قیمت طلا | قیمت طلا در بازار

سایت شماره یک:

قیمت طلا مدام در حال نوسان است قیمت طلا رو به کاهش است ولی قیمت طلا هنوز کاهش چشمگیر پیدا نکرده است ولی انتظار می رود قیمت طلا در روز های آینده کاهشی شود ولی اگر قیمت طلا کاهش پیدا کند تقاضا برای خرید زیاد می شود ولی طلا فروشان ضرر بسیاری می کنند.

قیمت طلا

در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران یک میلیون و ۲۵۶ هزار تومان و هر قطعه سکه امامی ۱۳ میلیون و ۶۴۸ هزار تومان قیمت دارد.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر گرم طلای ۱۸عیار در مدت یک ماه گذشته ریزش ۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان و هر قطعه سکه امامی کاهش یک میلیون و ۱۷۷ هزار تومانی را تجربه کرده است.

در این شرایط، پیش‌بینی فعالان بازار در این راستاست که در هفته آینده با فرض ثابت ماندن قیمت ارز، قیمت‌های داخلی طلا و سکه به همین شکل باقی خواهد ماند تا مذاکرات به نتیجه نهایی خود نزدیک شود.

در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته است؛ مساله برجام در این روزها موجب نوسانات بازار ارز شده، به طوری که قیمت اخیر در دو روز گذشته با با کاهش همراه بود و همین مساله تاثیراتش را روی قیمت طلا و سکه نیز گذاشت و ما این هفته شاهد کاهش قیمت طلا و سکه با توجه به دو عامل اصلی یعنی افت قیمت جهانی و افت قیمت ارز در بازار داخلی کشور بودیم. البته این سیر نزولی از اول هفته آغاز شد و تا روز گذشته ادامه داشت.

وی تصریح کرده، با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا در دو روز اخیر و در طول یک هفته اخیر که با کاهش ۴۴ دلاری همراه بوده به نظر می رسد قیمت جهانی طلا بیش از این کاهش نیابد.

قیمت طلا امروز 

قیمت هر مثقال طلا بر اساس ارزش گذاری در بازار جهانی ۵ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان تعیین شده است.

گفتنی است، طلافروشی ها در بازار امروز هر گرم طلای دست دوم را به قیمت یک میلیون و ۲۴۰ هزار تومان خریداری می کنند.

قیمت طلای ۱۸ عیار امروز 

امروز قیمت اونس طلا در بازار جهانی ۱۶۹۱ دلار ارزش گذاری شده است.

لیست قیمت طلا امروز به شرح زیر است:

گرم طلای ۱۸ عیار: ۱۲۵۵۰۰۰ تومان

گرم طلای ۲۴ عیار: ۱۶۷۵۰۰۰ تومان

مثقال طلا: ۵۴۴۵۰۰۰ تومان

اونس طلا: ۱۶۹۱ دلار

قیمت طلای ۲۴ عیار 

نوسان قیمت طلا شاید به اندازه قیمت دلار و نرخ ارز سینوسی نبوده اما تغییرات زیادی داشته است .

آنچه از نمودار طلا نمایانگر است، تغییرات قیمتی این فلز در ماه های اخیر عمدتا افزایشی بوده و تورم زا .

طلا که پشتوانه ارز ملی هر کشوری است ، در خانه هر ایرانی یافت می شود .

نگاهی که بیشتر مردم ایران به طلا دارند ، نگاه سرمایه گذاری و کسب سود از نوسانات بازار طلا است.

قیمت روز طلا شنبه 

از آنجاییکه «طلا» تبدیل به کالایی سرمایه ای شده ، اطلاع از بروزترین قیمت طلا اهمیت دو چندان پیدا کرده است .

طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم و کاهش ارزش ارز به شمار می رود .

این موضوع بیشتر ناشی از اجرای گسترده محرک های مالی در کشورهای دنیا است .

درست مثل قیمت دلار ، اطلاع از نوسانات بازار طلا برای کسب سود بیشتر و یا جلوگیری از ضرر مهم است .

بدین منظور سرویس منهای فوتبال دیلی فوتبال سعی دارد به صورت روزانه آخرین قیمت طلا ، سکه و ارز را برای مخاطبان فراهم کند .

پیش بینی آینده قیمت طلا در سال ۱۴۰۱

به عقیده چارلی موریس، مدیر صندوق خانه آتلانتیک سرمایه گذاری در بازار طلا جذاب تر و سود حاصل از آن چشمگیر تر از سرمایه گذاری در بورس است .

پیش بینی موریس از چشم انداز بازار طلا مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی آن را بالا می داند .

او می گوید: من به شخصه بیشتر سبد سهامم را به طلا اختصاص داده ام؛ شاید در کوتاه مدت سود کمتری به دست بیاورم اما نگران این نیستم که هر رویدادی در هر نقطه از جهان سرمایه ام را هدر دهد .

به گفته تحلیلگران، کاهش ارزش دلار و تاثیرات احتمالی تورم در نتیجه اجرای محرک های اقتصادی در آمریکا، عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

بسیاری از تحلیلگران اما معتقدند طلا امسال همچنان از سیاست پولی انبساطی و نرخ واقعی بهره پایین منفتع خواهد بود .

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک می گوید: «تا زمانی که سود اوراق قرضه بالاتر رود، بازار طلا برای یافتن جای پا با چالش مواجه است.»

قیمت طلا 12 شهریور 1401

قیمت گذاری طلا بر اساس روش های مختلفی انجام می شود .

هرچند عرضه و تقاضا اصلی ترین دلیل افزایش یا کاهش قیمت هر کالایی است اما طلا در بازار ایران تا حدودی مستثنی است .

با وجود اینکه سال گذشته و با رشد یکباره بورس شاهد صف فروش طلاهای خانگی در طلافروشی ها بودیم اما قیمت طلا کاهش چندانی نداشت .

به عقیده سوکی کوپر، تحلیلگر استاندارد چارترد، طلا همچنان دلار را دنبال می کند و انتظار می رود در آینده نیز همچنان این روند را ادامه دهد .

کوپر می گوید: با توجه به اینکه محرک مالی آمریکا به کسری بودجه بیشتر این کشور منجر خواهد شد، فراتر از کوتاه مدت، ما معتقدیم که چشم انداز طلا همچنان رو به رشد است .

قیمت طلای دست دوم

به عقیده بسیاری از افراد طلای نو با طلای دست دوم تفاوتی ندارند .

آنها می گویند: طلا، طلاست!

این افراد معتقدند در صورت نو بودن طلا، باید پول اجرت آن را بپردازند اما با خرید طلای دست دوم ، این پول در جیبشان می ماند .

هرچند این نگاه در خصوص افرادی که نگاه سرمایه گذاری دارند بیشتر صدق می کند .

این روزها بازارها مالی نوسانات زیادی دارند. طلا و سکه در دو روز اخیر روند افزایشی داشتند اما از میانه‌های روز بخشی از افزایش قیمت خود را از دست می‌دادند. گویی معامله‌گران بعد از رسیدن به حدود قیمتی خاصی، وارد فاز احتیاطی می‌شوند و در نتیجه نرخ‌ها تا حدودی روند کاهشی پیدا می‌کنند.

این رقم برای طلا حدود قیمتی یک میلیون و ۲۷۰ هزار تومان و برای سکه امامی سطح قیمتی حدود ۱۳ میلیون و ۷۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان است.

امروز دلار نیز در بازارهای مختلف افزایشی بود. به گونه‌ای که ارز آمریکایی در بازار ایران وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد.

امید موسوی، کارشناس بازارهای مالی معتقد است، قیمت سکه تا پایان شهریور و در صورت انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین، تا مثبت و منفی سه درصد نوسان داشته باشد.

نوسان قیمت‌ها در بازار

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۰ هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و ۱۴۰۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته. دیروز نیز طلا در این منبع روند افزایشی داشت.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی و حدود ۱۳ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۲۶ هزار تومان کمتر و نسبت به روز گذشته حدود ۱۴۲ هزار تومان بیشتر است. روز گذشته، سکه امامی در این ساعات در این منبع، روند کاهشی داشت.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۳ میلیون و ۱۱۷ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۸۸ هزار تومان از امروز بعد از ظهر بیشتر و ۱۴۰ هزار تومان از روز گذشته بیشتر است. سکه بهار آزادی روز گذشته روند کاهشی داشت.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، کاهشی و ۱,۷۱۱٫۸۷ دلار اعلام شده است.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

به گزارش سایت شماره یک، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۳۶۹ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود هزار تومان کمتر از روز گذشته است و با بعد از ظهر امروز تفاوت ندارد.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز گذشته، حدود ۷۰ هزار کمتر است و با بعد از ظهر امروز تفاوت ندارد. روز گذشته سکه افزایشی بود و به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز رسید. در ادامه نسبت به ارقام صبح، کاهشی شد اما همچنان در مقایسه با روز قبل از آن، صعودی بود. به گونه‌ای که در کانال ۱۴ میلیون تومانی باقی ماند.

اما قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند صعودی دارد و به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود ۲۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته همین ساعت است و و با بعد از ظهر امروز تفاوت ندارد. روز گذشته نیز سکه بهار آزادی روند صعودی داشت و به ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان نیز رسید.

بازگشت سکه امامی به کانال ۱۳ میلیون تومانی

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۰ هزار تومان کمتر از بعد از ظهر امروز و حدود هشت هزار تومان کمتر از روز گذشته. دیروز، طلا بر خلاف سکه روند کاهشی داشت. اما در برخی ساعات به حدود یک میلیون و ۲۷۷ هزار تومان نیز رسید. امروز بعد از ظهر اما روند قیمتی طلا صعودی بود.

این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۳ میلیون و ۸۵۶ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۶۳ هزار تومان کمتر و از روز گذشته حدود ۱۸۶ هزار تومان کمتر است. روز گذشته سکه امامی روند افزایشی داشت و به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم رسید. البته در ادامه روند آن معکوس و کاهشی شد. با وجود این، همچنان نسبت به روز قبل آن، صعودی بود.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۳ میلیون و ۱۱۵ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم با بعد از ظهر امروز تفاوتی ندارد و ۵۲ هزار تومان از روز گذشته کمتر است. سکه بهار آزادی نیز روز گذشته افزایشی بود؛ هر چند همان روند سکه امامی را تجربه کرد.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، با وجود تعطیلی بازارها در بعضی سایت‌ها کاهشی و ۱,۷۳۸ دلار اعلام شده است.

آخرین اخبار برجام؛ خوش‌بینی بورل

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با روزنامه کرونن سَیتونگ در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت مذاکرات احیای برجام و متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای حصول توافق نهایی اظهار کرد: من پاسخ آمریکا را دریافت کرده‌ام. اکنون ایران باید به آنها پاسخ دهد. ما در این مذاکرات به لحظه حساس و سرنوشت‌سازی رسیده‌ایم.

بورل ادامه داد: من خوش‌بین هستم. این، آخرین میلی‌مترهاست. (احیای برجام) جهان را به جای ایمن‌تری تبدیل می‌کند.

تاریخ دقیق مشخص نیست

در عین حال، به نظر می‌رسد صحبت از تاریخ دقیق نهایی شدن نتایج برجام هر روز سخت‌تر از روز قبل می‌شود. تریتا پارسی، معاون اجرایی موسسه کوئینسی در گزارش اخیر خود نوشته است که اکنون بی‌اعتمادی عمیقی هم در تهران و هم در دیگر پایتخت‌های جهان در مورد توانایی واشنگتن برای حفظ توافقات بین‌المللی وجود دارد. رهبران سیاسی کنونی ایالات متحده و ایران نیز انگیزه‌های داخلی کمی برای چشم‌پوشی از دشمنی نسبت به یکدیگر دارند (اکوایران).

در عین حال، مهدی مطهرنیا، یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: روش فعلی که در آن آمریکا و ایران پاسخ‌شان به پیش‌نویس توافق را رد و بدل می‌کنند تفاوت زیادی با مذاکرات در وین ندارد در هر حال ایران و آمریکا مذاکره مستقیم ندارند و شاید این روش به لحاظ اینکه پاسخ مکتوب و مستند است و هزینه‌ها هم کم می‌شود، بهتر باشد (ایسنا).

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

به‌گزارش سایت شماره یک، به نقل از بلومبرگ، اظهارات جروم پاول رییس فدرال‌رزرو آمریکا مبنی‌بر ادامه روند افزایش نرخ بهره جهت مهار تورم باعث شد قیمت طلا برای دومین روز پیاپی کاهش یابد.

قیمت طلا به پایین‌ترین رقم طی یک‌ماهه گذشته رسیده است و در آستانه پنجمین کاهش پیاپی ماهانه قرار دارد. این طولانی‌ترین روند کاهش قیمت طلا طی 4 سال گذشته بوده‌ است که می‌توان آن را نتیجه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا دانست که هزینه نگهداری این فلز گران‌بها را بالا برده و تمایل سرمایه‌گذاران برای آن را کاهش داده است. بالا رفتن ارزش دلار هم بر قیمت طلا تأثیر گذاشته‌ است و سود دوساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم از 2007 رسیده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.66 درصد کاهش به 1726 دلار و 70 سنت رسید.

جروم پاول به‌خلاف آنچه در گذشته اعلام کرده بود و تصمیم‌گیری در مورد افزایش نرخ بهره را منوط به اطلاعات اقتصادی آمریکا می‌دانست، حالا در مورد افزایش شدید نرخ بهره در اجلاس ماه آینده هشدار داده است.

این تندترین اظهارات پاول در این مدت بوده است. در شرایطی که طلا تحت فشار قدرت دلار قرار دارد، افزایش بی‌ثباتی در بازار سهام آمریکا ضربه دیگری به این فلز گران‌بها خواهد زد.

برخی مقامات آمریکا از جمله الیزابت وارن، سناتور دموکرات، نگرانند سیاست‌های سختگیرانه بانک مرکزی آمریکا اقتصاد این کشور را وارد رکود کند. این مقامات عقیده دارند افزایش نرخ بهره فشار تورم را پایین نمی‌آورد.

قیمت نقره امروز با 1.46 درصد کاهش به 18 دلار و 55 سنت رسید و پلاتین با 0.96 درصد کاهش 858 دلار و 65 سنت معامله می‌شود.

روز های کاهش قیمت طلا به پایان رسید؟

به گزارش سایت شماره یک، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز در بازار آزاد تهران به 14 میلیون و12 هزارتومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به 13 میلیون و 149هزار تومان رسید.

قیمت هر قطعه نیم سکه8 میلیون و50 هزار تومان ، ربع سکه 5 میلیون و 50 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 870 هزار تومان است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1738 دلار و38 سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران یک میلیون و 273 هزار تومان است.

قیمت هر مثقال طلا بر اساس ارزش گذاری در بازار جهانی ۵ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان تعیین شده است.

گفتنی است، طلافروشی ها در بازار امروز هر گرم طلای دست دوم را به قیمت یک میلیون و ۲۶۵ هزار تومان خریداری می کنند.

پیش بینی آینده قیمت طلا در سال ۱۴۰۱

به عقیده چارلی موریس، مدیر صندوق خانه آتلانتیک سرمایه گذاری در بازار طلا جذاب تر و سود حاصل از آن چشمگیر تر از سرمایه گذاری در بورس است .

پیش بینی موریس از چشم انداز بازار طلا مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی آن را بالا می داند .

او می گوید: من به شخصه بیشتر سبد سهامم را به طلا اختصاص داده ام؛ شاید در کوتاه مدت سود کمتری به دست بیاورم اما نگران این نیستم که هر رویدادی در هر نقطه از جهان سرمایه ام را هدر دهد .

به گفته تحلیلگران، کاهش ارزش دلار و تاثیرات احتمالی تورم در نتیجه اجرای محرک های اقتصادی در آمریکا، عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

بسیاری از تحلیلگران اما معتقدند طلا امسال همچنان از سیاست پولی انبساطی و نرخ واقعی بهره پایین منفتع خواهد بود .

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک می گوید: «تا زمانی که سود اوراق قرضه بالاتر رود، بازار طلا برای یافتن جای پا با چالش مواجه است.»

به عقیده بسیاری از افراد طلای نو با طلای دست دوم تفاوتی ندارند .

آنها می گویند: طلا، طلاست!

این افراد معتقدند در صورت نو بودن طلا، باید پول اجرت آن را بپردازند اما با خرید طلای دست دوم ، این پول در جیبشان می ماند .

هرچند این نگاه در خصوص افرادی که نگاه سرمایه گذاری دارند بیشتر صدق می کند .

قیمت طلا 

اگر قصد دارید طلا را به عنوان سرمایه جمع کنید بدون شک باید طلای دست دوم و کم اجرت بخرید .

از این رو فردی که به زیبایی مدل و طرح طلا اهمیت می دهد بهتر است سمت طلای دست دوم نرود .

الان مدت هاست به دلیل نوسان لحظه ای قیمت طلا ، قیمت طلای دست دوم ارائه نمی شود .

دلیل دیگر ارائه نشدن قیمت طلای دست دوم اجرت متفاوت طلافروشی هاست.

در بازار طلا و سکه چه گذشت؟

امروز در بازار طلا و سکه نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار اکنون یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۹۷۲ تومان داد و ستد می‌شود.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند افزایشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است. رقم اعلامی حدود ۱۵ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. اما هنوز با کانال‌ ۱۴ میلیون تومانی پیشین فاصله دارد.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند افزاشی دارد و به ۱۳ میلیون رسیده است. رقم اعلامی حدود ۵۰ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

تداوم روند کاهشی بازار طلا و سکه

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز،  نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، کاهشی و یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود ۱۳ هزار تومان بیشتر از روز گذشته.

همچنین، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۱۳ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان اعلام کرده است. رقم اعلامی، نسبت به روز گذشته حدود ۱۴۱ هزار تومان کمتر است.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و ۱۲ میلیون و ۹۶۷ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم، ۵۰ هزار تومان از روز گذشته، کمتر است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی و ۱,۷۴۶ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

علاوه بر قیمت دلار، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله طلا و سکه، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی از مذاکرات هسته ای برای بازارها ارسال شده است.

رسانه‌های آمریکایی از افزایش احتمال توافق بین این آمریکا و ایران با وجود پابرجا ماندن شکاف‌ها خبر می‌دهند.

واشنگتن پست نوشت: به نظر می رسد ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند، اما موانع و شکاف‌هایی در این پرونده باقی مانده است.

با توجه به شواهد موجود انتظار می‌رود دولت بایدن در هفته جاری کار بررسی پیشنهادات برجامی ایران را به اتمام برساند. هرچند هیچ یک از طرفین نشانه مستقیمی برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ که ترامپ از آن خارج شد را بروز نمی‌دهند.

طبق گزارش واشنگتن پست مقامات آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند تا روز چهارشنبه (امروز) به پیشنهادات برجامی ایران پاسخ دهند.

شرط مهم‌برای افزایش قیمت سکه

برخی از تحلیلگران فنی بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی شرط مهم‌ برای صعود سکه افزایش قیمت دلار و عبور آن از مرز مقاومتی است. این دسته از تحلیلگران معتقدند در صورتی که قیمت دلار رشد کند این امر می تواند محرکی برای جهش سکه شود.

با این حال نرخ دلار در شرایط فعلی در انتظار برجام است و بازیگران ارزی سعی می کنند در خرید و فروش ها احتیاط کنند.

عده ای دیگر به قیمت اونس طلا اشاره می کردند و می گفتند در صورتی که قیمت طلا رشد کند این امر می تواند بر قدرت سکه بازان افزایشی بیفزاید.

با این حال در بازارهای جهانی نیز اونس مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را از دست داده است و دراین هفته گرایش خاصی برای رشد قیمت از خود نشان نداده است، عاملی که سکه را بیشتر تحت فشار قرار داده است

قیمت دلار

عده ای از معامله گران دلار محتاط هستند 

البته عده ای  از معامله گران همچنان احتیاط را سر لوحه کار خود قرار داده بودند و به همین دلیل دلار فردایی یک کانال بالاتر از دلار نقدی قرار داشت. به باور این دسته از معامله گران روند کاهشی دلار به واسطه برجام بوده و در صورتی که اتحادیه اروپا امشب سیگنال مثبتی از سوی ایران دریافت نکند این امر می تواند بر قدرت معامله گران افزایشی بیفزاید . 

رویترز در گزارشی نوشت: چه تهران و واشنگتن پیشنهاد «آخر» اتحادیه اروپا را برای احیای توافق هسته‌ای بپذیرند و چه نپذیرند، هیچ یک از آن‌ها پایان توافق را اعلام نخواهند کرد، چون حفظ آن در راستای منافع دو طرف است.  ادامه دادن در این برزخ، احتمالا در راستای منافعشان است. 

دلار توافقی نیز به کانال ۲۷ هزار تومانی رفته است و دلار هرات امروز در کانال ۲۸ هزار تومان روند نزولی دارد.

این شرایط تاثیر خود را بر بازار طلا و سکه نیز گذشته است. به گونه‌ای که برای مثال سکه امامی در یک روز ۷۰۰ هزار تومان ریزش را تجربه کرد. کارشناسان معتقدند در صورت ادامه سقوط قیمت دلار، بازار طلا هم به روند نزولی ادامه می‌دهد. 

تگ های مرتبط

ارسال نظر