سهام عدالت| سود سهام عدالت

این روزها سوالات زیادی درباره مبلغ سود سهام عدالت در مرحله دوم وجود دارد.

سایت شماره یک:

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه ​سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت ، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

بر اساس آخرین خبرها مبلغ سود مرحله دوم با سود مرحله اول فرق دارد و 30 درصد از آن کمتر است. در آذرماه سود مرحله اول برای مشمولان سهام عدالت واریز شد.

در مرحله اول دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۶۸۱ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۷۳۶ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

 برا اساس صحبت های وزیر اقتصاد حالا در مرحله دوم دارندگان این سبدها نسبت به مبلغ دوره اول 30 درصد کمتر دریافت خواهند کرد.

بنابراین می توان پیش بینی کرد سود مرحله دوم سهام عدالت دارندگان سبد 492 هزار تومانی مبلغی نزدیک به 400 هزار تومان و دارندگان سبد 532 هزار تومانی مبلغی نزدیک به 500 هزار تومان و دارندگان یک میلیون تومانی حدود 900 هزار تومان می شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر