای یقه و سر آستین های خشک و سفت تر باشد، رسمیت بیشتری خواهد داشت، پس برای استایل های معمولی شومیزهایی با یقه و سر آستین های کمی آزاد مناسب هستند.

شومیزهایی که کمی آزادتر هستند از سبک رسمی خارج می شوند و برای استفاده روزانه توصیه می شوند.

استفاده از شومیزهای زنانه تنها مختص مهمانی ها و دورهمی ها نیست. شما می توانید انواع شومیزهای زنانه را با انواع کت، پالتو، مانتو، وست و... ست کنید. البته به شرط آن که شومیز مناسبی را برای این کار انتخاب کنید.

برای ست کردن شومیز زنانه به همراه کت، مانتو و... علاوه بر انتخاب شومیز مناسب باید در زمینه قاعده ست کردن رنگ ها با یکدیگر شناخت کافی داشته باشید.

سخن پایانی

در قسمت بالا با تمامی نکات مهم در زمینه بهترین شومیز زنانه آشنا شدید. خرید حداقل یک یا دو مدل شومیز زنانه ضرورت دارد. همانطور که در قسمت بالا گفته شد این نوع پوشاک بسیار کاربردی بوده و مطمئنا مورد استفاده بسیاری از خانم ها قرار می گیرد.

امیدواریم با توجه به نکات گفته شده بتوانید یک شومیز مناسب انتخاب کرده و استایل خاص و منحصر به فردی داشته باشید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر