سردار آزمون | حواشی سردار آزمون | بیوگرافی سردار آزمون

یک گزارشگر مشهور به تمجید از سردار آزمون پرداخت.

سایت شماره یک:

سردار آزمون مهاجم گلزن تیم ملی است.سردار آزمون بازیکن 27 ساله باشگاه بایر لورکوزن است.سردار آزمون سابقه بازی درتیم زنیت را دارد.سردار آزمون از گلزنان برتر تاریخ ایران در عرصه ملی است.سردار آزمون ارزشمندترین بازیکن حال حاضر ایران است.

سردار آزمون

بیوگرافی سردار آزمون

سردار آزمون در 11 دی ماه 1373 در گنبدزکاووس واقع در استان گلستان به دنیا آمد. او یک ترکمن اصیل است که به این اصالت افتخار می کند. پدرش خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است که در حال حاضر به مربی گری والیبال مشغول است. مادرش خانه دار است و تنها یک خواهر به نام سولماز دارد.

پدر و مادر سردار، ابتدا می خواستند نام او را پژمان بگذارند. اما پدربزرگ او مانع شد. چون عقیده داشته است نام پژمان که معنی آن پژمرده است، نمی تواند مناسب باشد، به همین دلیل منصرف شدند و نامش را سردار به معنی سربلند گذاشتند.

یکی از بزرگ ترین شانس های سردار در زندگی، داشتن پدری ورزشکار و نمونه بوده که دو بار موفق به دریافت عنوان بهترین بازیکن آسیا شده است و سال هاست مربی با سابقه والیبال است. پدرش از دوران کودکی سردار را مورد تمرین های ورزشی فراوانی قرار داده تا در شرایط آمادگی قرار بگیرد.

سردار آزمون، به تبعیت از پدرش ابتدا ورزش را با والیبال شروع کرد و در این رشته مهارت خوبی داشت، ولی یکی از مربیان فوتبال از او دعوت کرد تا در تیم جدیدی که در شهرشان دایر شده بود، حضور پیدا کند. پدر و مادر سردار از این دعوت استقبال کردند و این گونه بود که وارد عرصه ی فوتبال شد.وی فرزند خلیل آزمون بازیکن سابق والیبال است. آزمون از ترکمن های ایران و سنی مذهب است.

سردار آزمونزندگی حرفه‌ای سردار آزمون

سردار فوتبال را از سال 1382 وقتی 9 ساله بود از تیم «عقاب شهر گنبد» شروع کرد سپس در 13 سالگی به مدت یک سال در «شموشک گرگان» حضور داشت.

در سال 1386 تا 1387 در تیم «اتکای گلستان» بازی کرد تا اینکه سال 1388 در 15 سالگی به تیم جوانان «سپاهان» دعوت شد و یکسال بعد به تیم بزرگسالان رفت.

سردار آزمون در مهر 1391 از باشگاه سپاهان اصفهان به روبین کازان روسیه پیوست.وی زمانی به روبین کازان رفت که تنها 17 سال داشت و لقب جوانترین لژیونر فوتبال ایران را بدست آورد.

او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند. سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل به ثمر رساند.

وی در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه 2012 در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن 7 گل در 6 بازی، به مقام آقای گلی این تورنمنت دست یافت. آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی های جام جهانی 2014 برزیل بود، نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی روش حضور یابد و از حضور در جام جهانی 2014 بازماند.

او در جام ملت های آسیا 2015 در میان ملی پوشان ایران حضور داشت و موفق شد 2 گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به شمار می آمد. وی در اسفند 1393 به صورت قرضی به روستوف پیوست.

در 22 خرداد 1396 تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی 2018 روسیه پیوست. همچنین آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده است.

سردار آزمونبخشی از مصاحبه یک گزاشگر مشهور درباره سردار آزمون

یک گزارشگر مطرح آلمانی در خصوص شرایط سردار آزمون در بوندسلیگا صحبت کرد.

آزمون که در روسیه، با الفبای فوتبال حرفه‌ای آشنا شد، به لیگ ژرمن‌ها آمد تا چالش جدیدی را آغاز کند.

در ارتباط با انتقال و عملکردش در ماه‌های اخیر و پیش رو، با «اشتفان فون نوکس» گزارشگر با تجربه فوتبال آلمان به صورت اختصاصی صحبت کردیم. چهره‌ای که به شکل حرفه‌ای اخبار و تمام تحولات «بایرلورکوزن» را به دقت زیر نظردارد و برای مجله معتبر کیکر گزارش تهیه می‌کند.

متن مصاحبه وی چنین است:

*در گذشته بازیکنان ایرانی نظیر مهدی پاشازاده در بایرلورکوزن حضور یافتند. اکنون چند ماهی است که سردار آزمون، مهاجم با تجربه کشورمان لژیونر این تیم قدیمی آلمان  است. برداشت شما به عنوان کارشناس و روزنامه نگار از او چیست؟

آزمون مهاجمی فوق العاده تکنیکی و باهوش است. هرچند که در نیم فصل اول حضورش، گل‌های زیادی به‌ثمر نرساند. البته با همین حضور کم، نشان داد چه شم گلزنی دارد. همینطور می‌داند به‌عنوان مهاجم در محوطه جریمه چطور جاگیری کند تا ضربه نهایی را بزند. در زمانی که هنوز توانایی‌هایش را نتوانسته بود نشان دهد، به وضوح مشخص کرد که چه شوری در بازی دارد و  از نظر گلزنی خطرناک است. همینطور خلاقیتش در ایجاد موقعیت گل و ادامه حملات فوق العاده چشمگیر هستند.

*به نظر شما لورکوزن با به خدمت گیری او در زمستان، خرید خوبی کرد؟

بله. فکر می‌کنم بایرلورکوزن با جذب او، قدم خوبی در زمستان قبل برداشت. اگر چه  از نظر ورزشی روند جاافتادنش در تیم کمی کند بود. در مورد او می‌توان گفت علاوه بر ویژگی‌هایی که به عنوان گلزن دارد، موقعیت‌ها را به خوبی می‌بیند. می‌تواند با پاس های هوشمندانه، هم تیمی‌هایش را در موقعیت گل قراردهد. آزمون می‌تواند مهاجم ذخیره خوبی برای پاتریک شیک باشد. در سیستم 1-3-2-4 «گرادو سئوانه» سرمربی تیم، می‌تواند از او به عنوان مهاجم کاذب در پشت سر شیک استفاده کند. به این نکته، سرمربی لورکوزن بعد از پارگی رباط صلیبی فلوریان ویرتس در آوریل گذشته دست یافت. چون در این نقش، آزمون خوب توانست جابیفتد. در ماه‌های ابتدایی فصل جدید و تا زمان بازگشت ویرتس نیز، آزمون در این نقش می‌تواند بازی کند.

*به نظر شما آزمون می‌تواند در کنار مهاجمان متعدد لورکوزن حرفی برای گفتن داشته باشد؟

بله. البته بایرلورکوزن در خط حمله دارای طیف وسیعی از بازیکنان بالاتر از حد متوسط از جمله خود سردار است. به‌عنوان مهاجمی که کمی قابلیت‌هایش فرق دارد، همینطور در نقش  مهاجمی که دوست دارد به صورت پنهانی وارد منطقه خطر شود، می‌تواند توان هجومی تیم را افزایش دهد. مجموعه هجومی که شامل بازیکنان سرعتی مانند موسی دیابی، امین عدلی یا کریم بل‌عربی در جناحین، همچنین پاتریک شیک، مهاجم کلاسیک و هدف در کنار فلوریان ویرتس، مهاجم کاذب است. در یک کلام می‌توان گفت آزمون به توان هجومی بایر، رنگ و لعاب بیشتری می‌دهد.

* آیا سردار قادر است در فصل جدید در ترکیب اصلی تیم نیز بازی کند؟

وقتی فلوریان ویرتس آماده شود، به همراه پاتریک شیک، دو بازیکن برجسته و مهم لورکوزن خواهند بود. این دو در اصل دو پست هجومی تیم را اشغال می‌کنند. با این حال ویرتس در ماه نوامبر بازگشت خود را جشن خواهد گرفت. با توجه به برنامه  بسیار فشرده با تعداد بسیار زیاد هفته‌ها که شامل بازی‌های بوندس‌لیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا می‌شود، آزمون برای قرارگرفتن در ترکیب اولیه شانس خوبی خواهد داشت. به خصوص که احتمال فشار زیاد مسابقات بر شیک و نیاز به استراحت وی هست و آزمون می‌تواند جایگزین خوبی برای او باشد.

*ابتدای مصاحبه به حضور کم آزمون در نیم فصل نخست حضورش در لورکوزن اشاره کردید. فکر می کنید علت اصلی‌اش چه بود؟

این موضوع ربط به آمادگی جسمانی او داشت. در ماه دسامبر و در زنیت سن پترزبورگ از ناحیه پا مصدوم شد. پس از آن نه فقط به خاط تعطیلات زمستانی، بلکه همچنین به خاطر مصدومیت، بدون تمرین تیمی بود. قبل از انتقالش به بایر در اواخر ژانویه، به کوید 19 مبتلا شد. در لورکوزن همچنین دو بیماری عفونتی که با آنتی بیوتیک درمان می شدند، او را باز هم از تیم عقب انداخت. دیدید که گرادو سئوانه، سرمربی لورکوزن در فصل قبل گفت آزمون تنها در زمانی که صددرصد آماده باشد، بازی خواهد کرد.

* سئوانه نگرش مثبتی به مهاجم ملی پوش ما دارد؟

بله. سئوانه روی آزمون به‌عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای با تجربه و توانمند حساب می‌کند. این مربی اعتقاد قوی به قابلیت های آزمون دارد. می‌داند در چه جاهایی مناسب بازی است و در چه فضاهایی هم باید در زمین حرکت کند.

*بایرلورکوزن با استفاده از آزمون و همه بضاعت نیروی بازیکنان و کادر فنی‌اش، آیا  می‌تواند در فصل جدید بوندس‌لیگا در کنار دورتموند رقیب جدی برای بایرن‌مونیخ در مسیر قهرمانی باشد؟

می‌توانم به سوال شما اینگونه پاسخ دهم که لورکوزن با کادر بازیکنان پرشمار و خوبش، این موقعیت  را دارد که خود را به دورتموند برساند. البته برای کم کردن فاصله با بایرن مونیخ، هر تیمی باید در درازمدت در بالاترین سطح بازی کند و ثبات داشته باشد. این که آیا واقعا لورکوزن می‌تواند در یک فصل تمام به بایرن بتازد، اما برای من جای سوال دارد. هر چند که می‌دانیم تیمی جوان زیر نظر سئوانه شکل گرفته و در فصل گذشته پیشرفت آشکار و مثبتی داشت.

*آزمون یکی از ستون‌های کنونی تیم ملی فوتبال ایران است. او همراه تیم ملی چند ماه دیگر در جام جهانی قطر پا به توپ خواهد شد. با تیم ایران آشنایی دارید و بازی های ما را در جام‌جهانی قبلی دیده‌اید؟

باید بگویم میزان توجه به تیم ایران در آلمان زیاد نیست. پس نمی‌توانم موقعیت کنونی این تیم را دقیق ارزیابی کنم. از گذشته اما بیشترین چیزی که در ذهن من نقش بسته، برد 2 بر یک ایران مقابل آمریکا در مرحله گروهی جام‌جهانی 1998 فرانسه در لیون است.

*چه انتظاری از تیم ایران در جام‌جهانی قطر دارید؟

برخلاف قدرت‌های کوچک فوتبال مثل ژاپن و کره جنوبی که به مراحل بالاتر جام رسیدند، ایران هنوز یک شگفتی واقعی و بزرگ در این رویداد نداشته است. در جام‌جهانی قبلی یعنی 2018 تیم ایران با برد یک بر صفر مقابل مراکش و تساوی برابر پرتغال در گروهش به‌عنوان تیم سوم ناامید نشد. اما شاید این بار در قطر شگفتی سازی ایران رخ دهد. به نظر من گروهی که ایران، آمریکا، ولز و انگلیس در آن حضور دارند، به طور قطع سخت‌ترین گروه جام جهانی نیست.

*عملکرد هانس دیتر فلیک، در تیم ملی آلمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تیم آلمان زیر نظر  هانزی فلیک باردیگر حس خوب و امیدوارکننده‌ای را بین هواداران آلمانی ایجاد کرده است. بخصوص بعد از برد 5 بر 2 مقابل ایتالیا در مسابقات لیگ ملت‌ها، این شور و هیجان بسیار به چشم می‌خورد. البته یکسری کاستی‌ها نظیر نبود مهاجم هدف و گلزن واقعی به همراه خط دفاعی که گاه روزنه‌های زیادی به حریفان می‌دهد، هنوز وجود دارد. می‌توان گفت مسیری که فلیک می‌خواهد تیم آلمان را به قله فوتبال جهان برساند، بسیار روشن‌تر از اواخر حضور یواخیم لو است. با این حال هنوز راهی‌ طولانی برای فلیک و تیم ملی باقی‌مانده است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر