قیمت خودرو | قیمت خودرو افزایش یافت | افزایش قمیت خودرو

در حالی که مذاکرات وین و احتمال گشایش در این زمینه قیمت دلار را به کانال ۲۸ هزار تومان هم رساند، قیمت خودرو در رفتاری عجیب و غیرمنتظره صعودی شده است.

سایت شماره یک:

افزایش قیمت خودرو به یکی از مهمترین معضلاتی تبدیل شده است که همه اقشار با آن دست و پنجه نرم می‌ کنند. قیمت خودرو طی مدت اخیر درگیر نوسانات قیمتی زیادی شده است که بالا یا پایین آمدن مقطعی آن به فاکتورهای زیادی بستگی داشته است. اکنون که خبر از توافق وین در راه است، اما قیمت خودرو گویا قصد فرود آوردن سر تعظیم به بازار را ندارد و صنعت خودرو گویا قصد دارد افزایش قیمت خودرو را به یک برنامه مدون برای خود تبدیل کند. با وجود اینکه قیمت دلار پس از انتشار خبرهای مثبت از مذاکرات وین به بازار واکنش داد و کاهشی شد، اما بازار خودرو همچنان روی حرف خود ایستاده و افزایش قیمت خودرو را رها نمی کند. شاید دروازه صنعت خودرو روی یک پاشنه می چرخد، افزایش قیمت خودرو

تاثیر مذاکرات وین در قیمت خودرو

در حالی که مذاکرات وین و احتمال گشایش در این زمینه قیمت دلار را به کانال ۲۸ هزار تومان هم رساند، قیمت خودرو در رفتاری عجیب و غیرمنتظره صعودی شده است.

قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی پژو پارس و رشد روزانه یک میلیون تومان قیمت پراید در دو روز گذشته خبرساز شده است. آن هم در شرایطی که مذاکرات دور هشتم وین شروع شده و اخبار منتشر شده در این زمینه حاکی از پیشرفت‌هایی در روند مذاکرات است و همین مساله امروز قیمت دلار را به کانال ۲۸ هزار تومان برگرداند.

حالا قیمت پژو پارس‌ اتوماتیک صفر مدل ۹۸ به حوالی ۴۰۰میلیون تومان رسید. البته قیمت این خودرو در ۷ روز گذشته ۴میلیون گران شده است.

قیمت پژو پارس‌ صفر مدل LX هم با رینگ فولادی در رنج ۳۴۵ میلیون تومان اعلام شد. پژو پارس‌ مدل ۹۹ اتوماتیک با رینگ فولادی حوالی ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورد. این خودرو حدودا در یک ماه گذشته ۲۰میلیون تومان گران شده است.

قیمت پژو پارس‌ دوگانه سوز مدل ۹۹ به ۳۲۷میلیون تومان رسید. پژو پارس‌ صفر ۱۴۰۰ دوگانه سوز حوالی ۳۴۹ میلیون خریدوفروش شد که به معنای افزایش ۲میلیونی طی ۳روز گذشته است.

همچنین قیمت پراید صفر (۱۱۱‌ SE مدل ۹۹) امروز حوالی  ۱۸۸ میلیون تومان بود و این خودرو نسبت به سه روز گذشته حدود دو میلیون افزایش قیمت داشته است. 

معامله‌کنندگان قیمت  پراید صفر ۹۹ مدل ۱۳۱ SE  را حوالی ۱۷۰میلیون تومان اعلام کردند که نسبت به معاملات روز گذشته یک میلیون گران شده است. محاسبات حاکی از آن است که قیمت این خودرو در چهار روز گذشته حدود ۳میلیون افزایش یافته است.

پراید وانت صفر مدل ۱۴۰۰ حوالی ۱۸۴میلیون تومان  ارزش گذاری شد که نسبت به روز گذشته یک میلیون گران شده است و پراید صفر ۱۳۲ SE مدل ۹۸ نیز با افزایش دو میلیونی در یک روز گذشته در بازه قیمتی ۱۶۰ میلیون تومانی روانه بازار شد. قیمت این خودروی پراید در ۲ روز گذشته ۳ میلیون گران شده است. 

چرا قیمت خودرو افزایش یافت؟

سعید موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره واکنش عجیب و متفاوت بازار خودرو به اقتصادآنلاین می‌گوید که در دو-سه رور گذشته و با شروع مذاکرات وین تعداد معاملات بازار خودرو تقریبا به صفر رسیده است اما فروشندگان قیمت خودروی خود را در آگهی‌ها بالا می‌برند!

او ادامه داد علت اصلی این ماجرا این است که عرضه خودرو به بازار بسیار کم شده و نمایشگاه‌داران گاهی برای تامین خودروی صفر باید به بیشتر از ۳۰ آگهی زنگ بزنند و با ده‌ها همکار خود صحبت کنند تا بتوانند خودروی سفارشی مشتری خود را تامین کنند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو همچنین توضیح می‌دهد: در حال حاضر خودرو برای فروش در بازار بسیار کم است. به دلیل ممنوعیت واردات، موجودی خودروهای خارجی نمایشگاه‌داران که تقریبا به صفر رسیده و هرچه خودروی خارجی وجود دارد در دست مشتریان است که سال به سال هم تعداد این خودروها به دلیل استهلاک کمتر می‌شود.

موتمنی ادامه می‌دهد: عرضه خودروی داخلی هم که قطره‌چکانی است و در مجموع نمایشگاه‌داران خودرو، کالای چندانی در اختیار ندارند و این مساله عامل عمده افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر است.

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر