اگر به وسایل خاص و عتیقه علاقه مندید به کاخ سعد آباد بروید و از دیدن جاذبه های ان لذت ببرید.

اگر در خیابان‌های شلوغ شمال تهران به دنبال مکانی برای قدم زدن در هوای پاک و لذت بردن از باغ‌های سرسبز هستید و یا هوس کرده‌اید، بیشتر از تهران قدیم بدانید، کاخ سعد آباد تهران این امکان را برای شما فراهم کرده است. شما می‌توانید با یک بلیط بسیار ارزان وارد محیطی شوید که شما را به تهران دوران قاجار و پهلوی می‌برد. تهرانی با درختان چنار سر به فلک کشیده و باغ‌هایی با انواع غنی از گیاهان و جانوران در جنگل‌های انبوه.

تنها قدم زدن در محوطه کاخ سعد آباد برای شروع یک روز خوب و پر انرژی کافی است. اما اگر قصد دارید اسرار کاخ‌های درون این مجموعه را نیز کشف کنید، باید از کاخ‌های چشم نواز آن نیز دیدن کنید. هرچند که همه ما بارها راجع به کاخ سعدآباد و زیبایی‌ها و شگفتی‌هایش شنیده‌ایم، اما شنیدن کی بود مانند دیدن! پس وقت را تلف نکنید و هرچه زودتر خود را به این مجموعه جذاب برسانید. اما قبل از آن بهتر است با اطلاعاتی غنی به مجموعه وارد شوید تا سفری عمیق‌تر به زمان داشته باشید. پس برای شناخت بیشتر کاخ سعد آباد در ادامه با اسمارتیز همراه باشید.

بهترین زمان برای دیدن کاخ سعد آباد

از همان ابتدای ورودی محوطه کاخ سعد آباد درخت‌های سر به فلک کشیده و انبوه پذیرای شما هستند. در واقع برای رسیدن به کاخ‌های مجموعه سعد آباد باید از انبوهی از این درختان عبور کنید. البته که پیاده‌روی در این مسیر صفایی دیگر دارد. پس از این درختان کاخ‌هایی با نمای سفید و مینیمالیستی و کاخ‌هایی به سبک معماری تلفیقی وجود دارند که دیدن آن‌ها در هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد. چه با سرسبزی درختان و باغ‌ها در بهار، چه با برگ‌های زرد و نارنجی پاییزی و چه با زمینی پوشیده از برف کاخ‌های سعد آباد، دیدنی است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر