حقوق کارمندان، افزایش حقوق کارمندان

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس حداقل و حداکثر مالیات حقوق‌ سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

سایت شماره یک:

کلیه افراد شاغل و حقوق بگیر که بیمه تامین اجتماعی برای آنها لحاظ می‌شود باید بخشی از حقوق دریافتی خود را به عنوان مالیات حقوق به وزرات اقتصاد و دارایی پرداخت کنند. چندی پیش رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه از وضع مالیات پلکانی برای حقوق‌های سال ۱۴۰۱ خبر داده بود.

مالیات حقوق‌ چه کسانی حذف شد؟

صبح امروز نیز حاجی بابایی، رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس  با اشاره به مالیات حقوق ها گفت: ما حداقل دریافتی بازنشستگان را به ۵ میلیون تومان و حداقل حقوق شاغلان را ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیش‌بینی کردیم. کمیسیون تلفیق حداقل حقوق‌ها را ۶۰ درصد افزایش داد. پرداخت حقوق تا ۵ میلیون تومان معاف از مالیات است. همچنین حقوق‌های ۵ تا ۱۵ میلیون تومان، شامل ۱۰ درصد مالیات می‌شود، این در حالی است که دولت مالیات حقوق تا ۱۰ میلیون تومان را ۱۰ درصد در نظر گرفته بود.

 

حداکثر مالیات حقوق‌ چقدر است؟

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس ادامه داد: همچنین مالیات حقوق‌های بین ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان، ۱۵ درصد و از ۲۵ تا سقف حداکثری حقوق، ۲۰ درصد تعیین شد. به حقوق‌های بیش از این رقم نیز که شامل کارانه پزشکان و برخی موارد خاص است، مالیات ۳۰ درصدی تعلق می‌گیرد.

 

کسر ۵۵۰ هزار تومان از حقوق ماهانه

بر این اساس اگر حقوق کارمندی ماهانه ۵میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد باید ۱۰درصد آن یعنی حدود ۵۵۰هزار تومان مالیات بپردازد.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر