خوشبختانه در نجف اشرف هتل های زیادی گرداگرد حرم مطهر وجود دارند. این هتل ها فرصت زیارت مکان های زیارتی اطراف حرم امام علی (ع) را فراهم می کنند و همیشه جزء پر طرفدارارترین ها هستند. هر زمان که بخواهید می توانید در حرم باشید و نیازی به صرف هزینه رفت و آمد برای رسیدن به مرکز شهر نخواهید داشت.

سایت شماره یک:

 

چرا هتل های نزدیک حرم امام علی (ع) در نجف پر طرفدار است؟

نجف اشرف شهری است که بارگاه ملکوتی امام علی بن ابی طالب (ع) در آن قرار دارد و همواره شیعیان برای زیارت ایشان به این شهر می آیند. نجف شهری مذهبی است و همواره میزبان زائرین بسیاری از نقاط دور و نزدیک است. مسئله اسکان و اقامت زائران اهمیت زیادی دارد. اکثر زائران دوست دارند، چند روزی که در شهر امام میهمان هستند، در جوار حرم اقامت داشته باشند و بتوانند هر زمانی که فرصت داشتند، به زیارت حرم و اماکن زیارتی اطرافش بروند. از طرفی زائرین حضرت اغلب به زبان عربی مسلط نیستند و سعی می کنند محل اقامت خود را به نحوی انتخاب کنند که به مکان مهم نجف دسترسی خوبی داشته باشند و در مسیر گم رفت و آمد و ازدحام جمعیت گم نشوند و زمان خود را در رفت و آمد میان شهری از دست ندهند. همین عوامل سبب شده که زائرین به فکر انتخاب بهترین هتل های نجف نزدیک حرم باشند.

 

نزدیک ترین هتل های نجف به حرم امام علی (ع)

هتل های زیادی در نزدیکی حرم مطهر امام علی قرار دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل قصر الدور

هتل قصر الدور یک هتل 5 ستاره در نجف است که امکانات متنوعی از قبیل وای فای رایگان، سالن استراحت و صرافی و خدمات صندوق امانات را ارائه می دهد. از دیگر ویژگی های بارز این هتل می توان به وجود رستوران با غذای بریتانیایی، هندی و خاورمیانه اشاره کرد. پرسنل این هتل به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی صحبت می کنند و در تمام طول روز آماده پذیرش کمک هستند.

6

  • هتل السهلالند

هتل السهلالند در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد و با ارائه خدماتی چون ترانسفر فرودگاهی، وای فای، صندوق امانات و صبحانه رضایت زائران را جلب کرده است. این هتل دارای رستوران اختصاصی نیز هست.

  • هتل گرانادا

هتل گرانادا هتل 5 ستاره با امکاناتی از قبیل باشگاه بدنسازی، رستوران و ترانسفر فرودگاهی است. این هتل امکان سرو صبحانه در بوفه را دارد. این هتل به صورت 24 ساعته پذیرش دارد.

  • هتل رویال ایگل

هتل رویال ایگل یکی از هتل های 4 ستاره نزدیک به حرم است که به صورت 24 ساعته پذیرش دارد و خدمات ترانسفر فرودگاهی ارائه می دهد.

  • هتل اغنار

هتل اغنار هتل 5 ستاره نزدیک به حرم است که به صورت 24 ساعته پذیرش دارد و همه اتاق ها دارای تراس هستند.

  • هتل رویال المناهل

هتل رویال مناهل یکی دیگر از هتل های 5 ستاره نجف نزدیک حرم مطهر است که خدمات پذیرش 24 ساعته ارائه می دهد و میهمانان می توانند از خدمات شاتل فرودگاهی بهره مند شوند. این هتل مجهز به رستوران است.

افرادی که قصد رزرو این هتل ها را دارند می توانند تور خود را با هر یک از این هتل ها انتخاب کنند. اما افرادی که قصد دارند خودشان به نجف بروند و مدیریت بیشتری روی بودجه داشته باشند می توانند ابتدا قیمت بلیط نجف را استعلام گرفته و سپس با خرید بلیط و قطعی شدن سفر نسبت به رزرو هتل اقدام کنند.

با رزرو هتل های نزدیک حرم می توان به زیارت کدام مکان های زیارتی رفت؟

مکان های زیارتی نجف منتهی به حرم امام علی (ع) نمی شود. در جوار بارگاه ملکوتی امام علی (ع)، مکان های زیارتی زیادی قرار گرفته اند که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قبرستان وادی السلام

قبرستان وادی السلام بزرگترین قبرستان جهان است که در فاصله بسیار کمی از حرم قرار دارد و مزار دو پیامبر بزرگ یعنی حضرت هود و حضرت صالح با 7000 پیامبر دیگر در این محل قرار دارد. وادی اسلام به معنای دره صلح است و در روایات بیان شده که هر مسلمان پس از مرگش از این قبرستان عبور خواهد کرد.

7

  • مقام زین العابدین

در محله العماره مسجدی قرار دارد که به مقام امام سجاد (ع) منسوب است و طبق روایات هر وقت ایشان به زیارت قبر امیرالمومنین به نجف می رفتند، در این مکان به عبادت می پرداختند.

  • مسجد الراس

مسجد الراس یکی از اماکن زیارتی در نجف است که گفته می شود این مسجد در دوره ایلخانی ساخته شده و برهی بر این عقیده هستند که به دلیل دفن سر مبارک امام حسین (ع) به عنوان مسجد الراس نامگذاری شده است.

  • مسجد عمران بن شاهین

این مسجد در شمال حرم امیرالمومنین قرار دارد و فردی به نام عمران ابن شاهین آن را ساخته است. در حال حاضر این مسجد در راهرو ورودی شیخ طوسی قرار دارد و علمایی چون محمدباقر قمی و سید محمد کاظم یزدی در آنجا دفن هستند.

  • قبر حضرت آدم

در نزدیکی مزار مطهر امام علی (ع) قبرستان حضرت آدم قرار دارد.

  • آرامگاه شیخ طوسی

شیخ طوسی یکی از بزرگترین فقهای جهان اسلام است که بنیان گذاری حوزه علمیه نجف از مهم ترین فعالیت های ایشان است. آرامگاه این شیخ در محل سکونت وی ساخته شده است که پس از مدتی به مسجد تبدیل شد.

  • آرامگاه کیل بن زیاد نخعی

کمیل بن زیاد یکی از یاران باوفا و شجاع امیرالمومنین علی (ع) است که دعای کمیل منسوب به ایشان است.

  • مقبره ذی الکفل

مقبره ذی الکفل یکی دیگر از اماکن زیارتی نجف است که در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد. ذی الکفل یکی از پیامبران بنی اسرائیل (قوم یهود) است.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر