علی کریمی | حواشی علی کریمی | اینستاگرام علی کریمی

علی کریمی در یکی همایش صحبت های تندی علیه کارلوس کیروش کرد.

سایت شماره یک:

علی کریمی اسطوره باشگاه پرسپولیس است.علی کریمی سابقه بازی در لیگ آلمان را دارد.لقب علی کریمی جادوگر است.علی کریمی به تازگی از وریا غفوری حمَایت کرده است.علی کریمی بازیکنی تکنیکی بود.

بیوگرافی علی کریمی

نام:محمد علی

نام خانوادگی:کریمی پاشاکی

تاریخ تولد:1357/8/17

محل تولد:کرج

پست:هافبک تهاجمی

باشگاه فعلی:پرسپولیس تهران

شماره پیراهن:8

خانواده او اهل روستای پاشاکی از توابع سیاهکل هستند . علی کریمی متاهل و دارای دو فرزند پسر به نام های هاوش و هیرسا است.

او تا سوم راهنمایی، دانش‌آموز ممتازی بوده‌است اما در دوران دبیرستان با افت تحصیلی مواجه می‌شود. سرانجام تحصیلات خود را با دریافت مدرک دیپلم پایان می‌دهد و پس از آن روی فوتبال تمرکز می‌کند.

شماره هشت تاریخی فوتبال ایران، سال ها قبل پیش از آنکه ردای جادوگری بر تن کند، در کرج مسافرکشی می کرداو در دهه 70 یک پیکان گوجه ای داشت دورانی که به عنوان یک پدیده در فتح تهران بازی می کرد. او وقتی که به پرسپولیس هم پیوست، قبل و بعد از تمرین با ماشین خود کار می کرد تا خرج خود را دربیاورد

شماره 8 فراموش نشدنی کلی مجله اتومبیل در خانه اش دارد و از کیفیت و نوع کارآیی اتومبیل سررشته خوبی دارد.بی ام دابلیو را از همه ماشین ها بیشتر دوست دارد.

صحبت های تند علی کریمی علیه کارلوس کیروش

علی کریمی پیشکسوت تیم ملی در حالی که روی استیج یک همایش صحبت می‌کرد درباره وضعیت فوتبال ایران اظهار داشت: طبق معمول سنوات گذشته این اتفاق‌ها افتاد و در انتخابات جدید هم می‌بینیم کسانی آمده‌اند که هنوز ردپای‌شان هست و الان هم خیلی راحت می‌آیند ثبت نام می‌کنند.

او در مورد نظر کمیته فنی درباره اسکوچیچ توضیح داد: یک اشتباه بزرگی کمیته فنی فدراسیون کرد؛ قبل از اینکه مربی را برکنار کنند اول باید گزینه جانشینی را انتخاب می‌کردند. یک مربی را برکنار کردند در صورتی که اصلا جایگزین نداشتند. کسانی هم که گزینه بودند پیشنهاد را رد می‌کردند. نمی‌دانم این پیشنهادها رسمی بود یا نه ولی در رسانه‌ها درباره‌اش شنیدیم. بعد از رد صلاحیت سرمربی تیم ملی هیچکدام از گزینه‌ها این پیشنهاد را قبول نکردند و در نهایت دوباره به آقای اسکوچیچ رسیدند. من نظرم این است که اسکوچیچ اشتباهات زیادی داشت و حداقل نتوانست از خودش یک جذبه نشان دهد که بازیکنان به او احترام بگذارند. ما ارزان‌ترین صعود را زمان اسکوچیچ داشتیم و تنها مربی خارجی است که به تومان قرارداد بسته است.

کریمی در ادامه توضیح داد: من می‌خواهم یک فلش‌بک بزنم به زمان آقای کارلوس کی‌روش؛ در آن زمان هم صعود کردیم ولی با چه هزینه‌ای؟ کسی مثل کی‌روش 2.5 میلیون دلار برای ما آب خورده و اسکوچیچ که به مراتب راحت‌ترین صعود را داشته 100هزار دلار. اشتباهات اسکوچیچ را قبول دارم اما در این برهه زمانی مورینیو هم بیاوریم کاری نمی‌تواند کند. بهترین مربی دنیا هم نیاز بع زمان دارد حالا ما می‌خواهیم با یک فدراسیون ورشکسته و کلی بدهی که خیلی از پاداش‌های تیم‌های مختلف هم پرداخت نشده است.

او در خصوص تغییرات در فوتبال ایران و مقایسه آن با خارج از کشور عنوان کرد: در تیم‌های عربی پول داری و مربی‌ای را برکنار می‌کنی و یک مربی خوب دیگر می‌آوری و اشکالی ندارد. اما وقتی مربی خوب هم می‌آوری باید به او زمان دهی. هیچکدام از ما انتظار نداریم تیم‌مان به فینال جام جهانی برسد، ما همین که مثل دوره‌های قبل بازی‌های خوبی انجام دهیم و دل مردم را شاد کنیم خیلی خوب است. جام جهانی می‌تواند بازی‌های تدارکاتی خوبی برای جام ملت‌های آسیا باشد چون نمی‌توانیم بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشیم. کمااینکه می‌بینید قبل از مهمترین تورنمنت فوتبالی نتوانسته‌ایم بازی دوستانه خاصی انجام دهیم. می‌توانیم از این موضوع استفاده کنیم.

علی کریمی

فعالیت حرفه ای علی کریمی

کریمی فوتبال خود را از تیم نوجوانان باشگاه فوتبال نفت تهران آغاز کرد..وی سپس به نوجوانان باشگاه سایپا پیوست و در رده جوانان این باشگاه نیز بازی کرد.کریمی پس از آن به فتح تهران منتقل شد، جایی که ابتدا در رده جوانان بازی می‌کرد.فتح در آن زمان که لیگ آزادگان بالاترین سطح فوتبال ایران بود، در رده پایین‌تر؛ یعنی لیگ دسته دوم فوتبال ایران حضور داشت علی کریمی مجموعاً 2 فصل برای فتح به میدان رفت که خدمت سربازی او محسوب شد.

علی کریمی در خرداد 1377، در زمان مربی‌گری ایویکا مت‌کوویچ به پرسپولیس پیوست .کریمی در اولین فصل حضور در پرسپولیس، موفق شد جام آزادگان و جام حذفی را به همراه این تیم کسب کند.کریمی اولین بار؛ در 22 شهریور 1377 در مقابل پلی‌اکریل اصفهان در جام آزادگان برای پرسپولیس به میدان رفت. با گذشت چهار هفته از مسابقات لیگ (پروین از هفته چهارم هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت کریمی اولین گل خود را برای این تیم در مقابل سایپا در تاریخ 10 مهر 1377 به ثمر رساند و یک روز بعد از سوی منصور پورحیدری به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

علی کریمی سابقه بازی در  باشگاه های نفت تهران، فتح تهران، سایپا تهران، پرسپولیس، الاهلی امارات، القطر قطر، السیلیه قطر، بایرن مونیخ، استیل آذین و شالکه آلمان را در کارنامه فوتبال خود دارد.

علی کریمی تحت نظر مربیان مختلف تیم ملی ایران مانند پورحیدری، طالبی، بلاژوویچ، ایوانکوویچ، قلعه‌نویی، دایی، قطبی و کی روش در تیم ملی بازی کرده‌است.

علی کریمی در سال 1380 به الاهلی دبی منتقل شد. که در فصل 2002-2003، به عنوان «بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر فوتبال امارات» انتخاب شد و در فصل 2003-2004، عنوان «آقای‌گل لیگ برتر فوتبال امارات» و «مرد سال فوتبال امارات» را کسب کرد.

در 3 مه 2005 برابر 13 اردیبهشت 1384، بایرن مونیخ اعلام کرد که به عنوان اولین بازیکن جدید خود برای فصل 2005-2006، کریمی 26 ساله را با قراردادی یک‌ساله (با بندی که امکان تمدید یک‌ساله آن را به طرفین می‌دهد) به عنوان سومین بازیکنی ایرانی این تیم، پس از علی دایی  و وحید هاشمیان  به خدمت گرفته‌است.پیش از این انتقال؛ مجله کیکر آلمان در گزارشی عنوان کرده بود، تیم‌های رئال مادرید، المپیک مارسی و بایرن مونیخ خواهان جذب کریمی هستند.بنابر گزارش کیکر؛ کریمی پس از بازی دوستانه ایران و آلمان در سال 2004، در فهرست خرید بایرن مونیخ قرار گرفت.

علی کریمی در سال 1388 به سبب عدم تمایل مدیران وقت باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی این باشگاه را ترک کرد و به استیل آذین پیوست. کریمی در پنج هفته نخست لیگ برتر، در 5 بازی پیاپی برای استیل آذین 6 بار گلزنی کرد و 3 پاس گل نیز ارسال کرد.

علی کریمی در خرداد 1392 به دلیل عدم تمایل مدیرعامل وقت و سرمربی باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداد با وی، این باشگاه را ترک کرد و به تراکتورسازی تبریز پیوست. هواداران تراکتورسازی نیز در بدو ورود کریمی به تبریز، به استقبال او رفتند و با شعارهایی به کریمی خوش‌آمد گفتند.

علی کریمی در سال 1393 با دستیاری کارلوس کیروش در تیم ملی ایران پا به عرصه مربیگری گذاشت اما با گذشت چند ماه از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد علاقه‌ای به حضور در این عرصه ندارد.

علی کریمی در 29 تیر 1393 برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد و درحالی که او اعلام کرده بود امیدوار است بتواند با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند اما اینطور نشد. بدین ترتیب تراکتورسازی تبریز آخرین باشگاهی بود که کریمی پیراهن آن را بر تن کرد.

علی کریمی

باشگاه های علی کریمی

1375-1377—— فتح تهران

1377-1380 —— پرسپولیس ← (11) گل

1380-1384 ——الاهلی امارات ← (45) گل

1384-1386 —— بایرن مونیخ  ← (3) گل

1386-1387—— القطر  ←  (5) گل

1387-1388—— السیلیه ←  بدون گل زنی

1388–1387 —— پرسپولیس (قرضی) ←  (5) گل

1388-1389 —— استیل‌آذین ←   (14) گل

1389-1390 —— شالکه 04  ←  بدون گلزنی

1392–1390—— پرسپولیس  ←  (13) گل

1393–1392—— تراکتورسازی ←  (5) گل

علی کریمی

افتخارات علی کریمی

1998 – قهرمانی بازی های آسیایی

2004 – مقام سوم جام ملت های آسیا

2007 – یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا

2006 – راهیابی و بازی در جام جهانی ۲۱۱۶ آلمان

2004 – قهرمانی فوتبال غرب آسیا

2003 – قهرمانی جام بین قاره ای آسیا – اقیانوسیه با تیم ملی ایران]

پرسپولیس تهران

قهرمانی جام آزادگان 1377-1378

قهرمانی جام آزادگان 1378-1379

قهرمانی جام حذفی 1378-1378

نایب قهرمانی جام آزادگان 1379-1381

بایرن مونیخ

قهرمانی جام حذفی آلمان 2005-2006

قهرمانی بوندسلیگا 2005-2006

الاهلی

قهرمانی جام حذفی امارات 2011-2012

قهرمانی جام حذفی امارات 2013-2014

نایب قهرمانی لیگ امارات 2003-2004

نفت تهران

نایب قهرمانی نوجوانان تهران

قهرمانی امیدهای تهران با امیدهای فتح

تگ های مرتبط

ارسال نظر