با همکاری وزارت صمت، خودروسازان دولتی و بانک مرکزی، واگذاری خودروهای پژو ۲۰۷ و شاهین به جانبازان ۲۵ الی ۴۹ درصد آغاز شده است.

سایت شماره یک:

بهره‌مندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخش‌های مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.

فرایند واگذاری ۲۰۷ و شاهین به ایثارگران و جانبازان ۲۵ الی ۴۹ درصد جسمی حرکتی، فرزند شهید، همسر شهید و آزادگان با معلولیت مورد‌تأیید توسط کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، از اواخر مهرماه آغاز شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از واگذاری ۱۲۰۰ دستگاه خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ۹۱۲ دستگاه خودرو شاهین اتوماتیک با تسهیلات ویژه بانکی به ایثارگران و جانبازان ۲۵ الی ۴۹ درصد جسمی حرکتی، فرزند شهید، همسر شهید و آزادگان با معلولیت مورد‌تأیید توسط کمیسیون پزشکی خبر داد.

در راستای اجرای ماده ۴۵ قانون خدمت‌رسانی مبنی بر واگذاری خودروهای داخلی به جانبازان، فرزندان و همسران شهدا و همین‌طور آزادگان دارای معلولیت، ایران‌خودرو و سایپا قرار است هر ماه از طریق ارسال پیامک، مشمولین را به ثبت‌نام و تکمیل پروفایل دعوت کنند. بانک‌های عامل نیز به‌طور ماهانه پیامکی را جهت دعوت به دریافت تسهیلات برای این عزیزان ارسال می‌کند. طبق گزارش‌های قبلی، ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سقف وام ۲۵۰ میلیون تومان، اقساط ۶۰ ماهه و سود ۴ درصد برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد درنظر گرفته شده است.

به‌دنبال اجرای طرح واگذاری ۲۰۷ و شاهین به جانبازان و ایثارگران، خودروسازان دولتی در چند روز گذشته با ارسال پیامک از مشمولان خواسته‌اند هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام، تکمیل پروفایل، انتخاب نمایندگی و دریافت پیش‌فاکتور اقدام کنند. موعد تحویل خودرو دو ماه پس از تکمیل وجه اعلام شده است.

ناگفته نماند که طرح واگذاری خودرو به جانبازان و ایثارگران پس از یک تأخیر بسیار طولانی (حدود ۱۰ سال) بالاخره به اجرا رسیده است. علاوه بر واگذاری خودروهای داخلی، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین قصد دارد امتیاز ویژه‌ای را برای واگذاری خودروهای وارداتی دریافت کند، اما از آنجا که فرایند عرضه خودروهای خارجی به بازار هنوز فاصله زیادی تا ثبات دارد، فعلاً نمی‌توان چشم‌انتظار خبری دقیق و رسمی در این حیطه بود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر