پلاک و مارک جزو ابزارهایی هستند که به یک برند هویت می‌بخشند زیرا وظیفه اصلی این پلاک و مارک، معرفی مشخصات و برند یک محصول به مخاطبان است. معمولا بر روی پلاک ویژگی‌ها ی یک محصول چاپ می‌شود و مارک ابزاری برای ارزش دادن به برند کالا است زیرا لوگو و نام شرکت سازنده روی مارک چاپ می‌گردد.

سایت شماره یک:

 

از آنجایی که مخاطب از طریق پلاک و مارک یک محصول و برند را چاپ می‌شناسد شرکت نو نگاه یک مجموعه مطمئن و قابل اعتماد است که با خیال آسوده می‌توان برای سفارش ساخت انواع پلاک و مارک به آن مراجعه کرد.

پلاک چیست و چه کاربردهایی دارد

پلاک‌ یک قطعه مربعی یا مستطیل شکل است که مشخصات اصلی و مهم یک کالا یا محصول روی آن نوشته می‌شود. مثلا داخل یک آسانسور وجود اطلاعاتی مانند ظرفیت آسانسور، وزن قابل تحمل برای آسانسور، نام شرکت سازنده و… ضرورت دارد؛ به همین منظور در تمام آسانسورها یک پلاک فلزی وجود دارد که این اطلاعات بر روی آن نوشته شده است.

نا‌گفته نماند که کاربرد پلاک‌ها به همین یک مورد محدود نمی‌شود، بلکه برای موارد دیگری مانند شماره گذاری واحدهای مسکونی یک ساختمان، تبلیغات، نصب به عنوان پلاک یک خانه یا مغازه و… کاربرد دارد.

 

 

پلاک آلومینیومی

پلاک آلومینیومی پرکاربردترین نوع پلاک است زیرا در برابر حرارت و خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین به دلیل انعطاف پذیربودن آلومینیوم، امکان ساخت انواع پلاک در ابعاد و مدل‌های مختلف وجود دارد. از پلاک آلومینیومی برای ساختن پلاک راهنما، پلاک کد پستی، پلاک واحدهای ساختمان، پلاک شناسنامه محصولات و کالا مختلف مانند بخاری، بخچال، آبگرمکن و… استفاده می‌شود.

 

پلاک پلکسی

پلکسی یک ماده پلاستیکی بوده که از پلیمرهای متیل متاکریلات و استر اسید متاکریلیک به وجود می‌آید. پلکسی را معمولا به شکل ورق و در رنگ‌های مختلف تولید می‌کنند. پلاک‌های پلکسی که نشان دهنده مشخصات یک محصول هستند از همین ورق ساخته می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت که پلاک‌های پلکسی ویژگی‌هایی همچون وزن سبک، شفافیت بالا، مقاومت در برابر ضربه و… دارند. به همین منظور بسیاری از متقاضیان ساخت پلاک، پلاک‌های پلکسی را به پلاک‌های فلزی ترجیح می‌دهند.

 

 

 پلاک متال استیکر

پلاک متال استیکر یکی از انواع پلاک‌های تبلیغاتی است که از فلزاتی مانند آلومینیوم، برنج، مس یا فولاد ساخته می‌شود. پلاک متال استیکر معمولا ویژگی‌های خاصی دارد مثلا ضد آب و ضدخش است. همچنین به راحتی به سطوح مختلف شیشه‌ای، چوبی و فلزی می‌چسبد زیرا قسمت پشت پلاک متال استیکر یک چسب باکیفیت دارد. از این نوع پلاک برای تزئین یا نمایش لوگو و برند محصول استفاده می‌شود.

 

پلاک مولتی

مولتی در واقع نوعی پلاستیک است که از اکرولیک و ABS تشکیل می‌شود و آن را به صورت ورقه می‌سازند.  یکی از کاربردهای اصلی ورق‌های مولتی ساختن پلاک است و به  پلاکی که از ورق مولتی ساخته شده، پلاک مولتی می‌گویند. پلاک مولتی برای ساخت انواع پلاک خانه، پلاک محصول، پلاک راهنما و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی باید گفت که پلاک مولتی ظاهر جذابی دارد و در برابر رطوبت مقاومت دارد. به همین منظور اکثر افراد برای سفارش پلاک مولتی اقدام می‌کنند.

7

 پلاک استیل

پلاک استیل یکی از پرمصرف‌ترین انواع پلاک‌ها است که از استیل یا همان آلیاژ آهن و کربن ساخته می‌شود‌. پلاک استیل برای موارد مختلفی مانند تابلو راهنما، شماره خانه‌ها یا واحدها، شناسنامه محصولات برقی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاک استیل معمولا انواع مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها دارای یک‌سری ویژگی‌های خاص زیر هستند:

  • پلاک استیل طلایی: استیل این مدل پلاک به خاطر داشتن فلز مس در ترکیبات خود، طلایی رنگ است.
  1. پلاک استیل مات: پلاک‌های مات، نور را بازتاب نمی‌کنند.
  2. پلاک استیل براق: عملکرد پلاک استیل براق همچون آینه است و نور را بازتاب می‌کند.
  3. پلاک استیل بگیر: این نوع پلاک در ساختار خود آهن دارد، به همین منظور توسط آهنربا جذب می‌شود‌ و به آن استیل بگیر می‌گویند.
  4. پلاک استیل نگیر: استیل نگیر توسط اهنربا جذب نمی‌شود؛ در همین راستا به نام استیل نگیر مشهور است.

8

 

مارک فلزی چیست و چه کاربردهایی دارد

مارک فلزی یک قزعه کوچک فلزی است که نام تجاری و لوگو شرکت سازنده محصول را به مصرف کننده معرفی می‌کند. جنس مارک فلزی اغلب از استیل، برنج و آلیاژ سرب و روی است‌. معمولا حکاکی لوگو یا نام برند، روی هر کدام از این فلزات با یک روش خاص انجام می‌شود که عبارتند از:

  • مارک فلزی استیل: حک کردن نام و یا لوگو برند بر روی مارک‌های استیل به کمک لیزر انجام می‌شود.
  • مارک فلزی برنجی: برای حک کردن روی مارک‌های برنجی از روش اسید کاری استفاده می‌کنند.
  • مارک فلزی آلیاژی: در مارک‌های آلیاژ حک لوگو به روش ریخته‌گری انجام می‌شود.

 

در رابطه با کاربردهای مارک‌های فلزی می‌توان گفت که امکان نصب  این نوع مارک‌ها روی هر نوع محصول یا کالایی وجود دارد .

اهمیت سفارش ساخت مارک فلزی به یک جای معتبر

 

 بسیاری از فعالان حوزه بازاریابی معتقدند که مارک فلزی یکی از اصلی‌ترین لوازم تبلیغاتی کمپانی‌ها و برندها محسوب می‌شود. در نتیجه کمپانی‌ها و تولیدکنندگانی که تمایل دارند، نام و لوگو برند آن‌ها در ذهن مخاطبان به خوبی حک شود، برای ساخت مارک فلزی باید به یک جای حرفه‌ای و معتبر مراجعه نمایند. مجموعه چاپ‌ نو نگاه یکی از شرکت‌هایی است که۱۰ سال سابقه در حوزه چاپ و بسته بندی دارد و از جدیدترین تجهیزات روز دنیا برای ساخت انواع مارک فلزی استفاده می‌کند.

9

 

تفاوت پلاک و مارک

بسیاری از افراد پلاک و مارک را با هم اشتباه می‌گیرند و نمی‌دانند که مارک برای آن‌‌ها مناسب است یا پلاک؟ چون تصور می‌کنند که کارایی پلاک و مارک با هم برابر است. در واقع پلاک و مارک دو قطعه متمایز از هم هستند و تفاوت آن‌ها در این است که پلاک نقش شناسنامه یک محصول را ایفا می‌کند و اطلاعاتی مانند سال تولید محصول، مواد سازنده، اخطارهای لازم، طرز استفاده و… روی آن درج می‌گردد. اما مارک نشان‌گر ارزش برند یک کالا است. به همین دلیل بر روی روی مارک اطلاعاتی مانند نام کمپانی سازنده، لوگو، آدرس محل شرکت، آدرس وب سایت و… وجود دارد.

 

سفارش ساخت پلاک و مارک فلزی

در حال حاضر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و گسترش بستر اینترنت، سفارش ساخت پلاک و مارک فلزی بسیار آسان است و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. برای انجام این کار فقط کافی است که عبارت‌هایی مثل سفارش ساخت پلاک یا ساخت مارک را در موتور جستجوگر گوگل وارد کنید. سپس انواع سایت فروش پلاک صنعتی و مارک فلزی به شما نشان داده می‌شود. با کلیک بر روی سایت‌های به نمایش گذاشته شده می‌توانید پلاک یا مارک مورد‌نظر خود را از طریق سایت سفارش دهید تا نیازی به مراجعه حضوری نباشد.

البته هر سایتی معتبر و قابل اعتماد نیست، پس لازم است که قبل از ثبت سفارش، سایت را به دقت بررسی کنید و از صحت آن مطمئن شوید. مثلا سایت‌های معتبر نماد اعتماد الکترونیکی دارند، شماره تلفن‌های درج شده بر روی سایت معتبر هستند و عکس یا ویدیو نمونه کارهای شرکت بر روی سایت وجود دارد.

  سایت مجموعه چاپ نو نگاه، یکی از معتبرترین سایت‌هایی است که برای  ثبت سفارش پلاک و ساخت مارک می‌توانید به آن مراجعه نمایید. چون این سایت، کلیه شرایط یک سایت معتبر را دارد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر