شاخص کل بورس دیروز کمتر از یک درصد داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان، بورس را صعودی پیش‌بینی می‌کنند.

سایت شماره یک:

 بورس روز یکشنبه ۹ هزار و ۱۵۰ رشد کرد و در محدوده یک میلیون و ۵۵۲ هزار واحدی ایستاد.

امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد. کارشناسان روند صعودی و گاها متعادل را برای بورس متصور هستند.

علیرضا میرمحمدصادقی، عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه این صندوق در ازای سود از پیش تعیین شده نسبت به سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیاردی در بازار سهام اقدام کرده و در پایان دوره پنج سال می تواند پول خود را برداشت کند، گفت: صندوق با مجوزی که اخیرا صادر شده، در حال آماده سازی جهت ورود مستقیم و گسترده برای سرمایه‌گذاری جدید در بازار سرمایه است که از قراردادهای قبلی متفاوت خواهد بود.

ورود نقدینگی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بورس گردش نقدینگی در بازار را افزایش می‌دهد.

محمود حسنلو، معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهام بورسی و فرابورسی را می‌توان به عنوان وثیقه بانکی و دادگاه گرو گذاشت. 

گذاشتن وثیقه برای ضمانت وام و دادگاه میزان استقبال مردم از بورس را افزایش می‌دهد.

بورس صعودی می‌شود

احمد موسی العبادی، سخنگوی رسمی وزارت برق عراق گفت: بر اساس توافقات قبلی تهران و بغداد کشور عراق در فصل تابستان و زمستان روزانه به میزان ۵۰ تا ۷۰ متر مکعب گاز از ایران وارد می‌کرد. در مرحله اخیر شاهد کاهش میزان واردات گاز از ایران بودیم و این میزان تقریبا روزانه به ۵ تا ۸ متر مکعب رسید و این امر بر تجهیز نیروگاه های برق تاثیر گذاشت و فعالیت برخی واحدهای تولیدی متوقف شد. 

افزایش صادرات صنایع مرتبط با این گروه‌ها در بورس صعودی می‌کند.

ابوترابی، قائم مقام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: همه شرکت‌هایی که در بازار سرمایه مورد معامله قرار می‌گیرند دارای این مبلغ رسوبی هستند. بنابراین باید به تسویه آن با سهامداران خود اقدام کنند. البته باید احراز هویت سهامداران انجام در سجام ثبت نام کنند.

وی اظهار کرد: ۶۰ میلیون کد سهامداری در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۰ میلیون نفر در سجام ثبت‌نام کرده‌اند. بنابراین سهامدارانی که سجام ندارند و مشخصات خود را در سجام ثبت نکرده‌اند سود به آن ها تعلق نمی‌گیرد.

پرداخت کامل این سودها می‌تواند جریان نقدینگی در بورس را افزایش دهد.

رویترز به نقل از یک منبع مطلع نوشت: شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر از ایران بازدید خواهد کرد و سپس سفری به انگلیس و اتحادیه اروپا خواهد داشت. محور اصلی گفتگوها پر کردن حفره مذاکرات هسته‌ای خواهد بود که از ماه مارس به حالت تعلیق درآمده است.

اگر مذاکرات هسته‌ای به توافق برسد بورس روند صعودی به خود می‌گیرد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر