فرهاد مجیدی | فرهاد مجیدی استقلال | حواشی فرهاد مجیدی

باشگاه اتحاد کلباء امارات که توسط فرهاد مجیدی هدایت می‌شود، از امضای قرارداد با فلیپ کیچ هافبک سابق تیم ملی اسلواکی خبر داد.

سایت شماره یک:

فرهاد مجیدی مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران است.فرهاد مجیدی از اسطوره های باشگاه استقلال است.فرهاد مجیدی سرمربی سابق استقلال است.فرهاد مجیدی سرمربی کنونی الاتحاد کلبا است.فرهاد مجیدی سابقه بازی در لیگ قطر و امارات را دارد.

فرهاد مجیدی

بیوگرافی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی در یک خانواده اصیل با وضعیت مالی و اجتماعی خوب متولد شد. پدر او کارمند ارتش بود. او دو خواهر و یک برادر کوچک‌تر به نام فرزاد دارد.فرزاد مجیدی نیز از بازیکنان فوتبال کشور است که در تیم‌های استقلال و نساجی مازندران سابقه بازی دارد. مادرش به طور کلی مخالف حضور او در میادین فوتبال بود اما پدرش از همه نظر یار و پشتیبان او بود.

فرهاد مجیدی یکی از محبوب ترین بازیکن های تاریخ استقلال است که به خاطر بازی های درخشانی که از خود در تیم باشگاهی و هم چنین تیم ملی نشان داده است به جایگاهی ویژه در میان طرفداران باشگاه استقلال دست پیدا کرده است.اسطوره آبی‌ها متولد 13 خرداد 1355 در تهران است.

فرهاد مجیدی

ورود فرهاد مجیدی به دنیای فوتبال

فرهاد از کودکی عاشق فوتبال بود و فعالیت خود رااز تیم های پایه آغاز کرد. اولین تیم رسمی و تقریباً مطرح او جوانان کشاورز بود. تیمی که با کمبود امکانات مواجه بود اما با این حال این مساله باعث نشد تا فرهاد مجیدی فوتبال را کنار بگذارد.

حضور فرهاد مجیدی در استقلال

فرهاد مجیدی پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن در سال 1376 و در سن 19 سالگی  به استقلال تهران پیوست. شم بالای گلزنی و هوش فوق العاده او باعث شد که به یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیکنان آن زمان استقلال تبدیل شود. به واقع می توان از فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد نام برد. مجیدی سال‌ها برای استقلال بازی کرد و همین مساله باعث شد که حتی امروز محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال داشته باشد.

فرهاد مجیدی

بازی فرهاد مجیدی در تیم‌های الاهلی و العین امارات

فرهاد مجیدی پس از الوصل به الاهلی رفت. در آنجا نیز بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت. در سال 2003 به عنوان بازیکن قرضی به تیم العین امارات پیوست تا در جام باشگاه‌های امارات به میدان برود. او آن سال در بازی نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و در برابر دالیان درخشید و به یک قهرمان تبدیل شد.گل رویایی فرهاد مجیدی در آن بازی العین را به فینال جام باشگاهای آسیا برد و در آخر او با العین قهرمانی در آسیا را تجربه کرد. او دوباره به الاهلی پیوست. فرهاد مجیدی در طول مدت حضور در الاهلی حدود 130 گل برای این تیم به ثمر رساند و در سال 2006 با این تیم قهرمان لیگ امارات شد.

بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال

فرهاد مجیدی سرانجام در سال 86 یعنی لیگ هفتم حرفه ای با مدیریت  فتح ا… زاده و سرمربیگری مرحوم ناصر حجازی پس از حدود شش سال دوری به فوتبال ایران برای بار سوم به استقلال بازگشت. او در حالی به استقلال پیوست که مدیران پرسپولیس نیز به دنبال جذب او بودند.

فرهاد مجیدی پس از رفت و آمدهای فراوان بلاخره کارت آی تی سی خود را دریافت کرد تا این روزها به عنوان شاه مهره آبی ها از او یاد شود. در این بین می توان گل او به علیرضا حقیقی، دروازه بان وقت پرسپولیس، در دربی را که در نهایت با پیروزی تیم استقلال همراه شد را مهم ترین اتفاق دوره ی دوم حضور فرهاد مجیدی در ایران بدانیم.

فرهاد مجیدی

خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال

سرانجام فرهاد مجیدی در روز هفتم آبان ماهِ سال 1392 در بازی مقابل مس کرمان، در حالی که پیراهن تیم محبوب خود، استقلال را به تن داشت و به سکوهای خالی بوس می فرستاد، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. اندک هواداران استقلالی حاضر در ورزشگاه، خداحافظی «شاه فرهاد» که لقب فرهاد مجیدی در استقلال بود، را یکی از عذاب آورترین روزهای عمرشان دانستند و به گریه و زاری در ورزشگاه پرداختند.

فرهاد مجیدی در قامت مربی باشگاه استقلال

بعد از اتمام دوران بازیگری مجیدی در چند نوبت مختلف شایعاتی مبنی بر حضور وی بر روی نیمکت استقلال بعنوان مربی یا سرمربی به گوش رسید. اولین بار در فصل 1394-95 شایعاتی مبنی بر حضور وی به عنوان جانشین پرویز مظلومی در رسانه ها پخش شد.سال های بعد نیز نام وی همواره در بین نامزدهای مربی گری در استقلال شنیده می شد. با حضور وینفرد شفر به عنوان سرمربی استقلال در هفته های نخست فصل 1396-97 نام وی باز هم به عنوان دستیار شفر مطرح شد.

سرانجام در نیم فصل 98–1397 وی به عنوان مربی تیم استقلال برگزیده شد تا بعد از سال ها دوری از استقلال وی این بار به عنوان مربی به این تیم بپیوندد. در ادامه فصل و به دنبال نتایج ضعیف شفر وی از کار برکنار شد و فرهاد مجیدی روز نهم اردیبهشت 1398 به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل برگزیده شد تا وی به سرعت نخستین تجربه مربی گری خویش را آغاز نماید.

فرهاد مجیدی

سرمربی گری فرهاد مجیدی تیم ملی امید

فرهاد مجیدی در تاریخ 20 خرداد 1398 از جانب مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم ملی امید معرفی شد. اما در نهایت بخاطر اختلاف با حمید استیلی در 11 مهر 98 استعفا داد.فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال، جانشین آندره آ استراماچونی شد.

پس از این که مذاکرات استقلال با آندره‌ آ استراماچونی برای برگشت او بی اثر ماند، مدیران باشگاه سراغ دی بیاسی دیگر مربی ایتالیایی رفتند و حتی با او نیز به توافق رسیدند. مسئولان استقلال در پایان به این نتیجه رسیدند که فعلا گزینه خارجی نمی تواند به این تیم کمک کند و به همین دلیل دوباره سراغ گزینه داخلی رفتند که گزینه اول فرهاد مجیدی بود.اگر چه مجیدی از هدایت استقلال انصراف داده بود، اما مسئولان باشگاه بار دیگر با او مذاکره کرده و طبق توافقات قبلی از او خواستند که سرمربی استقلال شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر