میوه ها جز میان وعده های طبیعی هستند که تمام ویتامین ها، فیبر و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن را دارند؛ به همین جهت توصیه می شود میوه را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

سایت شماره یک:

علاوه بر این، برخی از میوه ها از کالری کم و فیبر بالایی برخوردارند که به روند کاهش وزن کمک می کند. 

مشاهدات مبنی بر آن است که خوردن میوه با کاهش وزن بدن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشار خون، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

تاثیر میوه در لاغری

در ادامه میوه هایی را که برای شما جهت کاهش وزن مفید است، ذکر خواهیم کرد.

۱. گریپ فروت

این میوه با وجود این که کالری کمی دارد؛ اما، سرشار از ویتامین A و C است. گریپ فروت به عنوان یک میان وعده سالم قبل یا بعد از غذا خوردن است.

برخی از بررسی ها نشان می دهد که مصرف این میوه منجر به کاهش چربی بدن، دور کمر و فشار خون می شود.

۲. سیب

سیب کالری کم و فیبر بالایی دارد، همچنین به روند کاهش وزن کمک می کند. از آنجایی که میوه های کم کالری مانند سیب سیر کننده هستند، با خوردن آن در طول روز احساس گرسنگی کمتری می کنید.

۳. انواع توت ها

توت ها به عنوان مواد مغذی کم کالری شناخته می شوند. همچنین این دسته از میوه ها بسیار سیر کننده هستند. 

همچنین به کاهش سطح کلسترول، فشار خون و التهاب در بدن کمک می کنند که برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند، بسیار مفید است. 

می توانید این میوه ها را در ماست یا غلات صبحانه خود اضافه کرده یا با اسموتی مخلوط کنید.انواع توت ها

۴. میوه های هسته دار

منظور از میوه های هسته دار میوه های فصلی هستند که از بیرون ظاهر گوشتی و در داخل هسته دارند. این دسته از میوه ها، جایگزین خوبی برای میان وعده های ناسالم مانند چیپس یا کلوچه هستند.

میوه هایی مانند هلو، شلیل، آلو، گیلاس و زردآلو گلیسمی پایینی دارند و کم کالری هستند، همچنین غنی از مواد مغذی مانند ویتامین C و A است.

۵. ریواس

ریواس نوعی از سبزیجات است و کالری کمی دارد اما، برخی از افراد به آن را عنوان میوه نیز مصرف می کنند. 

علاوه بر این به کاهش کلسترول نیز کمک می کند که یک مشکل مهم و رایجی برای افراد با افزایش وزن است. به طور کلی می توان از ریواس علاوه بر روند لاغری، جهت کاهش کلسترول نیز استفاده کرد.

۶. کیوی

کیوی میوه ای سرشار از مواد مغذی، حاوی ویتامین C، ویتامین E، فولات و فیبر است و مزایای زیادی برای سلامتی شما دارد.

مطالعات در این زمینه نشان داد افرادی که به طور مداوم، طی مدت معین شده روزانه دو عدد کیوی مصرف کردند، سطح بالایی از ویتامین C داشتند و منجر به کاهش فشار خون و کاهش سایز کمر نیز در آنها شد.

همچنین برای کنترل قند خون، بهبود کلسترول و سلامت روده بسیار مفید است. این میوه منجر به سیری طی طولانی مدت می شود و در روند کاهش وزن به افراد کمک می کند.

مصرف کیوی جهت کاهش وزن

۷. انواع ملون ها

ملون شامل خربزه، هندوانه، طالبی و… است که آب زیادی دارند و منجر به کاهش وزن می شوند. با این حال که این دسته از میوه ها کالری کمی دارند؛ اما، سرشار از فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، بتاکاروتن و لیکوپن است.

این نکته را در نظر داشته باشید که هندوانه گلیسمی بالایی دارد که باید در مصرف آن زیاده روی نکنید.

۸. پرتقال

همانند مرکبات دیگر پرتقال حاوی کالری کم و سرشار از ویتامین C و فیبر است. همچنین بخش زیادی از معده را پر می کند.

در واقع به عنوان یک میوه سیر کننده شناخته می شود. پیشنهاد می شود اگر قصد کاهش وزن دارید، به جای مصرف آب پرتقال خود میوه پرتقال را مصرف کنید.

۹. موز

گاهی برخی از افراد ممکن است به دلیل رژیمی که برای کاهش وزن دارند از مصرف موز خودداری کنند. موز نسبت به میوه های دیگر کالری کمی دارد و حاوی مواد مغذی از جمله پتاسیم، منیزیم، منگنز، فیبر، ویتامین B6، A و C و آنتی اکسیدان است.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که مصرف موز در روز، قند خون و کلسترول را کاهش می دهد.گریپ فروت برای کاهش وزن

۱۰. آووکادو

این میوه، چرب و پرکالری است. با وجود کالری و چربی بالایی که دارد منجر به کاهش وزن می شود. مصرف این میوه احساس سیری را افزایش می دهد و همچنین منجر به بهبودی سطح کلسترول می شود. 

مطالعه دیگری که در خصوص این میوه انجام گرفته بود، نشان داد افرادی که آووکادو مصرف می کنند، نسبت به افرادی که آووکادو مصرف نمی کنند رژیم غذایی سالم تر و وزن کمتری نسبت به سایرین دارند و همچنین خطر ابتلا به سندرم متابولیک کمتر را تجربه می کنند.

۱۱. انار

برای افزایش آنتی اکسیدان در بدن باید انار را در رژیم غذایی خود قرار دهید. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ها و پلی فنول هاست.

علاوه بر این خواص ضد التهابی هم دارد. مطالعاتی که اخیرا در خصوص این میوه انجام شده، نشان می دهد که مصرف انار به کاهش چربی در بدن نیز کمک می کند.

با مصرف انار می توانید متابولیسم خود را افزایش دهید و چربی های بدن را بسوزانید. دانه های انار منجر به بهبود سیستم گردش خون در بدن می شود و جریان خون را در بدن افزایش می دهد.

۱۲. گلابی

گلابی سرشار از فیبر و ویتامین C است. در مقایسه با سایر میوه ها بالاترین میزان فیبر را دارد. چنین ویژگی هایی قطعا برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند، بسیار مهم است. در صورت امکان حتما در میان وعده خود گلابی میل کنید.

گلابی برای مقابله با بیماری عروق کرونر قلب و دیابت نوع دوم نیز مفید است. همچنین به کاهش سطح کلسترول در بدن نیز کمک می کند.

۱۳. آناناس

این میوه با وجود طعم شیرینی که دارد، بسیار کم کالری است. در واقع یک فنجان کامل تکه های آناناس کمتر از ۸۳ کالری دارد. 

با این حال به این نکته توجه داشته باشید که شاخص گلیسمی بالایی دارد و نباید در یک وعده مقدار زیادی از این میوه را میل کنید.

آیا مصرف میوه برای لاغری صورت مفید است؟

رژیم غذایی سرشار از پروتئین، نوشیدن آب فراوان و ورزش های هوازی بهترین روش های پیشنهادی برای لاغری صورت است. علاوه بر این مصرف میوه و سبزیجات تازه در رژیم غذایی در آب کردن چربی صورت کمک می کند.

شما باید از مصرف غذاهای فراوری شده و شیرین نیز برای آب کردن صورت خودداری کنید.

آیا انبه چاق کننده است؟

رژیم غذایی سالم یک خانم باید به طور میانگین بین ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری در طی روز باشد تا بدن عملکرد درستی داشته باشد و از کمبود مواد مغذی نیز جلوگیری شود.

وزن یک انبه متوسط حدود ۲۰۰ گرم است، که از این مقدار حدود ۱۵ کاری دریافت خواهید کرد.

این مقدار کالری میزان زیادی نبوده و به هیچ وجه میوه چاق کننده‌ ای نیست. مورد دیگری که وجود دارد، انبه تقریبا چربی و کلسترولی ندارد.

با این حال این نکته را در نظر داشته باشید، چربی برای سلامتی بدن ضروری است و هرگز نباید چربی های سالم را از رژیم خود حذف کنید. علاوه بر این انبه حاوی مقدار زیادی فیبر و آنتی اکسیدان است.

میوه های لاغر کننده شکم

بر اساس گفته کارشناسان و متخصصان تغذیه یک رژیم غذایی متعادل همراه با ورزش منظم برای از بین بردن چربی بسیار موثر است.

مصرف میوه یکی از مواردی است که باید در رژیم غذایی خود قرار دهید، در ادامه مواردی را که به آب کردن چربی شکم می کند، ذکر خواهیم کرد:

هلو

سیب

گوجه

آناناس

توت فرنگی

آناناس

آووکادو

پرتقال

کیوی

در صورتی که موفق به آب کردن چربی شکم به روش های طبیعی نشدید، می توانید ابدومینوپلاستی در کرج را توسط متخصص جراحی لاغری برای داشتن شکمی صاف انجام دهید.

میوه های زمستانی برای لاغری

در طول زمستان می توانید برای کاهش وزن، این میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

پرتقال

آناناس

انار

موز

کیوی

خوردن چه میوه هایی در صبح منجر به لاغری می شود

مصرف این میوه ها هنگام صبح توصیه می شود:

سیب

موز

گریپ فروت

گیلاس

هندوانه

آووکادو

بلوبری

توت فرنگی

پرتقال

میوه های ممنوعه در رژیم لاغری

منظور از ممنوعه بودن برخی میوه ها به این معنی نیست که به طور کامل از رژیم خود حذف کنید، تنها باید تا حد امکان مصرف را به حداقل برسانید. این دسته از میوه ها به شرح زیر است:

آووکادو

یکی از میوه های پرکالری آووکادو است. هر ۱۰۰ گرم این میوه، حدود ۱۶۰ کالری دارد. این میوه سرشار از چربی های سالم است، اگر در حد اعتدال استفاده کنید مشکلی ندارد.

نارگیل

آب نارگیل برای سلامت کلی بدن مفید است؛ اما اگر خود میوه نارگیل را به مقدار زیادی مصرف کنید، منجر به افزایش حجم بدن می شود. به افرادی که قصد کاهش وزن دارند مصرف این میوه پیشنهاد نمی شود.

میوه های خشک

میوه های خشکی مانند کشمش، آلو و… کالری زیادی دارند؛ چرا که هیچ آبی ندارند. به طور مثال یک گرم کشمش کالری به مراتب کالری بیشتری نسبت به انگور دارد.

موز

موز میوه فوق العاده مفید و سالمی است؛ اما نباید بیش از حد اعتدال مصرف کنید. موز کالری بالایی دارد و حاوی قند بسیار زیادی است.

انبه

میوه های استوایی از جمله انبه یا آناناس باعث اختلال در برنامه رژیم غذایی شما می شود. توصیه می شود این میوه هایی که شیرینی زیادی دارند تا حد امکان برای لاغری کمتر مصرف کنید.

در نهایت این نکته لازم به ذکر است همه میوه ها سالم و مفید هستند و نباید به طور کلی از برنامه غذایی خود حذف کنید تنها جهت روند بهتر کاهش وزن به شما توصیه می شود که در مقادیر بسیار کم این میوه های نام برده شده را مصرف کنید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر