قیمت دلار روز چهارشنبه هشتم تیرماه تقریبا ۲۶۰ تومان از روز گذشته بالاتر بود. عده‌ای از معامله‌گران معتقد بودند سیگنال صعود از بازار ارز هرات صادر شده است.

سایت شماره یک:

روز دوشنبه علی باقری و انریکه مورا در دوحه دیدار کردند تا غبار مذاکرات هسته‌ای را پس از سه ماه تعویق پاک کنند.

خبر جدید برجام برای قیمت دلار

در پایان روز اول مذاکرات، هنوز نمی‌توان چشم‌اندازی در خصوص «بازه زمانی گفتگوها» مشخص کرد. سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا  امروز با اشاره به برگزاری مذاکرات غیرمستقیم برجامی میان تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در قطر، گفت: مذاکرات احیای توافق هسته‌ای از وین به جای دیگری منتقل نشده است.

رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی هم در بیانیه ای در باره برجام اعلام کردند : «ما بر تعهد آشکار خود بر این که ایران هرگز نباید سلاح هسته‌ای بسازد، تاکید می‌کنیم.»رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی در این بیانیه گفته‌اند: «راه حل دیپلماتیک بهترین راه برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران است.»

پیام صالح آبادی برای قیمت دلار

رئیس‌کل بانک مرکزی امروز  با بیان اینکه در زمینه عرضه و تقاضای ارز تعادل خوبی در بازار ایجاد شده است تاکید کرد: در بسیاری از روزها در سامانه نیما شاهد فزونی عرضه بر تقاضا هستیم.

صالح آبادی  در ادامه افزود در زمینه حواله و اسکناس مشکل خاصی وجود ندارد ضمن آنکه باید تاکید کرد وضعیت اسکناس ارز بانک مرکزی همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ام بسیار خوب است و خوشبختانه صادرکنندگان به ویژه بخش غیرنفتی در زمینه قیمت توافقی فروش ارز گام های موثری برداشته‌اند.

سیگنال صعود از دلار هرات به تهران

قیمت دلار دیروز چهارشنبه هشتم تیر ماه تقریبا ۲۶۰ تومان از روز گذشته بالاتر بود. عده‌ای از معامله‌گران معتقد بودند سیگنال صعود از بازار ارز هرات صادر شده است. در هرات قیمت دلار ۴۰۰ تومان گران تر از روز گذشته معامله شد. البته در سلیمانیه هم نرخ دلار افزایشی بود و  ۱۵۰ تومان بالاتر از دیروز به فروش رسید.

قیمت دلار تعدیل شد

البته به عقیده بسیاری از تحلیلگران ارزی بعد از ریزش قیمت دلار در روز دوشنبه شاخص مورد بحث با افزایش قیمت نسبی مواجه شده و به اصطلاح اصلاح شده است.به باور این دسته از بازیگران ارزی عموما اصلاح‌های قیمتی به معنای آغاز روند افزایشی جدید نیست و تنها سبب تعدیل نرخ کاهش یافته می‌شود.

آرامش قیمت دلار در بازار رسمی

اما در بازار رسمی امروز قیمت دلار مانند روز گذشته آرامش را تجربه کرد. قیمت دلار در صرافی ملی صبح امروز ۲۷ هزار و ۷۰۷ تومان بود و قبل از ظهر به ۲۷ هزار و ۷۱۱ تومان رسید نرخ دلار صرافی در نیمه روز با ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دیروز ۸ تومان نوسان صعودی را نشان می دهد.

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی روز گذشته ۲۷ هزار و ۵۶۰ تومان بود. در نیمه روز به ۲۷ هزار و ۵۸۰ تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته پنج تومان بالاتر بود.(اقتصادنیوز)

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر