سریال‌ بدقولی‌های تلویزیون برای پخشِ سریال و مجموعه‌های نمایشی ادامه دارد. وقتی خبر پخش سریال، برنامه و یا مجموعه نمایشی از طریق رسانه‌ها منتشر می‌شود اما روی آنتن دیده نمی‌شود

سایت شماره یک:

حالا سریالِ‌ نامنظم کنداکتور و بدقولی پخش به مجموعه نمایشی "کلبه عموپورنگ" رسیده که داریوش فرضیایی (عموپورنگ) در ویدئویی اعتراض خودش را نسبت به این اتفاق اعلام کرد. 

او در این ویدئو گفت: "متأسفانه برنامه امروز با وجود خبررسانی‌ها، ظاهراً تکراری پخش می‌شود و دلیل آن را نمی‌دانم؛ چون دست‌اندرکارانِ برنامه، نوار پخش را تحویل داده‌اند. پیشنهاد می‌کنم در صورت تمایل حتماً با شماره ۱۶۲ تماس بگیرید و از عزیزان در سازمان صداوسیما بپرسید دلیلِ این عدم پخش چیست؟ مطلع شدید به من و همکارانم هم اطلاع بدهید."

موضوع سرِ یک مجموعه و یا یک سریال مشخص نیست؛ موضوع یک روال است که به تعبیری در فضای مجازی هم دیده می‌شود که مخاطبان تلویزیون، این معضل را معضلِ روی اعصابی می‌دانند که هرچه شدیدتر می‌شود برای تلویزیون و تلویزیونی‌ها خطرناک‌تر می‌شود.

عدم پخشِ مجموعه نمایشی "کلبه عموپورنگ" را جویا شدیم و سؤال این بود که چرا با وجود اعلام و پخش تیزر و آنونس‌های مربوط به قسمت‌های جدید این مجموعه شبکه دو سیما، شبِ گذشته قسمت‌ تکراری پخش شده است؟

اولین نکته‌ای که به دست آوردیم مشکل رویِ آهنگ یا آهنگ‌های فولکولوریک ایرانی است که در مجموعه بارها دیده شده و حتی در بازپخشِ این مجموعه هم وجود داشته است؛ آیا واقعاً مشکلِ ناظران و دست‌اندرکاران امر همین نکته است!

واکاوی‌ها را ادامه دادیم تا به مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده این مجموعه نمایشی و گروهِ شناخته شده عموپورنگ رسیدیم که بیش از ۲۰ سال سابقه کاری در تلویزیون دارند.

وقتی درباره پخش نشدنِ‌ قسمت‌های جدید "کلبه عموپورنگ" با او صحبت کردیم چنین گفت: با یک تلویزیونی طرفیم که از هر طرف به دنبال بی‌اعتبار کردنش هستند؛ گروهی در ماهواره و شبکه‌های معاند، گروهی در فضای مجازی و گروهی هم که من نام‌شان را خودی می‌گذارم؛ یعنی در واقع هم از طرفِ روشنفکرها مورد هجمه‌ایم و هم از طرف کسانی که در داخل و درون سازمان صداوسیما هستند و ادعا دارند. ما هم که برنامه‌ می‌سازیم در این وسط گیر کرده‌ایم و تنها هدف‌مان شاد کردن و حالِ خوب مردم است. وگرنه می‌دانید که کرونا با دوستان و همکاران ما چه کرده است؟ سپند امیرسلیمانی در کنارِ ما برای "کلبه عموپورنگ" تلاش می‌کرد و به دلیل ابتلا به بیماری کرونا تا مرگ پیش رفت. این بچه‌ها در هر سریال و برنامه‌ای حاضر می‌شوند فارغ از مادیات، امروز به مردم و فضای تلخِ کرونایی که برای‌شان به وجود آمده فکر می‌کنند. 

آقاجانزاده همچنین تأکید کرد: این گروه‌ها با شکل و شمایلی که دارند دشمن نظام‌اند و به هر طریقی می‌کوشند تا سازمان صداوسیما برنامه پربیننده و خوبی نداشته باشد. ما سربازان فرهنگی‌ این جامعه‌ایم و در خط مقدمِ مبارزه با ستیز و شبیخون‌های فرهنگی دشمن ایستاده‌ایم. کار می‌کنیم و داریم ضربه می‌خوریم؛ دشمنان ما را می‌زنند چون از سبک زندگی، فرهنگ و سنت‌هایمان می‌گوییم. از موسیقی فولکوریکِ‌ ایرانی و فضای شاد استفاده می‌کنیم تا حرف‌های مهمی را بزنیم. نمی‌خواهیم کودکان و نوجوانان‌مان به سمتِ‌ موسیقی‌های غیرفرهنگی و تهاجمی غرب بروند؛ به همین خاطر خودمان دست به کار شدیم تا با موسیقی‌هایی آشنا شوند که برای خودمان است. حالا اگر خواننده‌ای ضدانقلاب به این موسیقی غنی دست‌درازی می‌کند چرا ما باید چوبش را بخوریم؟

این تهیه‌کننده قدیمی تلویزیون می‌گوید: می‌خواهند ما را با فضایِ انتقادی شدید از میدان به دَر کنند! به خاطر این نظرتنگی‌ها از تلویزیون برویم! در همه این سال‌ها پیشنهادهای میلیونی و میلیاردی از وی او دی‌ها داشته‌ایم اما هیچ‌وقت وسوسه‌مان نکرد؛ چون مخاطب میلیونی تلویزیون برای‌مان بیشتر اهمیت داشت؛ خانواده‌هایی که تفریحی به غیر از تماشای تلویزیون ندارند و نمی‌توانند بابتِ دیدن برنامه یا سریال نمایشی پول پرداخت کنند. ما از تلویزیون برویم چه کسانی سود می‌کنند و چه کسانی ضرر؟ قطعاً ما به لحاظ مادی سود می‌کنیم اما به لحاظ معنوی این مخاطب‌ِ میلیونی را از دست می‌دهیم. کارشکنان، واقعاً دشمنان واقعی رسانه‌ ملی‌اند و رسانه ملّی باید آن‌ها را شناسایی و بیرون کند. کسانی که می‌خواهند تلویزیون از اعتبار ساقط شود؛ حالا فکر کنید ما خسته شده‌ایم و می‌خواهیم از تلویزیون برویم، ببینید واقعاً به منافع‌تان می‌رسید! برخی اوقات احساس می‌کنم این رفتارها عمدی است تا ما محترمانه از تلویزیون برویم!

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر