یک فعال بازار سرمایه معتقد است که علیرغم تمام حواشی و حوادثی که در بازار سرمایه ایران رقم می خورد، در حال حاضر در ایران کم ریسک ترین بازار برای سرمایه گذاری بلند مدت، بازار سرمایه است .

سایت شماره یک:

میلاد ویسمه ، اظهار کرد: شرایط بازار بورس در دولت جدید علیرغم انتظارات و وعده هایی که داده شد متاسفانه نتوانست عملکرد خوبی را به ارمغان بیاورد ولی با بررسی صورت های مالی ، دارایی ها ، توان کاری و ظرفیت های شرکت های بورسی می توان با قطعیت گفت که قیمت های سهام های بنیادین در این روزها ، برای جاماندگان و فروشندگان خاطره خواهد شد با بررسی میزان عملکرد بازارهای موازی مالی مشاهده می کنیم که تنها بازار جامانده از نرخ رشد و تورم دوره ای ؛ بازار بورس است.

وی افزود: علیرغم تمام حواشی و حوادثی که در بازار سرمایه ایران رقم می خورد ، اعتقاد بنده بر این است که بازار سرمایه ایران درحال حاضر کم ریسک ترین بازار برای سرمایه گذاری بلند مدت است .

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: اعتقاد و تحلیل شخصی بنده بر این است که در حال حاضر در ریزموج های موج یک اصلی قرار داریم که نویدی برای رشدهای آینده بازار را در بردارد. ولی نکته ای که امروز بسیار مهم است این است که شرایط فعلی بازار تحمل اقدامات و تصمیمات غیر معقول دولت و سازمان بورس را ندارد . در دولت قبل مردم عزیز ایران زندگیشان را در بورس به تصمیمات غیر معقول دولت قبل باختند پس آزموده را آزمودن خطا است و امیدوارم دولت جدید با جدیت و عملگرایی به مسئله بورس نگاه کند .ویسمه ادامه داد: شرایط امروز بازار نیازمند حمایت دولتمردان از مجموعه بازار و کنترل رفتارهای غلط برخی از حقوقی ها و سهامداران عمده است، اما شرایط کلی بازار مساعد است و به نظر می رسد گروه های جامانده به ویژه گروه انبوه سازی، کاشی و سرامیک، حمل و نقل، بیمه و... رشدهای  خوبی را در انتهای سال و سال آینده  رقم خواهند زد.

وی اضافه کرد: ارائه شعار مثبت مبنی بر اینکه بازار بورس تا پایان سال به سقف قبلی خود می رسد کاملا غلط است، به اعتقاد بنده امسال بازار تا اواخر سال حداکثر بتواند جایگاه یک میلیون و 700 هزار واحدی خود را پس بگیرد اما نمی تواند به شاخص دو میلیون  واحدی که در گذشته ثبت کرده بود برسد.قطعا رشدی که در سال 98 و 99 شاهد آن بودیم یک اتفاق نادری از نظر میزان رشد بود اما در همین مدت مشاهده شد که افراد بدون آگاهی وارد بازار سرمایه شدند و زندگی و مایحتاج اصلی را فروخته و به بازار سرمایه وارد شدند لذا از دولت تقاضا داریم روندی را اتخاذ نماید تا افراد بدون کسب دانش حداقلی به بازار سرمایه وارد نشوند   و یک کنترل ویژه در این حوزه داشته باشد که شاهد از بین رفتن سرمایه های مردم نباشیم.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر