محراب قاسم خانی نویسنده سریال «دزد و پلیس» می گوید برادرش پیمان قاسم خانی علاوه بر اینکه در نوشتن فیلمنامه به او کمک کرده به عنوان مشاور پروژه هم در کنار گروه بوده است.

سایت شماره یک:

به گزارش خبر آنلاین، شقایق دهقان و عزت اله مهرآوران بازیگران، محراب قاسم خانی نویسنده و رضا کریمی بازیگر و مدیر تولید مجموعه تلویزیونی «دزد و پلیس» مهمان خبرآنلاین بودند.

در این نشست که سحر عصرآزاد منتقد هم در آن حضور داشت، شقایق دهقان با اشاره به حضورش در این سریال و نقشی که توسط همسرش نوشته شده، گفت: «از ابتدا در جریان نگارش فیلمنامه این مجموعه توسط محراب بودم، اما نمی دانستم قرار است خودم نقش زن قصه را بازی کنم تا اینکه بازی در این مجموعه به من پیشنهاد شد.»

او ادامه داد: «کار سخت را در این مجموعه هومن برق نورد انجام داد، چرا که نقش من و بهنام تشکر با شخصیت های «ساختمان پزشکان» متفاوت بود. اما هومن برق نورد دقیقا نقشی را بازی کرد که در «ساختمان پزشکان» آن را ایفا کرد. به قول محراب، هومن برق نورد توانایی خاصی دارد که دو نقش یک جور را کاملا متفاوت ایفا کند. از طرفی در این سریال هیچکس اندازه بهنام تشکر من را در بازی نمی شناسد. زمانی که مقابل من بازی می کرد با توجه به تمام ریزه کاری هایی که از بازی من سراغ داشت، می دانست فرم بازی من چطور است و تعامل خوبی با هم داشتیم.»

شقایق دهقان

در بخشی از این نشست محراب قاسم خانی با اشاره به روند نگارش فیلمنامه «دزد و پلیس» گفت: «روند روایت قصه در برخی قسمت ها جنس کمدی را نمی طلبید. در نتیجه شوخی و طنز را در قسمت هایی که به کار لطمه نمی زد آوردم. بنابراین نمی توانم بگویم «دزد و پلیس» صرفا یک کار طنز است و اسم آن را سریالی کمدی نمی گذارم.»

او ادامه داد: «من اعتقادی به اسم گذاری برای یک ژانر ندارم. چون ممکن است به مرور و در حین نوشتن تغییراتی در فیلمنامه حاصل شود.»

نویسنده مجموعه تلویزیونی «دزد و پلیس» در ادامه درباره همکاری با برادرش پیمان قاسم خانی گفت: «پیمان در این پروژه مشاور کار بودند و در نگارش فیلمنامه کار هم به من کمک کرد. ما کاملا متوجه بودیم که با توجه به نوع داستان از خطوط قرمز عبور نکنیم.خوشحالم یکی از بهترین فیلمنامه نویس ایران برادر من است و می توانم همیشه و در هر زمان از کمک هایش استفاده کنم. ابدا از این موضوع نگران نیستم که شاید با او مقایسه شوم یا به قول عده ای زیر نام او کار کنم. من دوست دارم با او کار کنم. چه ایرادی دارد که دو فرد که سلایق هم را به خوبی درک می کنند با هم کار کنند و به هم کمک کنند؟»

در ادامه نقد و بررسی مجموعه «دزد و پلیس» رضا کریمی بازیگر و مدیر تولید با اشاره به تفاوت این سریال با سایر آثار سعید آقاخانی گفت: «سعید آقاخانی خودش قصه را می شناسد و به کارش مسلط است. مجموعه هایی که او تا به حال کارگردانی کرده جزو آثار پر بیننده تلویزیون بوده است. وقتی برای اولین بار قصه سریال را شنید عاشق داستان شد و تصمیم گرفت آن را کار کند.»

شقایق دهقان

او ادامه داد: «به نظر من بخشی از موفقیت کار مدیون تلاش های امیر معقولی تصویربردار سریال است. به نظر من قرار گرفتن قصه مناسب،کارگردانی،چینش درست بازیگران و استفاده از تکنیک تصویر برداری مناسب باعث موفقیت این سریال شده است.»

در بخشی دیگر از این نشست عزت اله مهرآوران بازیگر این سریال نیز گفت: «قرار بود در این سریال نقش یک دزد و خلافکار را بازی کنم، اما اینطور نشد و همه چیز تغغیر کرد. خوشحالم یک نقش متفاوت را تجربه کردم. به نظرم این سریال فیلمنامه بسیار خوبی دارد.»

شقایق دهقان

سریال «دزد و پلیس» روایتگر زندگی ناصر فرد شرور و خلافکاری است که تصمیم می گیرد گذشته خود را اصلاح کند.

در این مجموعه که مدتی است از شبکه سه روی آنتن می رود، بهنام تشکر، هومن برق نورد، شقایق دهقان، عزت ا... مهرآوران، مهران رجبی، مجید مشیری، خشایار راد، شهین تسلیمی، رضا کریمی، اصغر حیدری، سوسن پرور و حمید لولایی ایفای نقش می کنند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر