قیمت طلا و سکه

روز گذشته قیمت طلا و سکه کاهش داشت. سکه به کف کانال 31 میلیون تومانی رسید. این کاهش قیمت در بازار فلز زرد متعاقب اُفت محدود قیمت دلار رخ داد.

سایت شماره یک:

قیمت طلا و سکه در بازار همواره در حال تغییر است قیمت طلا و سکه عوامل مختلفی از جمله عرضه و تقاضا، شرایط بازار، نرخ ارز و سیاست‌های دولت و بانک مرکزی بستگی دارد. در حال حاضر، قیمت طلا و سکه در ایران بسیار بالاست و تحت تأثیر فشارهای اقتصادی و تحریم‌های بین‌المللی قرار دارد. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تراز قیمت طلا و سکه به منابع خبری معتبر و سایت‌های مربوط به بازار سکه و طلا مراجعه کنید.درباره قیمت طلا و سکه در مطلب زیر بخوانید.

قیمت طلا و سکه روز گذشته کاهش داشت. دیروز ۲۶ فروردین قیمت سکه امامی نزدیک به یک میلیون تومان کاهش قیمت داشت. قیمت طلا نیز با کاهش قیمت سکه همراه شد.

سکه امامی در کف کانال 31 میلیون تومان قرار گرفت و با قیمت ۳۱ میلیون و ۹۱ هزار تومان بسته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۵۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان در آخرین معامله روز گذشته بسته شد. این در حالی است که نرخ بازگشایی طلا روز گذشته (شنبه ۲۶ فروردین) دو میلیون و ۵۵۶ هزار 100 تومان بوده است. طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۴۸۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

به اعتقاد تحلیلگران بازار این تاثیر مستقیم قیمت دلار است که قیمت طلا و سکه را در مسیر نزولی قرار داده است. هر چند هفته گذشته دلار روند نسبتا باثباتی داشت و در دو پله ابتدایی کانال پنجم نوسان داشت، اما قیمت در بازار فلز زرد بدون توجه به محدوده دو هزار دلاری انس جهانی طلا در مسیر کاهشی قرار گرفت.

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلی پایان هفته به سر می‌برند و انس جهانی طلا فعلا با قیمت ثابت ۲.۰۰۴.۲۶ دلار معامله می‌شود.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی در آخرین معامله روز گذشته با قیمت 31 میلیون و ۹۱ هزار تومان بسته شد. این قطعه از سکه حبابی حدود هفت میلیون و ۵۳ هزار تومان دارد. سکه بهار آزادی نیز با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۲ هزار تومان به کار خود پایان داد. روز گذشته حباب این قطعه چهار میلیون و ۴۷ هزار تومان شد.

از سوی دیگر قیمت نیم سکه  امروز ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و حباب آن 6 میلیون ۷۸۸ هزار تومان شد. قیمت ربع سکه نیز به  ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز  به 6 میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. همچنین حباب ربع سکه پنج میلیون و ۵۸۶ هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز به سه میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسید.

کاهش ربع سکه در خانواده سکه‌ها

پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه از سکه با قیمت ۳۱ میلیون و ۶۰۱ هزار تومان معامله شد. سکه بهار آزادی ۵۰ هزار تومان گران‌ شد و به قیمت ۲۸ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان رسید.

روز گذشته قیمت ربع سکه تنها قطعه‌ای بود که  ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه و قیمت سکه گرمی تغییر قیمت نداشتند. نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانِ روز کاری قبل معامله شدند.

پنجشنبه ۲۴ فروردین قیمت طلا افزایش داشت. هر مثقال طلا ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این مقدار طلا روز گذشته با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش محدودی نزدیک به ۱۰ هزار تومان داشت و با قیمت دو میلیون و ۵۵۸ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون و ۵۲۴ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

چشم طلا به دلار دوخته شد

کارشناس اقتصادی، عامل اصلی اثرگذار بر قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را دلار می‌دانند. از سوی دیگر معتقدند شکستن محدوده دو هزار دلاری انس جهانی طلا در هفته‌های گذشته حرکت مهمی در بازار فلز زرد بود و این اتفاق می‌توانست قیمت در بازار طلا را تحت تاثیر قرار دهد. اما کاهش قیمت دلار طی هفته گذشته، قیمت طلا و سکه در بازار داخل را تحت تاثیر قرار داد.

با توجه به وابستگی شدید بازار فلز زرد به قیمت دلار در هفته‌های گذشته برای تعیین روند قیمت طلا و سکه باید چشم انتظار بازار ارز بود. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی طی هفته آینده بازار آرامی را برای دلار پیش‌بینی کرده‌اند. البته این در شرایطی است که تمام مولفه‌های موثر بر قیمت دلار در شرایط باثباتی باشد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد با وجود آرامش در قیمت دلار،  بازار طلا و سکه نیز هفته باثباتی را پیش‌رو دارد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر