یارانه نقدی، واریز یارانه نقدی

یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی ساعت ۲۴ امروز (شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود؛ دولت می‌گوید ارزش این یارانه در حد ۷۰۰۰ تومان است.

سایت شماره یک:

یارانه نقدی یکی از کمکهای دولت برای کمک سرپرستان خانوار است .یارانه نقدی برای کمک به خانواده هایی با درآمد پایین یا متوسط است.خانواده های پردرآمد بهیارانه نقدی نیازی ندارند و باید این مساله مدیریت شود.مبلغ یارانه نقدی معمولا هرسال افزایشی می شود.مطالب بیشتر درباره یارانه نقدی را در ادامه می خوانید.​

مرحله‌ای در دیگر از یارانه‌های نقدی که شروع آن از آذرماه ۱۳۸۹ آغاز شده، بار دیگر در بیستم ماه به حساب یارانه‌بگیران واریز خواهد شد. مبلغ این یارانه در تمام این سال‌ها ثابت بوده و تغییری نداشته است. این در حالی است که اخیرا رئیس جمهوری اعلام کرده که ارزش یارانه نقدی در گذر زمان به ۷۰۰۰ تومان رسیده است.

حدود ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که ماهانه حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومانی هزینه دارد و باید از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها تامین شود.

در کنار آن یارانه معیشتی ناشی از افزایش قیمت بنزین هم از سال ۱۳۹۸ برای بیش از ۶۰ میلیون نفر از یارانه بگیران در هر ماه پرداخت می‌شود که هزینه سالانه آن به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

با وجود اعلام‌هایی که دولت برای پرداخت هدفمند یارانه داشته و وعده یارانه جدید ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومانی، همچنان روال قبلی پابرجاست و در ادامه، حذف ارز ۴۲۰۰ و منابع ناشی از آن است که می‌تواند جریان پرداخت یارانه‌ها را دستخوش تغییر کند.

یارانه جدید در انتظار چه کسانی است؟

براساس این قانون، خانواده‌هایی که حداقل سه فرزند دارند و فرزندانشان نیز هنوز تحت تکلف هستند، یارانه ۳برابری دریافت می‌کنند؛ اما نه همه خانواده‌ها؛ وزارت رفاه موظف شده تا خانوارهای کشور را دهک‌بندی کند و به ۴دهک ابتدایی، یارانه ۳برابری دهد؛ البته حتی مشخص نیست این دهک‌بندی بر چه اساس انجام خواهد گرفت؟ قطعا با انجام این دهک‌بندی، وضع معیشتی دهک‌های اول تا چهارم بهبود خواهد یافت و دهک‌های پنجم و… به دهک‌های پایین‌تر راه می‌یابند؛ در هر حال اگر منظور از این یارانه، یارانه نقدی باشد، خانواده‌هایی که در لیست ۴دهک اول وزارت رفاه قرار می‌گیرند، مشمول یارانه ۳برابری خواهند شد که مبلغ آن حدود ۶۸۲هزار تومان می‌شود.

سرپرستان خانوار بخوانند/ مردم منتظر چه پول‌های جدیدی باشند؟

مجلس در روزهای اخیر جزئیاتی از بودجه سال ۱۴۰۱ را مصوب کرده که برای خانوارها مهم است، از مالیات بر خودروهای لوکس، افزایش وام و یارانه تا افزایش حقوق گروه‌های مختلف.

در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده برخی از مهم‌ترین جزئیات آن که برای خانوارها اهمیت بیشتری مشخص شد.

خودروهایی که ارزش آن از یک میلیارد تومان بیشتر باشد مشمول پرداخت مالیات می‌‌شود.

بر اساس مصوبه مجلس حقوق کلیه بازنشستگان در سال آینده ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. اما این افزایش ۱۰ درصدی مشروط به این است که حقوق دریافتی بازنشستگان در سال آینده زیر پنج میلیون تومان نباشد.

حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده پنج میلیون تومان است. این حداقل حقوق شامل کلیه بازنشستگان می‌شود. وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی.

بازنشستگان تامین اجتماعی برای تعیین حداقل حقوق و میزان افزایش آن باید منتظر جلسه شورای عالی کار باشند.

 

برای حفظ ارزش پولت ارز دیجیتال بخر! (کمترین کارمزد فقط در آبان‌تتر)

برای حفظ ارزش پولت ارز دیجیتال بخر! (کمترین کارمزد فقط در آبان‌تتر)

یارانه فرزندان خانوارهایی که بیش از دو فرزند دارند سه برابر می‌شود. این خانوارها باید در چهار دهک اول قرار داشته باشند و هیچ کدام از والدین کارمند دولت نباشند.

حذف یارانه بگیران

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با استفاده از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان مکلف است حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون، نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام کند.

افزایش حقوق سربازان

حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیر عملیاتی حداقل شصت درصد(۶۰%)، حقوق سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی حداقل هفتاد و پنج درصد(۷۵%) و حقوق سربازان متاهل نود درصد(۹۰%) حداقل دریافتی کارکنان نیروهای مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین می شود.

مشمولین غایب و غیر غایب متأهل دارای دو فرزند و بیشتر که بالای سی سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی(سربازی) به صورت رایگان معاف می‌شوند.

نمایندگان دولت را مکلف کردند که به فرزندانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد در استان هایی با نرخ باروری پایین به دنیا می آیند، سهام اختصاص داده شود.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر