کیک سیب و گردو

طعم سیب و گردو در کنار هم ترکیب فوق‌العاده‌ای می‌سازد که برای یک عصرانه پاییزی فوق‌العاده است. این مزه‌ی بی نظیر را از خودتان دریغ نکنید!

سایت شماره یک:
اگر شما هم دوست دارید عصرها یک برش کیک خوشمزه‌ی خانگی را در کنار یک فنجان چای یا قهوه مزه کنید و یک گپ دوستانه با عزیزانتان داشته باشید این دستور کیک مال شماست! کیک سیب و گردو در تمام دنیا طرفداران خاص خودش را دارد. 

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ
4 عدد

شکر

1/5 پیمانه

روغن مایع

یک پیمانه

آرد

2/5 پیمانه

ماست

یک پیمانه

وانیل

یک قاشق چایخوری

بیکینگ پودر

یک قاشق چایخوری

مواد لازم برای روی کیک:

ماده غذایی مقدار
سیب
2 عدد

پودر دارچین

نصف قاشق چایخوری

گردو

یک پیمانه

شکلات چیپسی (در صورت تمایل)

نصف پیمانه

طرز تهیه:

تخم مرغ‌ها، شکر و وانیل را با همزن برقی در حد 5 دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. در این قسمت کم کاری جایز نیست چون باعث می‌شود اشکالاتی در کیک شما به وجود بیاید. پس با جان و دل هم زدن را ادامه دهید تا به یک بافت منسجم پفکی کرم رنگ برسید.

روغن و ماست را هم به مواد کیک اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و حداقل دو بار الک کرده و کم کم به مواد کیک اضافه کنید. با لیسک یا قاشق یا همزن دستی هم بزنید تا خوب یکدست بشود.

قالب کیک را چرب کنید و آرد بپاشید. اگر کاغذ روغنی دارید قالب را با آن بپوشانید.

خمیر کیک را داخل قالب بریزید.

سیب‌ها را نگینی خرد کنید و با پودر دارچین مخلوط کنید.

گردو را هم با چاقو خرد کنید. اندازه‌ی آن زیاد ریز نباشد که هم زیر دندان حس بشود و هم اینکه ظاهر زیبایی به کیک بدهد.

سیب و دارچین را روی کیک بریزید. گردوی خرد شده را هم روی سیب‌ها قرار بدهید. اضافه کردن شکلات چیپسی کاملا به سلیقه‌ی خودتان بستگی دارد. اگر دوست دارید شکلات چیپسی را هم روی گردو و سیب قرار بدهید.

فر را از قبل حدود 15 دقیقه با دمای 180 درجه گرم کنید. قالب کیک را به مدت 45 دقیقه در طبقه‌ی وسط فر قرار دهید. بعد از گذشت این مدت با سیخ چوبی وسط کیک را امتحان کنید و اگر از مواد کیک به سیخ نچسبید یعنی کیک شما حاضر است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر