قیمت بیت‌کوین روز دوشنبه تا کانال ۴۵ هزار و ۶۷۲ دلار کاهش یافت و تحلیلگران بر این باورند که بر اساس الگوی تحلیل تکنیکال کلاسیک و داده‌های درون زنجیره‌ای، احتمال سقوط این رمزارز تا کانال ۴۰ هزار دلار نیز وجود دارد

سایت شماره یک:

برخی از تحلیلگران بر این باورند که اگر بیت‌کوین نتواند بالای کانال ۴۷هزار دلاری را حفظ کند، سطح حمایتی مهم بعدی این رمزارز کانال ۴۰هزار دلاری خواهد بود.

قیمت بیت‌کوین روز دوشنبه تا کانال ۴۵ هزار و ۶۷۲ دلار کاهش یافت و تحلیلگران بر این باورند که بر اساس الگوی تحلیل تکنیکال کلاسیک و داده‌های درون زنجیره‌ای، احتمال سقوط این رمزارز تا کانال ۴۰ هزار دلار نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که پس از این افت، چشم‌انداز کوتاه‌مدت برای بیت‌کوین بدتر شد که فاصله زیادی با پیش‌بینی امیدوارکننده برای صعود آن تا کانال ۵۰ هزار دلاری دارد. با نزدیک شدن به پایان سال و اختلاف ۳۳ درصدی از بالاترین قیمت ثبت شده، معامله‌گران به احتمال زیاد انتظارات خود را دوباره تعدیل می‌کنند و هدف دستیابی بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار را دورتر می‌بینند.

دنبال کردن میانگین متحرک همیشه یک راه نسبتا ساده برای پی بردن به نوسانات بیت‌کوین بوده و در حال حاضر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه، زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه قرار دارد. زمانی که یک دارایی چند روز بالای میانگین متحرک ۲۰ روزه بسته می‌شود، برخی معامله‌گران به خرید آن روی می‌آورند و هنگامی که به زیر آن افت می‌کند، می‌فروشند؛ زیرا این نشانه‌ای از تضعیف روند کوتاه‌مدت است.

بسیاری از معامله‌گران باتجربه می‌دانند که بیت‌کوین پس از ثبت بالاترین قیمت، تمایل به ایجاد الگوی سقف دوقلو، M-tops و سر و شانه دارد. اخیرا تحلیلگران به روندی که به نظر آنها الگوی سقف دوقلو است اشاره کرده‌اند که یک الگوی معکوس روند واضح است.

با نگاهی به بازه زمانی روزانه، می‌توانیم ببینیم که شروع الگوی سر و شانه به چه صورت است. افت فعلی و به دنبال آن تثبیت در نهایت می‌تواند شانه سمت راست را کامل کند و خط گردن آن در کانال ۴۱ هزار و ۵۰۰ دلار قرار بگیرد.

معامله‌گران همچنین متذکر می‌شوند که خط گردن الگوی سر و شانه با شکاف وسیعی روی شاخص VPVR همسو می‌شود، که نشان‌دهنده افزایش علاقه به خرید در کانال ۴ هزار دلاری است.

با این حال، اکنون بسیار زود است که به طور قطعی در مورد وجود الگوی سر و شانه سخن بگوییم، به خصوص اینکه تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت را نمی‌توان تنها با یک شاخص تعیین کرد.

سناریوی صعود بیت‌کوین

کانال ۴۷ هزار دلاری اخیرا سطح حمایتی خوبی بوده، اما اگر نتواند این سطح را حفظ کند، حمایت قوی بعدی کانال ۴۰ هزار دلاری خواهد بود.

از طرفی، اگر خط مقاومت ۵۰ هزار دلاری شکسته شود، مقاومت بعدی در کانال ۵۶ هزار دلاری خواهد بود.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر