سایت شماره یک:

 

در این مقاله سعی بر این است تا شما دوستان عزیز را با مقاصد مختلف گردشگری ایران آشنا کنیم تا انتخاب مسیر سفر در ایام تعطیلات نوروز و ایام تابستان را برایتان آسان تر کنیم خیلی ها علاقه ای به سفر های خارجی ندارند یا به دنبال ایرانگردی هستند لذا بهترین مسیرهای پرطرفدار داخلی را در این مقاله به شماعزیزان پیشنهاد می کنیم

جزایر بی نظیر کیش و قشم

تورکیش و تور قشم و تفریحات آبی جذاب این دو شهر جنوبی کشورمیتواند از گزینه های جذاب سفر در ایام نوروز و همچنین ایام سرد سال باشد . شهرهای جنوبی کشور در فصل زمستان و در ایام نوروز دارای آب و هوای معتدلی میباشد که برای مسافرین بسیار لذت بخش است .

اگر به دنبال شهری شیک و لوکس هستید تور کیش را به شما پیشنهاد میدهیم . شما میتوانید در بازارهای بزرگ و زیبای کیش خرید کنید واز اقامت در هتل های 5 ستاره ی مدرن کیش لذت ببرید اما اگر طرفدار طبیعت زیبا و دست نخورده هستید تور قشم را برای سفر به شما پیشنهاد میدهیم .

به جزیره قشم جزیره عجایب هفتگانه می گویند زیرا دارای مکان های بکر زیبایی همچون دره ستارگان ، جزیره ناز ، جنگل های حرا ، ساحل دلفین ها ، زیست گاه لاک پشت پوزه عقابی ، دره چاهکوه و ... می باشد که گردشگران را بسیار شگفت زده میکند.

2

یکی از تفریحات مشترک این دو جزیره ی زیبا غواصی در آب های نیلگون خلیج فارس می باشد که از طرفداران بسیاری برخوردار است.شما میتوانید طبیعت زیبای زیر آب همراه با گونه های مختلف آبزی و سخره های مرجانی  را با غواصی در این آب ها مشاهده کنید و از تماشای آن لذت ببرید. از دیگر تفریحات آبی که در این دو جزیره می توانید انجام دهید جت اسکی ، قایق سواری ، کایت سواری بر روی دریا و ...

سفر زیارتی سیاحتی مشهد

 یکی دیگر از پیشنهادات خوب برای سفر در ایام تعطیلات نوروز و حتی ایام دیگر میتواند تور مشهد باشد که هم زیارت است و هم سیاحت .سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان و ایران به شهر مشهد سفر میکنند .حرم امام هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در این شهر میباشد که همیشه میزبان زائران زیادی از همه جای دنیا است.همچنین از دیگر جاذبه های  توریستی مشهد مکان های تاریخی زیادی است که در این شهر وجود دارد مانند آرامگاه نادرشاه افشار، آرامگاه فردوسی ، آرامگاه پیر پالاندوز ، خانه داروغه ، مدرسه پریزاد و ... می باشد.

3

اگر به دنبال طبیعت زیبا نیز هستید مقصد مناسبی را برای سفر انتخاب کرده اید در این شهر میتوانید از طرقبه  ، شاندیز ، چالیدره و ... در اطراف مشهد بازدید کنید و از غذا خوردن و استراحت در رستوران های این دو مکان لذت ببرید.

شهرهای تاریخی توریستی ایران

 اگر علاقه به مکان های تاریخی دارید تور اصفهان و تور شیراز نیز از پیشنهادات خوب سفر در مسیر های داخلی در ایام نوروز میباشد اما باید به این نکته دقت فرمایید که در ایام نوروز این دو مقصد بسیار شلوغ و پر ازدحام هستند پیشنهاد میکنم اگر از شلوغی فراری هستید در ایام دیگر سال به شیراز و اصفهان زیبا سفر کنید. بازدید از تخت جمشید ، باغ ارم ، آرامگاه حافظ و سعدی و مکان های تاریخی دیدنی شیراز و همچنین سی و سه پل اصفهان  و پل خواجو  و بسیاری از مکان های دیدنی اصفهان در ایام نوروز خاطرات خوبی را برای شما رقم خواهد زد .

دیگر شهر تاریخی ایران که نباید از دیدن آن غافل شوید شهر بینظیر یزد با معماری استادانه است . در شهر یزد حتما با دیدن بادگیر های سر به فلک کشیده حیرت خواهید کرد . یکی از المان های معماری یزد کوچه های آشتی کنان است که بسیار جذاب و دیدنی است راستی حتما از میدان امیر چخماق هم دیدن فرمایید

 چابهار نگین زیبای خلیج فارس

بندر چابهار یکی از زیباترین بنادر جنوبی کشور ایران که به دلیل شرایط آب و هوایی به بندر همیشه بهار معروف میباشد.همچنین این بندر زیبا به دلیل موقعیت خوب جغرافیایی از نظر اقتصادی نیز بسیار حائز اهمییت است . بهترین زمان سفر به چابهار فصل پاییز و زمستان می باشد البته خاطر نشان کنم در سایر فصول نیز این بندر دارای آب و هوای معتدل است.معمولا سفر با تور به چابهار به صرفه تر و مطمئن تر است تا اینکه خودتان به صورت شخصی به این بندر زیبا سفر کنید .شما میتوانید با توجه به بودجه خود یا تور ارزان چابهارو یا تور لوکس چابهار را انتخاب کنید و با مراجعه به آژانس هواپیمایی آریسا پرواز تور خود را رزرو کنید.مطلب دیگر اینکه اگر به دنبال تورلحظه آخری چابهار هستید حتما از طریق کاناهای ارتباطی ما با همکاران ما در آریسا پرواز همراه باشید تا از قیمت این تورها با خبر شوید.قبل از سفر به چابهار توجه داشته باشید که کفش سبک و راحت ، کرم ضد آفتاب ، کلاه آفتابی و عینک آفتابی همراه داشته باشید.

4

 

پرواز تهران به چابهار حدود یک ساعت و نیم طول می کشد و مسافت تهران تا چابهار تقریبا 1800 کیلومتر است.در تور چابهار فراموش نکنید حتما غذاهای محلی چابهار مانند قلیه ماهی ، قلیه میگو ، کراهی میگو ، ماهی کباب و ... را تجربه کنید همچنین بازدید از مکان های زیبای دیدنی همچون موج فشان چابهار ، تالاب لیپار ، کوه های مریخی یا مینیاتوری ، جزرو مد قرمز و ... را از دست ندهید.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد شمارا با بهترین مقاصد گردشگری ایران به صورت مختصر آشنا کنیم همه جای ایران عزیزمان دیدنی و جذاب هست ما به سرزمین چهار فصل و زیبای خود می بالیم و آرزو مندیم با بهبود صنعت گردشگری هرچه بیشتر بتوانیم از پتانسیل همه ی شهر های ایران در جذب توریست از سراسر دنیا استفاده کنیم و در این امر موفق باشیم .

همچنین اگر دنبال این هستید که سفرهای خود را با قیمت مناسبتری انجام دهید پیشنهاد میکنم سفر خود را به صورت پکیج تور از آژانس های مسافرتی تهییه نمایید همانند پکیج تور قشم که شامل تمامی خدمات از جمله پرواز ، هتل ، ترانسفر ، گشت و غیره است .

تگ های مرتبط

ارسال نظر