حمید رشیدی سرمربی سابق تیم های پایه حضور چهار وزنه بردار جوان ، بدون شانس مدال در قهرمانی جهان ازبکستان را زنگ خطر برای ایران می داند.

سایت شماره یک:

حضور تیم چهار نفره جوانان بدون شانس مدال در قهرمانی جهان، زنگ خطر را برای وزنه برداری ایران به صدا درآورد. سعید علی حسینی، عبدالله و حسین بیرانوند، رضا حسن پور و علیرضا زندی را برای قهرمانی جهان به ازبکستان برد. چهار وزنه برداری که ظاهرا هیچ کدام شانس مدال ندارند و به همین دلیل بعضی ها معتقدند زنگ خطر برای این رشته به صدا درآمده است. چرا هیچ پشتوانه سازی نشده است.

حمید رشیدی سرمربی سابق تیم جوانان در این باره می گوید:«اعزام تنها ۴ وزنه بردار به رقابتهای جهانی جوانان، آن هم وزنه بردارانی که هیچ کدام شانس مدال از این رویداد مهم را ندارند زنگ خطر را به صدا درآورده، چرا که پشتوانه سازی انجام نشده است.»

او همچنین درباره برگزاری لیگ جوانان و ترکیب تیم ملی می گوید:« تیم ایران درحالی با چهار وزنه بردار به رقابتهای جهانی جوانان به تاشکند رفت  که هر سال  لیگ جوانان با حضور بهترین های برگزار می شود. در صورت تداوم این روند مطمئنا در سالهای آینده وزنه برداری ایران، به سرنوشت خلاء پشتوانه مثل اواخر دوره ریاست بهرام افشارزاده در فدراسیون دچار می شود. البته آن موقع با پایان دوره قهرمانی رضازاده و ریاستش در فدراسیون و ارتباط خوب او با تاماش آیان رییس وقت فدراسیون جهان این مشکل حل شد.» 

سرمربی تیم وزنه برداری فولاد خوزستان ادعای بعضی افراد فدراسیون که کرونا را دلیل اختلال در پشتوانه سازی را قبول ندارد و می گوید:« تنها شیوع کرونا نمی تواند پشتوانه سازی را مختل کند، این مشکل دلایل دیگری مثل عدم حمایت از مستعدان وزنه برداری دارد. چرا وزنه برداران جوان با پوشیدن دوبنده تیم ملی و حضور در یک رویداد قاره ای یا جهانی و کسب مدال، به دلیل عدم رسیدگی و حمایت خداحافظی می کنند و به دیگر رشته ها کوچ می کنند.»

رشیدی به برگزاری رقابتهای استعداد یابی در اوزان مختلف و پنج منطقه کشور اشاره می کند و می گوید:« پیش از شیوع کرونا این مسابقات در پنج منطقه برگزار شد و وزنه بردارانی برای آموزش انتخاب شدند، سوال من این است آنها حالا کجا هستند؟ استفاده از مربیان ادواری در تیم های پایه، از طرح های اشتباهی بود که اجرایش، تبعات بدی هم  داشت.»

تگ های مرتبط

ارسال نظر