ایران خودرو TF21 | ایران خودرو TF21 جدید

ایران خودرو TF21 ؛ متفاوت و ارزان می آید

سایت شماره یک:

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به رونمایی از ایران خودرو TF21 در مورد قیمت این خودرو گفت: ایران خودرو TF21 در رده قیمتی پایین قرار دارد و احتمالا جایگزین ۲۰۶ خواهد شد.
مهدی خطیبی در مراسم رونمایی از دومین محصول جدید ایران خودرو تحت عنوان پروژه TF21 با اشاره به اینکه در حال حاضر به این نتیجه رسیده ایم که رعایت استانداردها به بهبود کیفیت محصول کمک خواهد کرد، گفت: در حال حاضر مردم از کیفیت خودرو راضی نیستند به همین منظور ایران خودرو ۲۷۹ پروژه کوتاه مدت و میان مدت را برای بهبود کیفیت در این واحد تولیدی تعریف کرده است.

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: تعریف کردن ۲۷۹ پروژه باعث شد تا ما بتوانیم به ارتقا و بهبود کیفیت دست پیدا کنیم اما این مسیر بی پایان است و ما برای رسیدن به اهداف اصلی فاصله چندانی داریم. ما باید با رعایت استانداردها به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنیم.

کاهش متوسط عیوب در خودروهای تولیدی ایران خودرو : پیش از این این رقم ۴.۸ درصد بود که خوشبختانه به ۲.۴ درصد رسیده ایم. حتی براساس برنامه ریزی ها تا پایان سال می خواهیم این رقم را به ۱.۴ درصد برسانیم.

در پروژه ایران خودرو TF21 که رونمایی شد تمام استانداردها را رعایت کرده و روند بهبود کیفیت محصولات خود را بهبود بخشیدیم. در این محصول ۱۰۰ درصد قطعات مورد استفاده شده تولید داخلی است و یک دستاورد مهم برای این شرکت به شمار می آید.
خودروی تی اف ۲۱، ۱۱۳اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد و مجهز به موتور تیوفایو پلاس است زمان طراحی و تولید این خودرو ۱۸ ماه بوده است که این موضوع یک رکورد قابل توجه برای این شرکت به حساب می آید.

وی خطاب به رئیس سازمان ملی استاندارد، گفت: از سازمان استاندارد می خواهیم تا برای رعایت استانداردهای اجباری دیدگاه حمایتگرانه داشته باشد البته ما نیز خود را موظف به رعایت استانداردها می دانیم و حتی سختیگرانه تر عمل می کنیم این موضوع را در خودروهای سورن و اریسان اجرایی کرده ایم.

قیمت خودرو جدید تی اف ۲۱ در رده قیمتی پایین قرار دارد و احتمالا جایگزین ۲۰۶ خواهد شد.

ایران خودرو TF21

این خودرو قرار است در فاز اول تولید با پیشرانه TU5P عرضه شود که روی محصولاتی همچون تارا و پژو 207 و پارس دیده می‌شود. این پیشرانه را که قبلا نیز بررسی کردیم، یک پیشرانه 1.6 لیتری چهارسیلندر است که توانایی تولید حداکثر 115 اسب‌بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

اما قرار است با ادامه تولید آن در فاز دوم، یک پیشرانه سه سیلندر با نام IK3 برایش طراحی شود. هدف ایران خودرو از طراحی یک پیشرانه جدید، حذف تدریجی موتورهای سری TU و جایگزینی آن با پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر و جلوگیری از افزایش قیمت محصول به‌خاطر پیشرانه گران‌تر است.

این خودرو قرار است در تیپ‌های مختلف و با امکانات متفاوتی همچون گیربکس دنده‌ای و اتوماتیک عرضه شود.

این خودرو از لحاظ ابعادی، مشابه خودروی پژو ۲۰۶ است اما با ظاهری کاملا متفاوت.

نسخه اولیه‌‎ای که از این خودرو در مراسم رونمایی شد، ظاهر چندان جذابی ندارد و انتظار ظاهر عجیب و غریب از این محصول نیز نداشتیم. چراکه قرار است TF21 یک محصول اقتصادی از ایران خودرو باشد.

ایران خودرو TF21

در قسمت جلوی خودرو از خطوط خمیده استفاده شده اما قسمت عقب از خطوط شکسته و خشن. بنابراین پشت خودرو، هیچ شباهتی با بخش جلویی ندارد.

اما استفاده از رینگ‌های آلومینیومی برای TF21 که یک محصول اقتصادی است، در سری محصولات ایران خودرو جای امیدواری دارد. چراکه خودروهای دناپلاس و تارا که جزو محصولات گران قیمت این شرکت محسوب می‌شوند، با رینگ‌های فولادی نیز به بازار عرضه می‌شود.

طبق ادعای شرکت ایران خودرو، TF21 طوری طراحی شده که می‌توان آپشن‌های به‌روز را نسبت به تیپ‌های مختلف، روی آن نصب کرد.

این شرکت از همان ابتدای معرفی این محصول، به قیمت پایین و توانایی پاس کردن استاندارد‌های 85 گانه آن اشاره کرد. درنتیجه استاندارد تصادف با عابرپیاده، سیستم کنترل پایداری، حالت رانندگی اکو، کروزکنترل و سنسور فشار باد تایر، جزو آپشن‌هایی است که باید روی این خودرو مشاهده کنیم.

امید است شرکت ایران خودرو همانند محصولات قبل، به دلیل هزینه بالا آپشن کنترل پایداری یا ESP را از این خودرو نیز حذف نکند. زیرا این سیستم، یکی از حیاتی‌ترین مواردی است که یک خودروی روز باید داشته باشد.

ایران خودرو TF21

بعد از پایان مرحله طراحی، چند ماهی طول می‌کشد تا شرکت ایران خودرو خط تولید TF21 را راه‌اندازی کرده و به تولید انبوه برساند. درنتیجه به احتمال بالا در سال 1403 شاهد عرضه این محصول به بازار باشیم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر