کمتر از ۲۴ ساعت پس از واریز اولین مرحله یارانه‌ جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، مرحله دوم این یارانه هم به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شد. اما هر دو یارانه واریز شده فعلا قابل برداشت نیست.

سایت شماره یک:

ساعتی قبل دومین نوبت یارانه جدید هم واریز شد.

در پیامک ارسال شده آمده: «بسته حمایتی طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها، نوبت دوم به مبلغ …. ریال امشب به حساب شما واریز می‌شود و پس از اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها قابل برداشت است.»

مرحله دوم یارانه‌های جدید در حالی واریز شده که رئیس جمهور شب گذشته اعلام کرد یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی تنها برای دو ماه واریز می‌شود و بعد از آن به سمت پرداخت کالابرگ حرکت می‌کنیم. با این حساب دو یارانه جدیدی که دولت وعده واریزش را داده بود ظرف۲۴ ساعت واریز شده اما هردو یارانه فعلا قابل برداشت نیست.

 

اما چرا یارانه‌های واریزشده قابل برداشت نیست؟

در پیامک ارسالی تاکید شده که یارانه واریزی زمانی قابل برداشت است که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کند. این سازمان هم تا این لحظه هیچ توضیحی در خصوص زمان برداشت یارانه و علت قابل برداشت نبودن آن ارائه نکرده است.

بانک مرکزی در توضیح علت واریز نشدن یارانه‌ها به تجارت‌نیوز گفت: مسئولیت تصمیم‌گیری در رابطه با زمان خرج کردن یارانه جدید با سازمان هدفمندی یارانه‌‌هاست، بانک مرکزی در این رابطه هیچ مسئولیتی برعهده ندارد. اصولا از نظر بانکی نمی‌توان مبلغی را واریز و بعد تامین اعتبار کرد.

حالا علاوه بر یارانه مرحله اول، یارانه مرحله دوم هم به حساب برخی واریز شده و باید منتظر زمان قابل برداشت بودن آن ماند.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر