یکی از مهم ترین عناصر اصلی و شیمیایی در صنایع و طبیعت، مس است که خاصیت هدایت گرمایی و الکتریکی خیلی خوبی دارند. عمدتا از فلز مس در صنایع دستی و صنعتی، ساخت کاردستی و... استفاده می‌شود که به دلیل خاصیت شکل پذیری و انعطاف بالا در صنایع مختلف محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. سوال بسیاری از افراد کماکان این است که ورق مسی برای دانش آموزان از کجا بخریم یا چه نوع ورق مسی مناسب استفاده برای ساخت وسایل مختلف و کاردستی هستند؟ در ادامه راهنمایی‌های لازم را ارائه داده ایم و به شما بهترین مراکز خرید محصولات مسی را معرفی کرده ایم:

سایت شماره یک:

 

معرفی بهترین نوع ورق مسی

ورق مسی یکی از انواع محصولات پر فروش در بازار هستند که خواص زیادی را در خود جای داده اند. در واقع این محصول دارای خاصیت الکتریکی، حرارتی و مقاومت بسیار بالا بوده و برای ساخت محصولات مختلفی نیز مورد استفاده قرار گرفته اند. یکی از ویژگی‌های مس، اکسید شدن در محیط‌های خارجی است که این محصول قرمز رنگ اگر در معرض آب و هوای بیرونی قرار بگیرد، اکسید شده و حالت پتینه به خود می‌گیرند.

ویژگی‌های ورق مس

جهت خرید ورق مس باید با ویژگی‌های محصول آشنا باشید. وجود یکسری از ویژگی‌های خاص سبب شده است تا ورق مس و سایر محصولات مسی بسیار پر فروش شوند. اما ما جهت اطمینان خاطر شما، در ادامه از سری ویژگی‌های ورق مسی را ذکر کرده ایم:

  • ورق مسی دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و به دلیل شکل پذیری خوب در صنایع مختلف کاربردی شده اند.

  • این ورق برای جوشکاری نیز مناسب است.

  • استحکام کششی بالا

  • داشتن قابلیت گرم کاری، سرد کاری و ماشینکاری

  • مقاوم در برابر عوامل خورنده

  • داشتن تنوع بالا بر اساس نوع، اندازه و ضخامت

  • داشتن خاصیت ضد میکروبی

  • دارای وزن سبک

انواع ورق مسی

محصولات مسی دارای تنوع بالایی از ضخامت، نوع و گرید‌های مختلف هستند که هر یک از محصولات عمدتا مناسب برای استفاده در مکان و قسمت‌های خاص خواهند بود. در ادامه از سری ابعاد استاندارد و پر فروش ورق‌های مسی را به شما معرفی کرده ایم تا بهترین نوع ورق‌های پر کاربرد در صنایع مختلف را با نازل ترین قیمت خریداری نمائید.

ورق مسی ۱ میل

ورق‌ ۱ میل از دسته ورق‌هایی هستند که به راحتی می‌توانید آن را پاره کنید و با فشار دست می‌توانید ورق را به شکل‌های مختلفی که می‌خواهید در آورید. عمده کاربرد‌های ورق مسی ۱ میل برای ساخت صنایع دستی و هنری و تابلو‌های برقی خواهد بود. در واقع ورق مسی ضخامت پایین را برای دانش آموزان خریداری می‌کنند چرا که این ضخامت، مناسب برای ساخت محصولات مختلف و کار‌های هنری هستند و کار شما را راه می‌اندازند.

ورق مسی ۱.۴ میل

ورق مسی ۱ میل و ورق ۱.۴ میل شباهت‌های زیادی از نظر کاربرد با یکدیگر دارند که تفاوت این دو محصول مرتبط با ضخامتی که دارند خواهد بود. با توجه به ضخامت بیشتر ورق ۱.۴ میل، از ورق آلومینیومی ضخیم تر بوده اند.

ورق مسی ۵ میل

این نوع ورق‌های مسی دارای ظاهری براق و درخشان هستند که به راحتی و با قیچی نیز می‌توانید آن‌ها را برش دهید. در واقع از ورق ۵ میلی متری می‌توان در پرژه‌های هنری و صنایع دستی نیز استفاده نمود. همچنین بهترین کاربرد ورق مسی ۵ میل برای انجام کار‌های برجسته کاری خواهد بود.

ورق مسی ۸ میل

ورق ۸ میل از دسته ورق‌های ضخیم و سنگین هستند که کاربرد‌های زیادی را به خود اختصاص داده اند. در واقع این ورق ضخیم تر از سایر ورق‌های نام برده خواهد بود که به دلیل ضخامت زیاد نمی‌توانند شکل دهی خود را حفظ کنند.

ورق مسی ۱۰ میل

ورق مسی ۱۰ میل دارای ضخامت کافی بوده و بدون نیاز به فشار‌های اضافه و زیاد می‌توانند شکل خود را حفظ کنند. اغلب از این نوع ورق ضخامت بالا در دکوراسیون استفاده می‌کنند که به دلیل داشتن ضخامت مناسب و استاندارد جهانی، جایگاه خود را از لحاظ کیفی طی سال‌های طولانی حفظ می‌کنند. در واقع این ورق به گونه ای است که شکل پذیری خیلی خوبی داشته و با گذشت زمان نیز شکل دلخواه خود را از دست نمی‌دهند.

ورق مسی ۱۶ میل

ورق ۱۶ میل مسی از سایر ضخامت‌های نام برده ضخیم تر بوده و استحکام بسیار بالاتری دارند. از این رو از ورق مسی ۱۶ میل برای ساخت مجسمه و جواهرات استفاده می‌کنند.

انواع آلیاژ مس

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، توجه به آلیاژ مس است و این مورد به اندازه ضخامت، اهمیت خواهد داشت. اگر می‌خواهید از ورق مسی در صنایع دستی یا هنری و از همه مهم تر برای دانش آموزان خریداری و استفاده کنید، ورق‌های مسی با حداقل تراکم مناسب خواهند بود تا به راحتی برش داده شوند. اما برای ساخت وسایل، دکوراسیون و طلا و جواهرات مسلما ورق مسی لازمه کار خواهد بود که متراکم تر باشد. در ادامه از سری آلیاژ‌های مختلف مس را نام برده ایم:

  • مس خالص: ۹۹.۳٪

  • آلیاژ‌هایی با درصد مس بالا: ۹۶٪ الی ۹۹٪

  • برنج: دارای عنصر اصلی روی بوده و عناصری همچون آلومینیوم، نیکل، آهن و سیلیسیوم نیز در ساختار ورق برنجی کاربرد دارد.

خرید ورق مسی برای دانش آموزان

جهت خرید ورق مسی برای دانش آموزان تنها باید ورق مسی نازک با میزان آلیاژ سبک و کمتر را خریداری نمائید. جهت خرید ورق مسی برای دانش آموزان می‌توانید از طریق بازرگانی ثامن تجارت انواع ورق مس مورد نیاز خود را خریداری نمائید. با توجه به اینکه انوع ورق مس دارای ویژگی‌های مختلفی هستند، ابتدا موارد استفاده را بسنجید و متناسب با نیازی که دارید محصولات را خریداری نمائید، چرا که هر چه ضخامت و نوع ورق متفاوت شود و ویژگی‌های آن بیشتر شود، موثر بر قیمت ورق مس خواهد بود.

در نظر داشته باشید که تولید کنندگان مختلف با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، ممکن است برای تولید کمی محدود تر باشند و تمامی ابعاد مختلف را به تولید نرسانند. اما از طریق ثامن تجارت می‌توانید انواع محصولات مسی را بی قید و شرط به صورت شیت و رول خریداری نمائید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر