سایت شماره یک:

 

از مخازن پلی اتیلنی برای نگهداری موادی نظیر آب آشامیدنی که مسائل بهداشتی و زیست محیطی نظیر عدم تغییر بو، مزه و ویژگی های خاص آن ها با گذشت زمان ممکن است تغییر کند، مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا که موارد یاد شده برای نگهداری آنها بسیار مهم است وچون پلی اتیلن ماده ای است که از لحاظ شیمیایی غیر فعال بوده و با مواد دیگر واکنش نمی دهد فلذا بهترین انتخاب برای این نوع مخازن است. مخازن پلی اتیلنی به علت مقاومت مناسب در برابر شرایط جوی مختلف و انعطاف پذیری از دوام بالایی برخوردار بوده و طول عمر نسبتاً طولانی دارند. ضمناً در مواردی که نیاز به جایگذاری مخزن در زیر خاک باشد (نظیر تانکهای سپتیک) انعطاف پذیری پلی اتیلن مقاومت آن را در مقابل فشار ها و نیروهای اعمالی از هر جهت را بالا می برد. به علاوه، به علت خاصیت ضد خوردگی پلی اتیلن، تانک های پلی اتیلنی (مخزن) در زمین-های مرطوب نیز از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.

آشنایی کامل با مخازن پلی اتیلنی پایپ ایران

مخزن پلی اتیلن می تواند کاربرهای بسیار متفاوتی داشته باشد. در ادامه چند نمونه از مخازن و کاربرد آن ها را ذکر کرده ایم و سپس انواع مخازن را معرفی می کنیم تا با آن ها آشنا شوید.

مخازن تک جداره جهت نگهداری مایعات در فضای سر پوشیده

مخازن تک جداره رنگی جهت نگهداری مایعات در فضای سرپوشیده

مخازن دو جداره جهت نگهداری مایعات در فضای باز در مناطق معتدل

مخازن سه جداره جهت نگهداری مایعات در فضای باز سردسیر و گرمسیر

 

انواع مخازن پلی اتیلن از نظر شکل:

  1. مخازن افقی
  2. مخازن عمودی
  3. مخازن مکعبی
  4. مخازن بیضی
  5. مخازن سم پاش
  6. مخازن قیفی

 

کاربرد مخازن:

  • مخازن نگهداری آب آشامیدنی
  • مخازن نگهداری مواد نفتی
  • مخازن نگهداری مواد شیمیایی
  • مخازن پیش تصفیه فاضلاب خانگی (تانکهای سپتیک)

 

مزایای مخازن پلی اتیلنی:

  • مناسب جهت نگهداری آب و انواع مواد شیمیایی و بهداشتی
  • قابلیت استفاده در صنایع و منازل مسکونی
  • قابلیت تولید متنوع
  • نصب آسان
  • عدم نشت
  • قیمت مناسب
  • مقاومت بالا در مقابل خوردگی
  • مقاومت در برابر تابش خورشید
  • دوام بالا و عمر طولانی
  • قابلیت استفاده در مناطق گرمسیر و سرد سیر

مخزن پلی اتیلن در کاربردهای متفاوتی می‌تواند به کمک صنعت ها بیاید. برای مثال در صنعت کشاورزی می‌توان از مخازن پلی اتیلن به عنوان تانکر آب استفاده کرد. اگر قصد خرید تانکر آب یا مخزن آب را دارید و میخواهید قبل از خرید مطالعه ای در این مورد داشته باشید، جای درستی آمده‌اید! ما در این راهنمای جامع همه چیز را درباره انواع مخازن پلی اتیلنی آب و همینطور مواردی که باید در هنگام خرید منبع آب در نظر داشته باشید، بررسیکرده و توضیح داده‌ایم.

 

هرآنچه که باید درباره خرید تانکر آب بدانید

تانکر آب که با نام‌های دیگری مانند منبع آب یا مخزن آب شناخته می‌شود، در واقع ظرفی مناسب برای نگهداری آب و سایر مایعات است. از آنجایی که سال‌هاست با مشکل کمبود آب مواجه هستیم، استفاده از این نوع مخازن برای ذخیره آب، بسیار رایج‌تر شده است. تانکرهای آب این امکان را به ما می‌دهند که حجم زیادی از مایعات را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنیم تا در روزهای کم آبی یا شرایطی که دسترسی به آب شهری ممکن است نیست، از آنها استفاده نماییم. همچنین در این مورد می توانیم بجای آب، سیال دیگری ذخیره نماییم که در برخی از فصول کمیاب می شوند، در صورتی که صنعت شما شاید به شدت به آن سیال نیاز داشته باشد.

 

انواع مخازن آب در سایزها و لیتراژهای مختلفی تولید می‌شوند. چرا که علاوه بر مصرف خانگی، برای صنایع متعددی از جمله کشاورزی و دامداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. فرقی نمی‌کند که قصد خرید منبع آب برای آپارتمان را دارید، یا می‌خواهید یک منبع آب برای باغ تهیه کنید؛ در هر صورت توضیحاتی که در ادامه درباره خرید منبع آب پلی اتیلن به شما می‌دهیم، به کارتان خواهد آمد.

چه نوع مخزن آبی بخریم؟

احتمالاً مهم‌ترین سوالی که ذهن شما را مشغول کرده این است که کدام یک از انواع مخازن آب برای فعالیت شما مناسب می باشد. توجه داشته باشید که مواد و متریال‌های مختلفی در ساخت انواع تانکر آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از پلی اتیلن گرفته تا حتی بتن و فولاد! اما اینکه هرکدام چه ویژگی‌ای دارند و کدام جنس منبع آب مناسب کار شماست، نیاز به بررسی بیشتری دارد.

 

به طور رایج برای نگهداری انواع مایعات و سیالات، می‌توانید از انواع مخزن ذخیره آب پلی اتیلن (پلاستیکی)، منبع آب فلزی (ورق‌های گالوانیزه)، تانکر آب استیل، مخازن سیمانی، بتنی و همینطور فایبرگلاس استفاده کنید. اما با توجه به ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف هرکدام، تانکر آب پلاستیکی نسبت به سایر انواع مخازن آب، برتری‌های قابل ملاحظه‌ای دارد. خصوصاً برای خرید منبع ذخیره آب ساختمان، بهترین گزینه مخازن آب پلی اتیلن است.

مخازن پلی اتیلن چه ویژگی‌هایی دارد؟

مخزن پلی اتیلن یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت مخازن ذخیره‌سازی مایعات را دارد که به خاطر نوع متریال به کار رفته در آن، می‌تواند در شکل‌ها و حجم‌های مختلفی، تولید و به بازار عرضه شود. در واقع پلی اتیلن (Poly Ethylene) یکی از پلاستیک‌های پراستفاده در بسیاری از صنایع است که برای ساخت انواع تانکر آب پلی اتیلنی نیز کاربرد دارد.

پلی اتیلن چیست؟

این متریال که از پلیمریزاسین مونومر اتیلن یا اتن ساخته می‌شود، با فرمول شیمیایی n(C2H4) شناخته شده است. که در این فرمول،n  نشان‌دهنده درجه پلیمری شدن است و می‌تواند عدد 100 یا بالاتر باشد. به این معنا که 100 مولکول اتیلن به صورت زنجیروار پشت سر هم، یک مولکول غول‌آسا پلی اتیلن را تشکیل می‌دهند.

منبع آب پلی اتیلنی هم به خاطر مواد پلیمری سازنده‌اش، مقاومت بالا و در عین حال انعطاف‌پذیری مناسبی دارد. از طرف دیگر این مخازن پلی اتیلن، با سایر مواد واکنش نشان نداده و از سطح بهداشتی بسیار بالایی برخوردار هستند. به همین خاطر است که به عنوان منبع آب شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر مواد اولیه پلی اتیلن مصرفی در ساخت تانکر پلاستیکی، از نوع فود گرید باشد، آب نگهداری شده در آن، تغییر رنگ و مزه را تجربه نخواهد کرد.

از آنجایی که مزایای مخزن پلی اتیلن بیش از چند موردی است که تا اینجا به آنها اشاره کردیم، در ادامه در نظر داریم فرآیند ساخت ان را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

فراآیند تولید مخازن پلی اتیلن

ما مخازن پلی اتیلن را عرضه می‌کنیم و در این قسمت هم می‌خواهیم به توضیح روش تولید این نوع از تانکر پلی اتیلن بپردازیم. شرکت معتبر مخزن آب‌های پلی اتیلنی خود را با روش قالب‌گیری دورانی یا روتیشنال مدلینگ (Rotational Modeling) تولید می‌کند که یکی از جدیدترین روش‌های صنعتی تولید منبع آب پلاستیکی است. در این روش قالب‌گیری توسط دو قالب یک تکه انجام می‌شود و در نتیجه انواع مخزن آب پلی اتیلن به صورت کاملاً یکپارچه تولید شده و به بازار عرضه می شوند.

مراحل تولید مخزن پلی اتیلن

این فرایند، چهار مرحله اصلی را شامل می‌شود:

  1. Charging یا پر کردن قالب

در این مرحله از روند تولید تانکر پلی اتیلن، قالبی که از قبل به شکل محصول نهایی طراحی شده باز می‌شود و مقدار مشخصی از ماده اولیه پلیمری مورد نیاز به شکل پودر، در نیمه پایینی قالب وارد می شود.

  1. Heating یا حرارت دهی

در مرحله بعدی، قالب بسته شده و حول دو محور عمود بر هم، داخل کوره شروع به چرخیدن می‌کند. در واقع در این مرحله، حرارتی که به قالب مخزن داده می‌شود، باعث ذوب شدن پودر داخل قالب شده و سطح داخلی آن را به صورت یکنواخت پوشش می‌دهد.

  1. Cooling یا سرد کردن

برای سرد کردن ماده پلیمری، قالب وارد بخش خنک‌کننده می‌شود. در این محفظه با استفاده از جریان هوا یا پاشش آب، پلیمر داخل قالب خنک شده و به ساخت منبع پلی اتیلنی نزدیک‌تر می‌شویم.

  1. Remolding یا بیرون آوردن محصول

مرحله آخر از فرایند تولید تانکر پلاستیکی، به باز کردن نیمه قالب و خارج کردن محصول نهایی از آن اختصاص دارد. حالا، مخزن ضد جلبک ما آماده است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر