سروش صحت کارگردان مجموعه تلویزیونی در حال تولید «شمعدونی» که برای نگارش فیلمنامه جدید خود به کتابخانه ملی آمده بود،از علاقه خود به کتاب، کتابخانه، مطالعه و نوشتن رمان گفت.

سایت شماره یک:

سروش صحت، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون گفت: محیط آرام و دلنشین کتابخانه را دوست دارم و معمولا برای نوشتن فیلمنامه‌هایم به کتابخانه می‌آیم تا از فضای آرام آن و اگر لازم شد از منابع موجود برای نوشتن فیلمنامه‌ام استفاده کنم.

وی درباره میزان مطالعه نزد هنرمندان گفت: در بین بازیگران و هنرمندانی که با آنها کار می‌کنم عده‌ای هستند که کتاب می‌خوانند و عده‌ای هم هستند که کتاب نمی‌خوانند، برخی کمتر می‌خوانند و برخی بسیار زیاد. ولی بطور کلی خواندن کتاب مربوط به قشر خاصی نیست و هرکسی اعم از هنرمند، غیر هنرمند، بقال، استاد دانشگاه، بیکار و بی‌خانمان که بتواند کتاب بخواند بسیار مفید است.

صحت در پاسخ به اینکه «آیا تا به حال کتابی نوشته‌اید»؟ گفت: تا به حال خودم کتابی ننوشتم، ولی قصد دارم به زودی  سوژه خاصی را که مدت‌ها در ذهنم دارم در قالب داستان یا رمان بنویسم، اما تا زمان نوشتن، نمی‌توانم چیزی از آن بگویم.

این کارگردان تأکید کرد: بطور کلی مطالعه و خواندن کتاب، به خصوص داستان و رمان را دوست دارم و با اینکه برای نوشتن فیلمنامه‌هایم  سراغ کتاب می‌روم، اما بیشتر برای علاقه‌ام کتاب می‌خوانم تا برای حرفه‌ام.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره آخرین کتابی که خوانده است گفت: آخرین کتابی که خواندم «وزن چیزها؛ فلسفه و زندگی خوب» نوشته‌ جین کازز بود که نشر آگاه آن را چاپ کرده است. این کتاب در این سوال ساده خلاصه می شود که چه چیزی زندگی انسان را بهتر می‌کند؟ و در پی این سوال اهمیت شادی، بیان شخصی، مذهب و آزادی به بحث کشیده می‌شود. ابتدا فلسفه را از زمان افلاطون تا به امروز بررسی می‌کند و بعد به ادبیات، فیلم، تاریخ و تجربیات شخصی نویسنده می‌پردازد.

صحت درحال تولید سریالی با عنوان«شمعدونی» است که داستان این سریال درباره قصه داماد و برادرزنی است که همدیگر را بسیار دوست دارند اما دچار مشکلاتی با هم هستند و این موضوع گرفتاری هایی را برای آنها ایجاد می‌کند

تگ های مرتبط

ارسال نظر