قیمت مرغ |قیمت مرغ امروز

در این خبر به بررسی قیمت انواع گوشت مرغ در بازار پرداختیم.​

سایت شماره یک:

قیمت مرغ به شدت گران شده. قیمت مرغ به قدری گران شده که عده ای قادر به خرید مرغ نیستند. قیمت مرغ دوبا ه ارزان می شود.قیمت مرغ طی ماههای گذشته نوسان داشته. برای اطلاع از قیمت مرغ تا پایان روز سایت شماره یک را حتما دنبال کنید.

در بازار قیمت بال و بازو مرغ پویا پروتئین۹۰۰ گرمی ۹۷هزار ۶۵۰ تومان است این درحالی است که قیمت جوجه کباب سبزیجات پویا پروتئین  ۵۰۰گرم به مبلغ ۹۶هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.​

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع گوشت مرغ بسته بندی 
نام محصول وزن قیمت / تومان
سینه بی پوست مهیا پروتئین ۱.۸ کیلوگرم ۲۶۱,۰۰۰
گوشت چرخ کرده مرغ مهیا پروتئین ۰.۵ کیلوگرم ۷۰,۴۰۰
ساق مرغ پویا پروتئین ۱۸۰۰ گرم ۲۶۱,۰۰۰
بال و بازو مرغ پویا پروتئین ۹۰۰ گرم ۹۷,۶۵۰
بال و بازو کبابی مرغ پویا پروتئین ۹۰۰ گرم ۱۰۷,۴۱۰
جوجه کباب ران مرغ زعفرانی مهیا پروتئین ۰.۹ کیلوگرم ۱۷۴,۲۴۰
جوجه کباب سبزیجات پویا پروتئین ۵۰۰ گرم ۹۶,۸۰۰
 

علی ابراهیمی از تعادل بازار مرغ خبر داد و گفت: طی ماه های اخیر ۱۳۰ تا ۱۳۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت که همین امر منجر به ثبات قیمت مرغ در بازار شده است.

او با بیان اینکه ماهانه ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر برنامه وزارت جهاد کشاورزی، ماهانه باید ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد که در صورت تحقق این امر تعدادی از مرغداران از چرخه تولید خارج می‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: با استمرار روند فعلی جوجه ریزی نه تنها کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بلکه پشتیبانی امور دام برای خرید باید وارد میدان شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری راهکار تنظیم بازار فعالیت های اقتصادی نیست،افزود: قیمت گذاری دستوری منجر به خسارت تولیدکنندگان و عدم امکان برنامه ریزی برای تولید می شود، بنابراین انتظار می رود که مسئولان دست از قیمت گذاری دستوری بردارند و تنها مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت در بازار باشد.

او قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده را ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون مرغ کمتر از نرخ تمام شده در بازار عرضه می شود.

یوسف خانی از توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد و گفت: با توجه به روند مناسب تولید، کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به وضعیت مطلوب تولید مرغ گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که روند مناسب جوجه ریزی در آبان ادامه یابد.

او با بیان اینکه ذخایر مرغ به میزان کافی و مطلوب است، گفت: بنابر آمار ماهانه حداقل ۱۸۰ هزارتن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که با احتساب مصرف داخل مشکلی در توزیع نداریم.

 رشد ۴۰ میلیون قطعه‌ای جوجه‌ریزی نسبت به ابتدای سال، قیمت مرغ را از شهریور به این سو بی‌تغییر نگه داشته و باعث آرامش در بازار این محصول شده است. در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ تازه کامل در بازار تهران به طو میانگین ۸۵ هزار تومان است که با نرخ مصوب ۷۸ هزار تومان بالاتر است اما در دو ماه گذشته نوسانی نداشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به ایجاد تعادل و ثبات در بازار مرغ در این زمینه گفت: طی ماه های اخیر ۱۳۰ تا ۱۳۶ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت گرفت که همین امر منجر به ثبات قیمت مرغ در بازار شده است. علی ابراهیمی میزان کنونی تولید را مازاد بر نیاز کشور اعلام کرد و  افزود: با استمرار روند فعلی جوجه ریزی نه تنها کمبودی در عرضه مرغ نداریم، بلکه پشتیبانی امور دام برای خرید باید وارد میدان شود.

به گفته این مسئول صنفی، نیاز ماهیانه کشور ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی است اما بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی، باید ماهانه ۱۴۵ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گیرد که در صورت تحقق این امر تعدادی از مرغداران از چرخه تولید خارج می‌شوند.

در بازار گوشت نیز تداوم واردات و کیفیت بسیار خوب گوشت‌های وارداتی تعادل را به بازار برگردانده و روند ور به رشد قیمت را متوقف کرده است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: توزیع گوشت‌های وارداتی منجر به ایجاد تعادل و کاهش قیمت در بازار شده است. علی اصغر ملکی، قیمت خرید هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه را برای مغازه‌دار۴۲۰ هزار تومان عنوان کرد که این گوشت با احتساب ۱۰ درصد سود به مصرف کننده عرضه می‌شود.

وی، توزیع گوشت های وارداتی را باعث ثبات در بازار دانست و افزود: علی رغم افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز در فصل زمستان، توزیع گوشت‌های وارداتی منجر به کاهش قیمت و ایجاد تعادل در بازار شده است.

قیمت لاشه گوشت وارداتی در فروشگاه‌ها زنجیره‌ای یا تنظیم بازاری، گوسفندی ۳۱۶ هزار تومان و گوساله ۲۶۵ هزار تومان است.این در حالی است که در قصابی‌های پایتخت هر کیلو گوشت گوسفندی همچنان بین ۴۶۰ تا ۴۹۰ هزار تومان قیمت دارد.

روزانه ۲۵۰ تن گوشت گرم به کشور وارد می‌شود و بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی این واردات تا پایان امسال برای تنظیم بازار گوشت ادامه خواهد داشت.

تگ های مرتبط

ارسال نظر