ماریون تات مربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پس از پیروزی برابر سوریه حرف‌های قابل توجهی در تمجید از بازیکنان ایرانی، کیفیت آنها و شخصیت‌شان به زبان آورد.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"، در ساعات پایانی پانزدهم آبان ماه 1400 بود که درست همزمان با اعلام 27 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی برای مصاف با لبنان و سوریه، دو قطبی جدیدی در فوتبال ایران شکل گرفت. نکته ویژه فهرست دراگان اسکوچیچ قلم گرفتن روی نام آماده‌‎ترین بازیکنش بود و اگرچه این اقدام در دوره حضور کارلوس کی‌روش، علی دایی و مربیان قبلی هم با کنار گذاشته شدن بازیکنانی نظیر علی کریمی، مهدی رحمتی و هادی عقیلی رخ داده بود، اما اینبار سرمربی تیم ملی زیر که علی‌رغم نتایج خیره‌کننده زیر تیغ شدید انتقادات قرار داشت، با این تصمیم حمله‌های بسیار شدیدی را طی روزهای اخیر تجربه کرد.

اسکوچیچ و طارمی البته با رفتار و منش معقولانه‌ای که پیش از مصاف با سوریه داشتند، از شدت این دو قطبی کاستند؛ سرمربی کروات تیم ملی در مصاحبه خبری پیش از مصاف با لبنان از ارزشمند بودن مهدی طارمی حرف زد و ستاره پورتو هم ساعاتی پیش از آغاز بازی با انتشار توئیتی برای تیم ملی فوتبال ایران و مجموعه تیم آرزوی موفقیت کرد.

حالا اما مهم‌ترین اتفاق در رابطه با آخرین و تازه‌ترین حاشیه فوتبال ایران پس از یک پیروزی دلچسب و بی‌دردسر برابر سوریه رخ داده است؛ جایی که مهدی طارمی بار دیگر با انتشار توئیتی پیش از آغاز بازی به بازیکنان برای کسب سه امتیاز روحیه و انگیزه داد و سعی کرد با رفتارش به نوعی این ماجرای جنجالی را خاتمه دهد و در سوی مقابل شاهد پاسخ شاید حتی غیرمنتظره‌تری از سوی کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران بودیم و نشانه‌های بسیار مثبتی را درباره پایان این قائله حس کردیم.

پس از رفتار حرفه‌ای مهدی طارمی طی 10 روز اخیر، ماریون تات که در غیاب اسکوچیچ به کنفرانس خبری رفته بود، در حرف‌هایش به صورت کاملا مستقیم و واضح به تمجید از بازیکنان ایرانی، کیفیت فنی آنها و شخصیت‌شان پرداخت و تاکید کرد که شرایط امروز تیم ملی فوتبال ایران و اینکه کسب سه امتیاز از 4 بازی آینده حکم به ساده‌ترین صعود فوتبال ایران در تاریخ ادوار جام‌های جهانی خواهد داد، به دلیل حضور همین بازیکنان بوده است. 

مربی تیم ملی در این بخش از صحبت‌هایش اینطور به تحسین شاگردانش پرداخت:« با چنین بازیکنان کیفیتی که در رختکن داریم، که هم به لحاظ فوتبالی و هم از نظر شخصیتی فوق العاده و مثال زدنی هستند، کار بسیار ساده می‌شود. بازیکنان با شور، علاقه و اشتیاق خاصی بازی ها را تا اینجا ادامه داده‌اند و امیدواریم همین روند را بتوانیم تا قطعی شدن صعود به جام جهانی ادامه بدهیم.»

بدیهی است که ماریون تات دستیار مورد وثوق سرمربی تیم، پیش از رفتن به نشست خبری با اسکوچیچ در مورد محتوای حرف‌هایش مشورت کرده و می‌توانیم صحبت‌های او را به نوعی آشتی‌کنان غیابی اسکوچیچ با طارمی و چراغ سبز او به این ستاره برای بازگشت به تیم ملی بدانیم؛ جایی که بار دیگر برای تصحیح آن مصاحبه جنجالی بر کیفیت بازیکنان ایرانی تاکید شده است و حتی کادر فنی تیم ملی پا را فراتر گذاشته و عامل اصلی موفقیت تیم ملی در 12 بازی اخیر را بازیکنان قلمداد کرده است؛ و این در حالی است که همه می‌دانیم همین بازیکنان با مارک ویلموتس پس از تجربه دو شکست غمبار و ناامید کننده، در آستانه حذف از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی قرار گرفته بودند.

کسب دو پیروزی که البته یکی از آنها با دردسر و سرگیجه زیادی به دست آمد و دومی در آرامش کامل، برای آنهایی که 10 روز کابوس وار را پشت سر گذاشتند، بهترین خبر ممکن پیرامون تیم ملی فوتبال ایران به شمار می‌رود. با این وصف و با نشانه‌های مثبتی که طی روزهای اخیر از سوی طارمی و اسکوچیچ مشاهده کردیم، حالا همه امیدواریم جدیدترین دو قطبی فوتبال ایران که از ابتدا هم مشخص بود به سود فوتبال ملی ایران نخواهد بود و دیدار برابر لبنان را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد، با اعلام فهرست بعدی تیم ملی و دیدن نام مهدی طارمی میان دوستان و هم‌بازیانش تمام شود. 

حالا دیگر نه می‌توان از عملکرد فنی و رفتاری اسکوچیچ انتقاد کرد، نه مهدی طارمی و رفتارش را زیر باد انتقاد گرفت؛ پس به امید دیدار دوباره آقای سرمربی و آقای ستاره.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر