سایت شماره یک:

 

 

تور قرقیزستان از مقاصد جدیدی است که دوستداران تاریخ و فرهنگ را به سمت خود می‌کشد. سرزمینی پر از شگفتی که هنوز ناشناخته‌هایش بسیار است و می‌تواند نگاه‌تان به آن سوی جهان را تغییر دهد. اگر قصد شرکت در تور خارجی دارید و می‌خواهید جهانی نو را تجربه کنید، این مطلب را از دست ندهید. چرا که برای شناخت بیشتر تور قرقیزستان به سراغ آژانس گردشگری دالاهو رفته‌ایم. این آژانس 18 سال است که در زمینه برگزاری تورهای خارجی خاص و فعالیت می‌کند و تا امروز بیش از 200000 نفر همسفرش شده‌اند. از آنجا که دالاهو به زودی تور قرقیزستان را برگزار خواهد کرد، بهترین مرجع برای شناخت این سرزمین و جاذبه‌هایش خواهد بود.

 

قرقیزستان کجاست؟

قرقیزستان یک کشور در آسیای مرکزی است که شهر بیشکک به عنوان پایتختش معرفی شده. بیشتر ساکنان قرقیزستان به زبان قرقیزی و روسی صحبت می‌کنند؛ تعداد معدودی را در قرقیزستان می‌توانید پیدا کنید که زبان انگلیسی بدانند. قرقیزستان یکی از کشورهای کوهستانی است و اختلاف دمای شب و روز در این کشور بسیار زیاد است. در قرقیزستان جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بسیاری وجود دارد. جاذبه‌هایی که می‌تواند هوش از سرتان ببرد و شما را به عمق تاریخ منطقه برساند.

 

در تور قرقیزستان چه می‌بینیم؟

طبیعت چشم‌نواز، فرهنگ‌های پنهان در دل جاده ابریشم و یا شناخت تمدنی کهن! هر کدام از اینها را که بخواهید، قرقیزستان با جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیرش برایتان آماده‌اش خواهد کرد. کاراکول مرکز اداری استان ایسی کول و در نزدیکی دریاچه معروف این منطقه است. این مجموعه در سال 1869 پس از اینکه فرمانده یک پادگان مجاور متوجه شد که با آب و هوای معتدل و خاک حاصلخیزش برای سکونت مناسب است، تأسیس شد. امروزه این شهر به خاطر باغ‌های سیب اطرافش معروف است. ضمنا اگر اهل خرید باشید و بخواهید محصولات بومی را هم ببینید، کاراکول یکشنبه بازار بسیار خوبی هم دارد. در کاراکول چند دیدنی دیگر هم وجود دارد. مثلا مسجد چینی، که به طور کامل بدون میخ و توسط صنعتگران چینی در سال 1920 ساخته شده است و یا مسیرهای پیاده‌روی در دره رود کاراکول که بسیار زیبا هستند.

11

جاذبه مهم دیگر قرقیزستان دریاچه ایسیک کول به معنای «دریاچه گرم» دومین دریاچه بزرگ کوهستانی جهان است. این دریاچه با ابعاد 182 کیلومتر طول و 58 کیلومتر عرض، از پایین توسط فعالیت حرارتی گرم می‌شود و هرگز حتی در اعماق زمستان یخ نمی‌زند. در تابستان دمای آب به 25-28 درجه سانتیگراد می‌رسد که گرمتر از هوای مجاور دریاچه است. در نتیجه می توانید در آبهای آبی شفافی که از هر طرف توسط قله‌های برفی کوه‌های تین‌شان محصور شده‌اند شنا کنید. در بخش‌های شمالی دریاچه استراحتگاه‌هایی هم وجود دارد و اگر اهل کوهنوردی باشید، مسیرهایی عالی برای دیدن ارتفاعات، پیدا خواهید کرد. در تور قرقیزستان دالاهو به دیدار این دریاچه اعجاب انگیز خواهیم رفت تا بیشتر با طبیعت و زیبایی‌های آن آشنا شویم.

علاوه بر این دو جاذبه معروف قرقیزستان، کشوری است که با یخچال‌های طبیعی، مراتع چشم نواز آلپ، بیابان‌های وسیع و کوه‌های بلند، مناظری نفس‌گیر را در برابر چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد. در کنار این‌ها، مردم قرقیزستان نیز به زیبایی کشورشان افزوده‌اند. آنها پایدار به سنت‌های گذشته زندگی می‌کنند، بسیار مهمان‌نوازند و سرزمین‌شان چون جواهری با ارزش، دوست دارند. به همین دلیل، تور قرقیزستان، فرصتی برای تماشای کشوری است که پر از دیدنی و رویدادهای جدید است.

 

واحد پول قرقیزستان چیست؟

واحد پولی کشور قرقیزستان سوم یا صوم است و هم اکنون (بهار سال 1402) هر یک دلار آمریکا حدود 82 سوم است. سوم به صورت اسکناس و سکه ارائه شده است و بازار آن بیشتر داخلی است. برای شرکت در تور قرقیزستان نیاز به پول قرقیزستان دارید اما بهتر است از ایران دلار یا یورو با خود ببرید و در همان کشور پول خود را چنج کنید. قرقیزستان اولین کشور در جمهوری آسیای مرکزی است که واحد پولی خود را از واحد پولی روبل روسیه جدا و  واحد صوم یا سوم را جایگزین آن کرده است. قیمت صوم کشور قرقیزستان در اقتصاد آن بسیار تاثیرگذار است و توانسته است با این واحد پول در اقتصاد جهانی نیز راه پیدا کند. امکان تبدیل ریال به صوم (واحد پول قرقیزستان) در این کشور وجود ندارد و ارزهای رایجی که به طور معمول در این کشور قابل قبول هستند شامل: دلار، روبل روسیه، تنگه قزاقستان و یوآن چین است. این کشور حوزه مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی، دامپروری و حتی شیلات است.

 

جشنواره مهم قرقیزستان چیست؟

در قرقیزستان رویدادهای متنوع و جذابی برگزار می‌شود اما هر دو سال یکبار، عشایر از سراسر جهان در قرقیزستان جمع می‌شوند و با شکوه تمام آداب و روسم خود را به نمایش می‌گذارند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید زمان سفرتان را طوری تنظیم کنید تا در این جشنواره‌ها شرکت کنید. از مزایای سفر باآژانس گردشگری معتبر این است که می‌توانید در بهترین زمان ممکن در مقاصد مورد نظرتان باشید و از زیبایی‌های آن سرزمین، بیش از دیگران لذت ببرید.

12

 

غذاهای قرقیزستان

یکی از دغدغه‌های سفر به خارج از کشور، فرهنگ غذایی آن مقصد است. اما قرقیزستان غذاهایی خوشمزه دارد تا خیال‌تان بابت این مورد نیز راحت باشد. گوشت در غذاهای قرقیزستان بسیار کاربرد دارد. غذاهای قرقیزستان اغلب با ذائقه ایرانی‌ها سازگارند. بهتر است قبل از سفر به قرقیزستان نام مشهورترین غذاهای قرقیزی را شنیده باشید: پلو، منتو و سامس که طعمی عالی دارند و طعم‌شان تا همیشه به یادتان خواهد بود.

 

بسیار سفر باید تا پخته شود خامی

سفر می‌تواند دریچه‌ای نو از جهان را در برابر چشم‌هایتان باز کند. به شرط آنکه همسفران خوبی را انتخاب کنید و با آژانس گردشگری معتبر و خوش نام، به سمت مقاصد مورد نظرتان بروید. آژانس گردشگری دالاهو با سال‌ها تجربه و سابقه درخشان به عنوان مجری تورهای گوناگونی از جمله تور گرجستان، تور نپال، تور کوبا، تور تونس، تور برزیل، تور کاپادوکیا، تور ازبکستان و... فعالیت می‌کند. برای اطلاع از قیمت تور و ثبت‌نام در برنامه‌های جذاب سفر، وارد سایت دالاهو به آدرس dalahoo.com و یا با شماره 02141663000 تماس بگیرید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر