امکانات تلویزیون تولید ایران چیست؟ در این مقاله به بررسی اجمالی برخی از فیچرهای تلویزیون تولید داخل می پردازیم و با آنها بیشتر آشنا می شویم.

سایت شماره یک:
 

اکنون امکانات تلویزیون تولید ایران در تولیدات جدید مشابه برندهای خارجی است و دست کمی از آنها ندارد. با این حال بیشتر این فیچرها در مدل های اسمارت و به روز آن دیده می شود؛ بنابراین خریداران می بایست مدل های جدید را مدنظر خود قرار دهند. در این مقاله تلاش می‌کنیم به معرفی قابلیت‌های تلویزیون های تولید ایران بپردازیم و شما را با بهترین مارک تلویزیون ایرانی نیز آشنا کنیم.

 

امکانات تلویزیون تولید ایران چیست؟

امکانات تلویزیون تولید ایران شامل موارد بسیار زیادی می شود که امروزه می توانید در بازار براساس مدل های مختلف، آنها را مشاهده کنید. لوازم خانگی یکی از صنایعی است که قدمت آن در ایران به بیش از 50 سال قبل باز می گردد. به همین خاطر در تولیدات دستگاه های مختلف پیشرفت های خوبی صورت گرفته است که کاربران می توانند از امکانات آنها نیز همانند مدل های خارجی استفاده کنند. از سوی دیگر به واسطه قوانین داخلی که از تولید کنندگان ایرانی حمایت می کنند، شما می توانید محصولات متنوعی را در بازار از برندهای ایرانی مانند دوو ، اسنوا ، جی پلاس ، سام و ... را مشاهده کنید که هرکدام براساس بودجه و مدلی که دارند، امکانات و قابلیت های متنوعی ارائه می کنند. در این خصوص می خواهیم به معرفی این امکانات بپردازیم که عبارتند از:

  • قابلیت اتصال به اینترنت: تلویزیون های تولید داخل اکنون به سطحی رسیده اند که می توانید به کمک آن برای اتصال به اینترنت اقدام کنید. این نوع از دستگاه ها با عنوان تلویزیون های "هوشمند"‌ شناخته می شوند که قابلیت های بسیار زیادی را با اتصال خود به اینترنت ارائه می کنند. شما می توانید از طریق وایرلس یا کابل برای اتصال این دستگاه ها به اینترنت اقدام کنید.
  • پشتیبانی از کیفیت 4K: با گذشت بیش از 15 سال از ساخت اولین تلویزیون 4کی، اکنون محصولات تولید داخل با این رزولوشن ارائه می شوند. شما می توانید با تهیه این تلویزیون ها که با عنوان تلویزیون های UHD نیز شناخته می شوند، از نهایت کیفیت نمایشگر آنها استفاده کنید.
  • سیستم عامل: یکی دیگر از امکانات تلویزیون تولید ایران، وجود سیستم عامل در مدل های هوشمند آنها است. در واقع سیستم عامل، محیطی است که قابلیت نصب برنامه های مختلف را فراهم می کند. در نتیجه شما می توانید انواع برنامه ها را بر روی این دستگاه ها نصب کنید. توجه نمایید که سیستم عامل ها باید با برنامه ای که نصب می کنید یکسان باشند. معمولا شما می توانید به سراغ تلویزیون هایی با سیستم عامل اندرویدی بروید. توجه کنید که قیمت تلویزیون اسنوا یا برندهای دیگر در مدل های اسمارت بیشتر از تلویزیون های عادی هستند.

آشنایی با امکانات تلویزیون های تولید ایران

 

دیگر قابلیت های تلویزیون ایرانی

امکانات تلویزیون تولید ایران به همین جا خلاصه نمی شود و شما می توانید ده ها فیچر دیگر را نیز در آن مشاهده کنید. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • قابلیت Quick Mirror: یکی از قابلیت های تلویزیون ایرانی که می توانید در این نوع دستگاه ها مشاهده کنید، امکان ارتباط میان تلویزیون و موبایل است. این فیچر با عنوان اسکرین میرورینگ یا در برخی موارد با عنوان کست اسکرین شناخته می شود که می توانید ارتباط بین 2 دستگاه را از طریق وای فای امکان پذیر کنید.
  • بلوتوث: شما می توانید از فناوری ارتباطی بلوتوث در این دستگاه ها استفاده کنید. کاربرد این ویژگی در انتقال فایل به حافظه داخلی تلویزیون بوده و نیز برای انتقال صدا و اتصال هندزفری به آن مناسب خواهد بود.
  • فناوری HDR: یکی از تکنولوژی هایی که می توانید با کمک آن تجربه لذت بخش تری در مشاهده تصاویر داشته باشید، فناوری HDR است. در واقع این نوآوری کمک می کند تا تصاویر پویایی بیشتری داشته و دید واقع گرایانه تری ارائه دهد.
  • فناوری Dolby Audio: برای افزایش کیفیت صدای خروجی، از فناوری Dolby Audio استفاده شده است. دالبی دیجیتال یک نوع تکنولوژی برای تولید باکیفیت تر صدا است. شما می توانید با کمک این فناوری، صدای قوی و واضح تری را از دستگاه خود بشنوید. وجود چنین فیچرهایی در تلویزیون های تولید داخل نیز وجود دارند که معمولا قیمت تلویزیون جی پلاس یا سایر برندهای داخلی را بیشتر می کنند.

امکانات دیگر تلویزیون های ایرانی

 

چرا باید تلویزیون های ایرانی را تهیه کنیم؟

حال ممکن است بپرسید چرا باید از بهترین تلویزیون ایرانی استفاده کنیم؟‌ در پاسخ به این پرسش می توان به چند دلیل اشاره کرد که عبارتند از:

  • قیمت تمام شده کمتر: اولین مورد در این بخش آن است که شما می توانید هزینه تمام شده کمتری بپردازید. در نتیجه قادر خواهید بود که پیشنهادات اقتصادی تری را تهیه نمایید.
  • پشتیبانی کامل: تولیدات داخلی امکان پشتیبانی بالایی دارند؛ چراکه ساخت یا مونتاژ آنها درون ایران انجام شده و می تواند با تعویض قطعه و تعمیرات توسط متخصصین داخلی انجام گردد.
  • گارانتی:‌ شما می توانید از گارانتی این قطعات استفاده کنید؛ چراکه شعب پشتیبانی آنها درون ایران قرار دارند. در نتیجه شما می توانید به راحتی کالای خود را پس از خرابی به یکی از مراجع پشتیبانی بسپارید و از گارانتی محصولات آن استفاده کنید.
  • امکانات مشابه: همانطور که مشاهده کردید،‌ امکانات تلویزیون تولید ایران در برخی موارد مشابه نمونه های خارجی است. به همین خاطر شما می توانید از تولیدات داخلی استفاده کرده ولی همان قابلیت ها را داشته باشید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر