سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت جاماندگان

شرط پرداخت سهام عدالت به هفت میلیون نفر جدید

سایت شماره یک:

شرط جدید واگذاری سهام عدالت به هفت میلیون نفر

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق قرار است سهام عدالت جدید اختصاص داده شود، اما سهامداران که درخواست فروش سهامشان را ثبت کرده‌اند می‌گویند که اول به وعده‌های قبلی خود عمل کنید بعد به افراد جدید سهام عدالت بدهید.
کمیسیون تلفیق مجلس با ثبت‌نام هفت میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت در کل کشور موافقت کرده است. ۴۹ میلیون نفر سهام عدالت دارند و حدود ۳۵ میلیون نفر از جمعیت کشور فاقد این سهام هستند.
این طرح جزو الزمات بودجه امسال است. بنابراین احتمالا طی ماه‌های آینده از سال جاری اقدامی صورت گیرد. اما پرداخت سهام عدالت به هفت میلیون نفر جدید هم مشروط به این است که نمایندگان مجلس این مصوبه را در مجلس تصویب کنند.
اما این هفت میلیون نفر شامل چه کسانی است؟ در خصوص مشمولان جدید سهام عدالت عضو کمیسیون اقتصادی  گفت که اکثر مشمولان جدید، از اعضای تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، ایثارگران با شرایط معیشتی دشوار و دهک‌های پایین جامعه هستند.
برخی از متقاضیان دریافت سهام عدالت به دنبال ثبت‌نام هستند، اما از آنجایی که این طرح هنوز در صحن تصویب نشده روش نام‌نویسی و اختصاص سهام مشخص نیست.
همچنین در طرح‌های یک سال اخیر شناسایی مشمولان از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده و ثبت‌نامی از سوی متقاضیان طرح‌های حمایتی صورت نگرفته است. به نظر می‌رسد برای سهام عدالت نیز دولت مراحل شناسایی را انجام دهد.
اگرچه این طرح هنوز تصویب نشده، اما مردم می‌خواهند بدانند که برای ثبت‌نام سهام عدالت چه زمانی باید اقدام کنند و چه مراحلی را طی کنند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر