سایت شماره یک:

 

این روزها قفسه فروشگاه‌ها پر است از انواع محصولات از برندهای مختلف که همگی ادعای برتری دارند. بنابراین تنها دانش و آگاهی شما از جزئیات هر محصول می‌تواند منجر به انتخاب‌های اصولی و نتیجه‌بخش باشد. در این مقاله به سراغ پروتئین‌ها و یکی از بهترین برندهای این مکمل، یعنی مکمل بدنسازی برند universal رفته‌ایم. شما را با انواع مختلف مکمل‌های پروتئین آشنا کرده‌ایم و به‌صورت ویژه و مفصل در مورد پودر وی یونیورسال شرح داده‌ایم.

چه به‌صورت حرفه‌ای ورزشکار باشید، چه با هدف کاهش یا افزایش وزن به سراغ ورزش یا رژیم رفته باشید، مطمئنا درمورد مکمل‌های ورزشی مثل گینر، پروتئین، کربوهیدرات، گلوتامین و ... شنیده‌اید. بگذارید با یک تعریف کلی و اساسی شروع کنیم. دو نوع پروتئین در شیر موجود است که شامل پروتئین وی و پروتئین کازئین هستند. هر دو نوع این پروتئین‌ها به دلیل اینکه شامل اسیدهای آمینه ضروری که بدن قادر به ساخت آن‌ها نیست می‌شوند، برای بدن بسیار سودمند هستند.

پروتئین وی چیست و چه کاربردی دارد؟ 

در حین فرایند تولید پنیر و در مرحله‌ای که یک ماده اسیدی یا آنزیمی خاص به شیر حرارت دیده اضافه می‌شود، پروتئین کازئین با اثر این اسید یا آنزیم منعقد می‌شود. این پروتئین بعد به‌صورت دلمه‌های سفیدرنگی در محلول باقی‌مانده، درمی‌آید.

این محلول متمایل به زردرنگ، همان پروتئین وی موجود در شیر است که بعدا طی فرایندهایی خشک و جامد شده و به شکل پودر، فرآوری می‌شود. بیشترین کاربرد پروتئین وی فرآوری شده، در تکمیل رژیم غذایی ورزشکاران است. بیشترین کاربرد پروتئین کازئین هم در صنایع و برای تولید کیک و شیرینی و خوراکی‌های مشابه است.

شیر گاو حاوی 80 درصد پروتئین کازئین و 20 درصد پروتئین وی است. پودر وی یونیورسال از نظر پارامترهای استاندارد در مورد مکمل پروتئین، یکی از بهترین و معتبرترین مکمل‌ها در دنیا است.

پودر پروتئین وی با طعم شکلات

فواید پروتئین وی یونیورسال و تفاوت آن با کازئین

عمده تفاوت پودر وی یونیورسال با پروتئین کازئین در سرعت جذب آنها توسط دستگاه گوارش بدن است. به دلیل اینکه پروتئین وی بعد از مصرف به‌سرعت و خیلی راحت‌تر از کازئین، توسط سلول‌های پوششی روده جذب می‌شود. در نتیجه سریع‌تر در دسترس عضلات بدن قرار می‌گیرد و برای ورزشکاران نسبت به کازئین در اولویت قرار دارد.

تفاوت پروتئین‌های تولید شده توسط برندهای مختلف در درصد خلوص آن‌ها، درصد جذب و سرعت جذب در بدن است. البته ویژگی‌هایی مانند اضافه‌کردن طعم‌های مختلف و مطبوع به محصول نهایی نیز در انتخاب مشتری و اعتبار برند بی‌تأثیر نیستند. برند universal  یک برند مطرح آمریکایی است که از سال 1977 شروع به تولید مکمل‌های ورزشی باکیفیت کرده است.

از شناخته‌شده‌ترین فواید پروتئین وی، می‌توان به تاثیر بسزای آن در کاهش درصد چربی بدن، کمک به ساخت ماهیچه و در نتیجه افزایش بافت عضلانی در بدن اشاره کرد. علاوه بر این می‌توان به بهبود آسم، پیشگیری از سرطان، پیشگیری از فشارخون، کمک به سلامت قلب و عروق و کاهش کلسترول بد در بدن هم اشاره کرد.

2

جدول ارزش تغذیه‌ای پروتئین وی یونیورسال

انواع مکمل پروتئین و موارد استفاده از هرکدام

اگر اسامی پروتئین وی ایزوله، پروتئین هیدرولیز شده، پروتئین کنسانتره و غیره به گوشتان آشناست، حالا زمان درک معانی و موارد مصرف آن‌ها است. پودر وی کنسانتره، پروتئینی شامل 80 درصد پروتئین وی است که 20 درصد دیگر آن حاوی کربوهیدرات و چربی بوده ولی میزان آمینواسیدهای آن با پروتئین ایزوله برابر است.

حال اگر با انجام فرایندهایی، میزان چربی و کربوهیدرات پروتئین کنسانتره کاهش‌یافته و به عبارتی خلوص پروتئین وی آن افزایش یابد، پروتئین وی ایزوله به دست خواهد آمد. در مرحله بعدی و با خالص‌سازی پروتئین ایزوله، این‌بار به محصول به دست آمده پروتئین هیدرولیز شده می‌گویند. همان‌طور که مشخص شد، خالص‌ترین نوع پروتئین همین دسته آخر است. پودر اولترا وی پروبا طعم بستنی شکلاتی 2270 گرم

 یونیورسال ترکیبی از پروتئین وی هیدرولیز شده به همراه پروتئین کنسانتره است.  

 

3

برند یونیورسال، تولیدکننده مکمل‌های ورزشی

آیا پروتئین وی یونیورسال عوارض دارد؟

طبق تحقیقات انجام‌گرفته در خصوص تاثیرات مثبت و منفی پروتئین وی بر روی افراد ورزشکار و غیر ورزشکار به نتایج مهمی رسیدند. مشخص شد که تا امروز عارضه خاصی در افرادی که از پودر وی یونیورسال در دوزهای پایین و معمول استفاده کرده‌اند، مشاهده نشده است. گرچه در افرادی که با دوزهای بیش از مقادیر توصیه شده توسط کارشناسان اقدام به استفاده از پروتئین کرده‌اند عوارض مختلفی مشاهده شده است. عوارضی از جمله دل‌درد و کرامپ‌های شدید در عضلات بدن، سردرد، حالت تهوع و کم‌شدن اشتها به خاطر مصرف بی‌رویه آن است.

پروتئین وی یونیورسال را از کجا می‌توان تهیه کرد؟

با توجه به اینکه برند یونیورسال متعلق به ایالت نیوجرسی در آمریکا است، تصور در دسترس نبودن محصولات آن در ایران محتمل است. اما بد نیست بدانید که می‌توانید پودر اولترا وی پرو یونیورسال که ترکیبی از پروتئین وی ایزوله، کنسانتره و هیدرولیز شده است را در طعم‌های مختلف و از طریق همین وب‌سایت تهیه کنید.

در بین آن‌ها، پودر اولترا ایزو وی یونیورسال از بهترین انتخاب‌هایی است که از طریق فروشگاه می‌توانید اطلاعات تکمیلی را جهت تهیه آن‌ها کسب کنید. پودر اولترا ایزو وی یونیورسال حاوی پروتئین وی ایزوله فیلتر شده است. به این معنی که مقادیر کربوهیدرات، چربی، لاکتوز و قند در آن به صفر رسیده است.

قابل ‌ذکر است که در فروشگاه وب‌سایت مکمل پلاس، انواع کربوهیدرات، پروتئین، گینر و مکمل‌های قبل و بعد از تمرین از بهترین برندهای دنیا برای شما عزیزان قابل ارائه است.

4

پودر اولترا ایزو وی با خلوص 100 درصد

آیا مکمل پروتئین برای عضله‌سازی کافی است؟

بسیاری از دوستان ورزشکار مبتدی و نیز کسانی که به دنبال کاهش یا افزایش وزن هستند، فکر می‌کنند که فقط استفاده از مکمل آن‌ها را به نتیجه دلخواه خواهد رساند. آن‌ها بدون توجه به برنامه غذایی و حتی فعالیت بدنی، اقدام به استفاده از انواع مکمل ورزشی می‌کنند. نکته اینجاست که حتی پودر وی یونیورسال نیز در کنار ورزش منظم و تغذیه مناسب و حساب شده، نتیجه دلخواه را به شما خواهد داد.

پس در پاسخ به این سؤال باید چنین گفت که اصولاً مکمل‌ها قرار نیست جایگزین تغذیه اصلی شما شوند. در واقع همان‌طور که از نامشان پیداست، تنها کامل‌کننده بخش‌هایی از مواد مغذی هستند که رژیم غذایی معمول، قادر به فراهم کردن آن‌ها به‌اندازه نیاز بدن شما نیست. پس به‌هیچ‌عنوان مکمل‌های تغذیه‌ای را به‌عنوان جایگزین وعده‌های غذایی خود در نظر نگیرید.

5

تاثیر مکمل‌ها در کنار ورزش و تغذیه مناسب

جمع‌بندی

مکمل‌های ورزشی اگر با اصول و در مقادیر مناسب و زیر نظر مربیان و کارشناسان خبره مصرف شوند، هیچ‌گونه عارضه‌ای برای شما ایجاد نمی‌کنند. آن‌ها حتی با افزایش سطح ایمنی بدن، کمک به کاهش بافت چربی و افزایش بافت عضلانی، فرد را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مقاوم کرده و سلامت کلی بدن را ارتقا می‌بخشند. مصرف بیش از اندازه هر مکملی، چه‌بسا پودر وی یونیورسال که از معتبرترین برندهای دنیا است هم می‌تواند باعث ایجاد عوارضی از جمله کرامپ عضلانی، سردرد، تهوع و از دست دادن اشتها شود.

اگر به‌صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مکمل پلاس، نه‌تنها برند یونیورسال بلکه سایر برندهای مکمل مطرح دنیا را مشاهده کنید. سپس با اطمینان از اصل بودن، آن‌ها بررسی کرده و نسبت به تهیه مکمل موردنیاز بدن خود اقدام نمایید.

اگر به‌تازگی شروع به مصرف مکمل‌های ورزشی کرده‌اید یا هنوز اطلاعات کاملی در مورد مکمل مناسب با وضعیت بدنی خود ندارید بهتر است سرخود چیزی مصرف نکنید. شاید بهترین راه برای شما مشاوره با یک کارشناس خبره، تنظیم برنامه ورزشی و تغذیه‌ای اصولی و در نهایت تعیین مکمل‌های ایده‌آل برای شماست.

تگ های مرتبط

ارسال نظر