سایت شماره یک:

 

آیا قصد خرید ارز در تورنتو را دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، این مطلب را از دست ندهید تا با کسب اطلاعات جامعی از نرخ دلار و ارز، اصطلاحات صرافی‌ها و شرایط حواله پول و خرید ارز، خرید آسان و مطمئنی را تجربه کنید.

تورنتو

قبل از دریافت اطلاعات در مورد قیمت دلار کانادا در تورنتو، ابتدا بهتر است کمی با خود این شهر پرطرفدار آشنا شویم:

تورنتو بزرگ‌ترین شهر کشور کانادا محسوب می‌شود و شهری با چندین فرهنگ مختلف است. به طوری که با زندگی در این شهر می‌توانید زندگی چند فرهنگی را تجربه کنید. افرادی که به این شهر سفر یا مهاجرت می‌کنند در مدت زمان کمی متوجه تمیزی و امنیت بالای شهر تورنتو می‌شوند.

موقعیت‌های شغلی بسیاری در این شهر وجود دارد و دانشگاه‌ های آن نیز جزو دانشگاه های برتر هستند. با تحصیل در این دانشگاه‌ها می توانید درجه علمی معتبری را کسب کنید. اگرچه هزینه زندگی در تورنتو کمی گران است، اما می‌تواند بسیاری از تجربه‌های ارزشمند را برای شما رقم بزند.

دلار کانادا در تورنتو

با توجه به تاریخچه دلار کانادا، به دلیل رشد روزافزون روابط اقتصادی بین کانادا و آمریکا، یک سیستم پولی اعشاری بر طبق دلار آمریکا جایگزین سیستم پوند استرلینگ شده است. اقتصاد کشور کانادا در سال 2021 به عنوان دهمین اقتصاد بزرگ بین کشورهای جهان شناخته شد، از این رو ایرانیان بسیاری طرفدار دلار کانادا برای سرمایه‌گذاری هستند.

بانک مرکزی کانادا بر این عقیده است که شرایط بازار باید ارزش اصلی دلار را تعیین کند و برطبق همین نظر از سال 1998 تا به اکنون در بازارهای ارز مداخله‌ای انجام نداده است.

نرخ دلار کانادا در تورنتو

در سال‌های 1813 تا 1815 اولین پول کاغذی کانادا به صورت اسکناس ارتش بریتانیا ارائه شد و هم‌اکنون تمامی اسکناس‌ها در شرکت یادداشت بانک کانادایی‌ها چاپ می‌شوند. اکنون، دلار کانادا به صورت اسکناس‌های 5، 10، 20، 50، 100، 1000 دلاری و سکه‌های 50، 20، 10، 5 سنتی در میان مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صادرات چشمگیر نفت یکی از مهم ‌ترین عوامل نوسانات متعدد قیمت دلار کانادا و بهبود وضعیت دلار در طی سال‌های اخیر بوده است. در سال 1864، بالاترین نرخ مبادله‌ی دلار کانادا، 78.2 دلار آمریکا ثبت شده و تا به اکنون نیز این رکورد تغییر نکرده است.

نرخ دلار کانادا امروز در تورنتو

اطلاع از وضعیت اقتصادی شهر مقصد برای مهاجرت به کانادا مسئله‌ای مهم و حیاتی محسوب می‌شود. هم‌چنین اگر قصد سرمایه‌گذاری داشته باشید، قدم اول آگاهی از شرایط اقتصادی کشور موردنظر است. باتوجه به آمار ثبت‌ شده 3. 53 درصد واردات کشور کانادا از طریق ایالات متحده و 7. 76 درصد از صادرات کانادا نیز به ایالات متحده مربوط می‌شود. به همین علت یکی از واقعیت‌هایی که در پشت دلار کانادا پنهان شده است، ارتباط مستقیم آن با ارزش‌گذاری دلار آمریکا است.

اختصارهای دلار کانادا و رنگ‌های متنوع و روشن آن‌ها بهترین راه برای تمایز دلار کانادا و آمریکا است.

قیمت روز دلار کانادا در تورنتو

دلار کانادا حرکت هم‌سویی با قیمت دلار آمریکا دارد، به طوری که برای تشخیص الگوهای داخلی مورد استفاده در اقتصاد امریکا، می‌توان نحوه رفتار دلار کانادا را بررسی کرد. قیمت روز دلار در تمامی استان‌های کانادا یکسان است و زمانی‌که قیمت در این کشور اعلام شد، همان قیمت به تمامی استان‌ها ابلاغ می‌شود.

عوامل زیر نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت دلار به صورت روزانه دارند:

  1. نرخ سود: زمانی‌که نرخ سود بالا رفت، تقاضای سرمایه‌گذاران خارجی نیز برای گرفتن اوراق قرضه برروی دلار کانادا افزایش پیدا می‌کند.
  2. تراز بازرگانی خارجی: اگر صادرات یک کشور نسبت به واردات یک کشور بیش‌تر شود، قیمت ارز کاهش می‌یابد.
  3. تجارت کالاها: کسری تجاری موجب می‌شود واردات از صادرات بیش‌تر ‌شود و مازاد تجارت باعث افزایش صادرات نسبت به واردات می‌شود. در این صورت عرضه پول بیش از تقاضا خواهد بود.
  4. بهره‌وری: تولید و صادرات یک محصول می‌تواند تاثیر بسزایی در نرخ ارز داشته باشد.
  5. شرایط سیاسی کانادا: زمانی که مردم نگرانی در مورد شرایط سیاسی کانادا داشته باشند، براحتمال تاثیر شرایط بر قیمت ارز و دلار فکر می‌کنند. در نتیجه هجوم ناگهانی افراد برای خرید ارز موجب تغییرات و نوسانات شدید قیمت می‌شود.
  6. تراز مبادله خارجی: زمانی‌که قیمت محصولات صادراتی نسبت به واردات بیش‌تر شود، در نتیجه قیمت دلار کاهش می‌یابد.

قیمت ارز کانادا در تورنتو

کشور کانادا یک کشور فوق پیشرفه در زمینه اقتصادی است. به همین سبب علاوه بر سرمایه‌گذاری خود مردم کانادا، ایرانیان و حتی مردم سایر کشورها نیز تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در این کشور دارند.

در پی این قضیه، صرافی‌های ایرانی واقع در کانادا مسئولیت مهمی در این زمینه دارند و باید بتوانند قیمت‌های لحظه‌ای ارزها و دلار ها را در اختیار مردم قرار دهند. ارسال پول، خرید و فروش سکه و خرید و فروش ارز از مهم‌ترین وظایف صرافی ها به شمار می‌رود.

در صورت بروز هرگونه مشکل و یا عدم آگاهی از چگونگی حواله و خرید، صرافی‌ها می‌توانند به شما مشاوره دهند تا خریدی امن و آسان را تجربه کنید.

صرافی ‌های ایران واقع در تورنتو

با کلیک بر روی نام صرافی‌ها می‌توانید به وب‎سایت‌های مرتبط دسترسی داشته باشید و برای کسب اطلاعات بیش‌تر با شماره‌های ذکرشده تماس حاصل فرمایید:

نام صرافی‌ها

شماره تماس

صرافی ارگ

 +1(۴۱۶) ۲۴-۰۰۰۰

صرافی ارز سپه

۷۴۸-۷۳۷۲ (۶۴۷)  +۱

صرافی میلیون

 +1(۴۱۶) ۳۳۹-۳۹۹۶

صرافی پاسارگاد

-

 

 

 

 

 

 

 

نکات انتخاب صرافی مطمئن

قبل از مراجعه به صرافی‌ها، حتما نکات زیر را بررسی کنید و درصورت امکان از وب‌سایت رسمی آن‌ها دیدن کنید.

  • توجه به اعتبار کسب پروانه صرافی
  • پرس‌و‌جو قیمت از چندین صرافی
  • در صورت امکان بررسی درست بودن ارز با ماورای بنفش
  • نخریدن ارز در ساعات غیراداری به دلیل غیرواقعی بودن قیمت
  • دریافت فاکتور فروش از صرافی
  • تحویل نگرفتن اسکناس‌های معیوب

برای استفاده از خدمات صرافی‌ها باید وجه پرداختی، کپی مدارک شناسایی مانند کارت ملی و گواهینامه، اطلاعات حساب بانکی نظیر شماره حساب بانک مقصد و مشخصات گیرنده را به همراه داشته باشید.

5

اصطلاحات مهم صرافی ‌ها

  • کارمزد صرافی: صرافی‌ها نیز مانند هر شغل دیگری برای کار خود دستمزد دریافت می‌کنند. کارمزد به معنای همان دستمزد صرافی‌ها است که مبلغ آن با توجه به کاری که انجام می‌دهند، متفاوت است. به خاطر داشته باشید که دستمزد صرافی‌های مختلف نیز با هم فرق دارند به همین دلیل به بررسی روال کاری آن‌ها قبل از مراجعه تاکید شده است.
  • نرخ حواله خرید یا فروش: اگر شما حواله داشته باشید، شماره حسابی توسط صرافی‌ها به شما داده می‌شود تا حواله موردنظر به آن واریز شود. برای این انتقال حواله، صراف درصدی را به خود اختصاص می‌دهد که به آن درصد مشخص، نرخ حواله خرید گفته می‌شود. متقابلا، اگر حواله‌ای برای شما از کشور دیگری واریز شود، برای تحویل حواله به شما، صراف مبلغی را برای خود درنظر می‌گیرد که به ان نرخ حواله فروش می‌گویند.
  • نرخ خرید و فروش اسکناس: در هنگام فروش اسکناس‌های خود، صراف مبلغی را از آن کسر می‌کند و در هنگام خرید اسکناس از صرافی‌ها، مبلغی به بهای اسکناس‌ها اضافه می‌شود. به این اختلاف خرید و فروش که سود صراف در گروی آن است، نرخ خرید یا فروش می‌گویند.

آیا به یک حساب بانکی در کانادا نیاز داریم؟

انتقال بانک به بانک روشی آسان و مطمئن برای انتقال پول است. اما برای این کار نیاز دارید که هم در شهر مبدا و هم در شهر مقصد یک حساب بانکی شخصی داشته باشید. بنابراین اگر به کشور کانادا مهاجرت کرده‌اید یا قصد این کار را دارید، حتما برای ایجاد حساب بانکی اقدام کنید.

در صورتی که از شهروندان کانادا نباشید، برای افتتاح حساب حتما مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  1. ویزای اقامت موقت
  2. مجوز تحصیلی یا کار (وابسته به نوع مهاجرت شما)
  3. گذرنامه معتبر
  4. گواهینامه رانندگی معتبر کانادایی
  5. کارت بانکی با نام و امضای خود در آن
  6. کارت بیمه درمانی استانی یا منطقه‌ای
  7. کارت امنیتی صادرشده توسط دولت کانادا

سایت گنجینه در تمامی مراحل خرید و فروش ارز، انتقال پول و فعالیت‌های مشابه در کنار شما عزیزان است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر