قرعه کشی خودرو | نتایج قرعه کشی خودرو

امکان خرید خودرو از مرداد ماه امسال 1401 در بورس کالا فراهم شده، این امر پس از فراهم شدن زیرساخت های لازم برای خرید خودرو در بورس امکان پذیر شد. طرح خرید خودرو در بورس برای شفاف سازی قیمت در بازار خودرو صورت گرفت. برای خرید خودرو در بورس باید ثبت نام کنندگان یک روز قبل ثبت سفارش خودروی مورد نظر خود را انجام دهند.

سایت شماره یک:

قرعه کشی خودرو موردتوجه بسیاری از مردم است.قرعه کشی خودرو متقاضیان زیادی دارد.قرعه کشی خودرو به صورت منظم انجام می‌شود.قرعه کشی خودرو توسط کارخانه های مختلف خودروسازی انجام می‌شود.قرعه کشی خودرو تا پایان سال به پایان می‌رسد.

قرعه کشی خودرو

به گزارش شماره یک، روز گذشته در جلسه هیات پذیرش بورس کالای ایران، خودروهای هایما در دو مدل S۷ و S۵ از گروه ایران خودرو، لاماری ایما از گروه آرین پارس موتور، دایون y۵ از گروه خودروسازی ایلیا، وانت دو کابین کاپرا از گروه بهمن موتور، کامیونت ۶ تن فاو تایگر (Tiger V) و کشنده تک محور CA۴۱۸۰ از گروه سیباموتور، کامیون فورس و امپاور هم از گروه بهمن دیزل، هشت محصول خودرویی جدید از ۶ گروه خودروسازی بودند که در بورس کالای ایران پذیرش شد.

برای خرید خودرو از این طریق باید کد بورسی دریافت دریافت کنید. در ادامه به جزئیات خرید خودرو در بورس میپردازیم.

سقوط قیمت‌ها در بازار خودرو؛ جدیدترین قیمت‌ها | این خودرو ۶۰ میلیون تومان ارزان شد | خریداران مصرف کنندگان واقعی شدند

پیش‌تر بورس کالای ایران در اطلاعیه های جداگانه از پذیرش سه محصول شرکت کرمان موتور (خودروهای سواری J۴-JAC ، JAC-S۵ و وانت KMC-T۸ )، سه محصول شرکت بهمن موتور (وانت کارا تک کابین و دو کابین، فیدلیتی و دیگنیتی) و یک محصول گروه خودرویی سایپا (شاهین) خبر داده بود.

در اردیبهشت امسال، خودرو کارا متعلق به بهمن موتور برای نخستین بار در بورس کالا عرضه شد که در مجموع ۵۸ دستگاه خودرو کارا دو کابین و ۴۵ دستگاه کارا تک کابین در تالار خودرو بورس کالا معامله شد.

قرعه کشی خودرو

زمان ثبت سفارش خودرو در بورس کالا

شرکت بورس کالا ایران در این اطلاعیه زمان ثبت سفارش محصول خودرو عرضه را ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ اعلام کرده است. این زمان تا ساعت ۱۷ روز قبل معامله (سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱) امکان‌پذیر می‌باشد.

 نحوه خرید خودرو از بورس کالا

نحوه خرید خودرو از بورس کالا بالاخره پس از کشمکش فراوان اعلام شد، حالا بسیاری از شهروندان در پی این هستند که برای خرید از این بازار اقدام کنند.

نحوه خرید خودرو از بورس کالا بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان اعلام شد، حالا بسیاری از سهامداران و حتی شهروندان غیربورسی در پی این هستند که چگونه می‌توان به خرید محصولات در بورس کالا اقدام کرد؟

عرضه خودرو در بورس کالا که از تاریخ ١٨ خرداد با درخواست وزارت صمت تعلیق شده بود حالا بار دیگر آغاز شده است. پس از کش و قوس‌های فراوان در این بین و پس از تصویب طرح عرضه خودرو در بورس‌کالا در شورایعالی بورس تا حدود زیادی فروکش کرد. بعدتر اعلام آمادگی گروه بهمن برای عرضه ۶۰۰ دستگاه خودرو فیدلیتی و دیگنیتی در تاریخ ۲۶ مردادماه بسیاری را به اجرای این طرح امیدوار کرد. اخیرا نیز در تازه‌ترین خبر گروه خودروسازی سایپا آمادگی خود برای عرضه در هفته چهارم مردادماه را اعلام کرد.

قرعه کشی خودرو

بازار بالاخره شفاف می‌شود

به باور اغلب کارشناسان عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند زمینه‌ساز شفافسازی در بازار پرهیاهو و حرف و حدیث خودرو باشد. به طور کلی بازار سرمایه به عنوان یکی از شفاف‌ترین حوزه‌ها در بین بازارها شناخته می‌شود که می‌تواند بدیل مناسبی برای حوزه‌هایی که درگیر دلال بازی هستند باشد.

قیمت محصولات مورد اشاره نیز کمی با بازاری که امروز از خودرو می‌شناسیم تفاوت دارد. فیدلیتی هفت نفره تیپ ۲ مشکی و ۹۰ دستگاه فیدلیتی هفت نفره تیپ ۲ سفید است که با قیمت های ۷۷۲ میلیون تومان عرضه خواهند شد. فیدلیتی پنج نفره تیپ یک سفید نیز به قیمت ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شوند. خودوری دیگنیتی پرایم نیز به قیمت ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

مراحل و نحوه خرید خودرو از بورس کالا

برای خرید خودرو از بورس کالا باید کد معاملاماتی بورس کالا گرفت. فراد حقیقی (افراد عادی) باید  فرم درخواست کد مشتری نزد کارگزاری را تکمیل و تصویر شناسنامه و کارت ملی را که توسط کارگزار برابر با اصل را تحویل دهند.

مشتریان حقوقی نیز باید بعد از تکمیل فرم درخواست کد مشتری نزد کارگزار، مدارک هویتی شرکت را شامل اساسنامه شرکت، روزنامه رسمی آخرین تغییرات شرکت، آخرین روزنامه رسمی در خصوص اعضای هیات‌مدیره و دارندگان امضای مجاز شرکت و همچنین شناسنامه و کارت ملی صاحبان امضای مجاز و کلیه اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت، ارائه کنند. در ادامه، همه این موارد باید توسط کارگزار برابر با اصل شود.

مشتریان حقوقی، همچنین باید مدارک مالی شرکت را ارائه کنند. این مدارک شامل اظهارنامه مالیاتی آخرین دوره مالی، کد اقتصادی و صورت‌های مالی آخرین دوره مالی شرکت می‌شود. ارائه گزارش حسابرس رسمی و بازرس قانونی و مجوزهای فعالیت شرکت از جمله پروانه بهره‌برداری نیز ضروری است.

نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که برای خرید خودرو، باید ۳۰‌درصد قیمت پایه خودرو در حساب وکالتی خریدار موجود باشد. به این ترتیب زمانی که ثبت سفارش صورت می‌گیرد، این مبلغ تا زمان انجام فرایند حراج در حساب وکالتی مسدود می‌شود.

حمیدرضا رحمنی، رئیس اداره ناظران و امور تالارهای بورس‌کالا درباره اینکه هر متقاضی چند درخواست می‌تواند ثبت کند، گفت: درحال حاضر هر کد ملی صرفا مجاز به ثبت سفارش روی یکی از کدهای عرضه شده است و صرفا هم امکان خرید یک دستگاه خودرو را دارد. همچنین صدور سند و شماره‌گذاری نیز فقط به اسم خریدار خواهد بود.

وی اظهار کرد: پس از انجام فرآیند حراج و نهایی‌شدن خریدار، یکسری هزینه‌های عوارض، شماره‌گذاری و هوشمندسازی کارت خودرو لحاظ می‌شود.

رحمنی گفت: پس از نهایی‌شدن ثبت سفارش خریداران در روزی که عرضه و فرایند حراج صورت می‌گیرد. خریداران بر مبنای قیمت پایه در فرایند حراج شرکت کرده و درصورتی که تقاضا از عرضه بیشتر باشد، در رقابت شرکت خواهند کرد. مالیات بر ارزش افزوده‌ بر مبنای قیمت نهایی است که خریدار در سامانه ثبت و خرید خود را نهایی کرده است.

نتایج قرعه کشی و لیست برندگان محصولات ایران خودرو اعلام شد

به گزارش سایت شماره یک، خودروسازان داخلی به دلایلی از جمله سهولت دسترسی مشتریان به محصولات آنها و ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا خرید و فروش خودرو در بازار، اقدام به برگزاری قرعه‌کشی می‌کنند.

پیش فروش و ثبت نام محصولات ایران خودرو در طرح‌های سه ماهه و یکساله اعلام می‌شود و بلافاصله بعد از اتمام ثبت نام، قرعه کشی خودرو انجام می شود و اسامی برندگان در سامانه فروش خودرو اعلام خواهد شد.

از اردیبشهت ماه ۱۴۰۱ اما روش قرعه کشی، ثبت‌نام و اعلام نتایج طرح‌های فروش ایران خودرو با تغییراتی همراه شده است وبه این صورت که کلیه ثبت نام و قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می گیرد. متقاضیان می توانند با اطلاع از قیمت روز محصولات ایران خودرو و در نظر گرفتن بودجه مورد نظر جهت خرید خودرو اقدام کنند.

قرعه کشی خودرو

نتایج قرعه کشی مرحله دوم سامانه

نتایج دومین مرحله قرعه کشی گروه صنعتی ایران خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو در روز ۲ مرداد اعلام شد.

تبدیل آسان خودرو کارکرده به صفر

فروش فوری خودرو کارکرده و دریافت وجه نقد به صورت آنی، راهکار مناسبی برای تبدیل ماشین دست دوم به خودرو صفر داخلی و خارجی است. بدین گونه که متقاضی خرید خودرو صفر می‌تواند با فروش فوری و نقدی ماشین دست دومخود سریعا و به راحتی به وجه نقد مورد نیاز و یا پیش پرداخت خودروهای موجود در طرح‌های پیش فروش ایران خودرو و یا طرح ثبت‌نام سایپا دست یابد.

به نظر می‌رسد در بازار پر نوسان خودرو، این روش فروش ماشین کارکرده، مناسب افرادی باشد که قصد تبدیل خودرو کارکرده به صفر را دارند، اما در مقابل از فروش خودرویشان در بازار دلالی و سنتی گریزانند.

در همین راستا، خودرو45 بستر امن و آسانی برای فروش سریع خودروهای کارکرده بازار فراهم کرده است تا متقاضیان فروش خودروهای دست دوم بتوانند خودرویشان را به صورت رایگان کارشناسی کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجه نقد خودرو را دریافت کنند.

در روش فروش فوری خودرو کارکرده توسط خودرو45 و حضور فعالان معتبر بازار، می‌توان به راحتی نسبت به خرید خودرو در طرح‌های پیش فروش شرکت کرد و نگرانی بابت پرداخت به موقع وجه نقد پس از برنده شدن در قرعه کشی نداشت.

قرعه کشی خودرو

زمان تحویل خودروها

با توجه به تغیرات صورت گرفته مبنی بر نحوه ثبت نام متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌ ایران خودرو و الزام ثبت‌نام از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو، نحوه و زمان تحویل خودروها توسط خودروسازان به صورت هر سه ماه یکبار و بسته به شرایط هر طرح مشخص شده است.

سوالات متداول

اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو چه زمانی است؟

نتایج قرعه کشی محصولات ایران خودرو یک الی ۲ روز بعد از اتمام مهلت ثبت‌ نام اعلام می‌شود.

مهلت پرداخت واریز وجه برندگان ایران خودرو تا چه زمانی است؟

مهلت پرداخت وجه برندگان ایران خودرو ۷۲ ساعت پس از اعلام اسامی است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر