یارانه نقدی

به گفته مسئولان قرار است یارانه نان پرداخت شود و نان دولتی فقط از طریق دستگاه کارتخوان فروخته شود. اگرچه گفته می‌شود پرداخت یارانه نان برای حذف قاچاق آرد و به نفع مردم است، اما گویا مردم نگاه مثبتی به یارانه نان ندارند.

سایت شماره یک:

هنوز سازوکار پرداخت یارانه نان و خرید نان با کارت ملی مشخض نیست. مدیرکل آینده‌پژوهی، وزارت اقتصاد گفته: «با استفاده از زیرساخت بانکی، مردم به هنگام خرید نان، به همان قیمت قبلی پول پرداخت می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت پرداخت می‌کند»

به استناد سخنان صیامی، روند کار به این صورت است که احتمالا قیمت نان تغییر می‌کند اما مردم نان را با قیمت قبلی می‌خرند و مابه‌التفاوت قیمت نان را دولت مستقیما به نانوا پرداخت می‌کند.

قرار است این طرح در استان زنجان اجرایی شود و تمام مصرف‌کنندگان شهری و روستایی در نظر گرفته شده‌اند و بر اساس پیش بینی ها با اجرای این طرح در کنار اصلاح الگوی مصرف، ۳۰ درصد در مصرف نان صرفه جویی می‌شود.

با وجود اینکه ‌‌‌‌‌این طرح تا امروز شفاف نبوده اما بر اساس اطلاعات منتشر شده، برخی افراد معتقدند اجرای این طرح به نفع مردم نیست بلکه برای بهتر شدن اوضاع بهتر است یارانه نقدی را افزایش داد.

در ادامه نظر برخی از کاربران تجارت‌نیوز را در واکنش به کارتی شدن یارانه نان می‌خوانید.

زیر خط فقر جا نیست

«آخه خیلی ها آرد تهیه می‌کنند و در خانه نان سنتی تهیه می‌کنند واصلا نمیشه این رو ملاک قرار داد باید حتما به این افراد هم یارانه آرد تعلق بگیره کسی که طرح می‌نویسد باید به اینها هم توجه کنه»

«شما رو به خدا یک خط دیگه زیر این خط فقر قبلی بکشید دیگه زیر اون خط جا نیست»

«اگه ‌‌‌واقعا دنبال جلوگیری از قاچاق هستید یارانه ها رو به صورت نقدی به حساب مردم واریز کنید نه نون رو کوپنی کنید.»

«خوب اول یارانه ها رو حداقل نفری ششصد هزار بکنید بعد اجناس رو گران کنید سال۸۸ برنج کیسه ای بیست هزار بود یارانه۴۵۵۰۰ دادید الان برنج نزدیک به یک میلیون شده بازهم۴۵۵۰۰ میدید.»

«چنانچه بدون برنامه و دور اندیشی برای نان برنامه ریزی شود، زندگی مردم با مشکلات جدی مواجه می‌شود.»

بلاتکلیفی افراد فاقدکارت بانکی

«نمیدونم باید باز هم بگیم هر که دندان دهد نان دهد یا نه»

«بخدا دارین به مردم جیره میدین این کارو نکنین نان هم از دهان ما فقرا بندازین خیلی بی انصافیه»

«در ایران تعداد زیادی مهاجران افغانی زندگی می‌کنند که بیشترشان مشغول کار سخت ساخت و ساز و شهرداری هستند اینها نه کد ملی دارند و نه کارت بانکی و غذای اصلی انها نان است که می‌توانید ببینید که هر روز تعداد زیادی نان معمولی بدون کنجد میخرند تا بخورند تا سیر شوند و روا نیست به این جمعیت زحمت کش فشار وارد کنیم»

«آخه یکی نیست به این آدمای که این طرحهای من در آوردی رو اجرا میکنند بگه همه که بلد نیستند از کارت استفاده کنند اونا چطور نون تهیه کنند؟»

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر