از عوامل موثر بر طراحی داخلی ادارات سبک انتخابی طراحی در این محیط ها است تعداد مراجعان و هزینه در نظر گرفته شده نیز بر طراحی داخلی ادارات تاثیر دارد.

سایت شماره یک:

ادارات از جمله فضاهای عمومی هستند که نیاز به طراحی به سبکی خاص دارند. طراحی داخلی ادارات باید علاوه بر کارمندان بتواند بر مراجعان این محیط ها نیز تاثیرات مثبتی داشته باشد تا باعث افزایش راندمان کاری شود. نحوه طراحی و عوامل تاثیرگذار بر این کار را در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.

 

با توجه به تعداد افرادی که هر روز در فضاهای اداری مخصوصا ادارات دولتی تردد می نمایند جذابیت این محیط ها باعث افزایش مخاطبان این مراکز می شود. ایجاد آرامش و نشاط در همان مدت زمان کوتاه انتظار در این محیط برای انجام امور از مهم ترین دلایل توجه به طراحی داخلی ساختمان اداری در این فضا است.

از دیگر دلایل مهم توجه به نحوه طراحی این فضاها افزایش راندمان کاری کارمندان و ایجاد فضایی کاملا صمیمانه و آرامش بخش است. توجه به رنگ و نور متناسب با بافت و متریال مبلمان اداری بر روحیه افرادی که مدت زمان طولانی از روز خود را در این محیط سپری می نمایند بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

طراحی فضای اداری

طراحی داخلی اداری مدرن و کلاسیک با متد جدید به فاکتورهای خاصی نیاز دارد. هر اداره به بخش ها و اتاق های مختلفی تقسیم بندی می شود که با توجه به نوع کار و رتبه افراد شاغل در این بخش ها نیاز به طراحی داخلی مشخصی دارند. یکی از مهم ترین نکات که در هر اداره باید به آن توجه ویژه شود انتخاب مبلمان اداری متناسب با نیاز افراد شاغل در آن است. هر فرد با نوع خاصی از ارگونومیک بدنی نیاز به نوع مشخصی از میز و صندلی دارد که در طول روز باعث ایجاد خستگی این افراد نشود. متریال مبلمان و طراحی و رنگ آن نیز متناسب با طراحی داخلی ادارات کمک زیادی در روحیه افراد حاضر در این محیط ها می نماید.

 

طراحی داخلی ادارات

معمولا افراد طراحی داخلی اداری را با دکوراسیون داخلی اداری اشتباه می گیرند و بین این دو هیچ گونه تفاوتی قائل نیستند. اما توجه نمایید که طراحی داخلی به چگونگی قرار گرفتن بخش ها و فضاهای اداری گفته می شود در صورتی که دکوراسیون اداری چگونگی چیدمان مبلمان و تجهیزات در هر بخش در یک اداره و یا سازمان است. به عنوان مثال نحوه طراحی دفتر اداری با دکوراسیون اتاق کار اداری تفاوت زیادی دارد. طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی در دو گروه کاری کاملا متفاوت قرار گرفته و تنها افراد با تخصص های ویژه می توانند به این امور بپردازند.در دکوراسیون داخلی اتاق کار اداری با توجه به این که رتبه کاری افراد شاغل در این اتاق چیست می توان ابتدا اقدام به طراحی داخلی ادارات و سپس اقدام به طراحی دکوراسیون آن نمود. اتاق کار کارمندان کاملا متفاوت از اتاق کار مدیران اداری طراحی و چیدمان می شود. اگرچه از نظر متریال و یا رنگ و نور محیط می توان گفت که تمام بخش ها در هر اداره از یک روش پیروی می نمایند. اما باید طراحی هر بخش با توجه به نیازهای افراد این محیط صورت گیرد. نوع سبک انتخابی در چیدمان تجهیزات و طراحی داخلی ادارات نیز در این انتخاب تاثیرات زیادی دارد.

بسته به این که چه میزان هزینه برای این کار در نظر گرفته می شود می توان از سبک های معمولی تا سبک های لاکچری با تجهیزات متناسب با این سبک ها در هر فضای اداری استفاده نمود.

برای طراحی داخلی ادارات و یا دکوراسیون داخلی این محیط ها باید از متخصصین در این زمینه ها کمک بگیرید. سایت ما با در خدمات داشتن گروه های مختصص و خبره در تمام زمینه ها به شما خدمات ارائه می نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه فرمایید.

به چه المان هایی در طراحی داخلی اداری توجه نمایید

 

ادارات از جمله فضاهایی هستند که طراحی داخلی و یا دکوراسیون آن نیازمند افراد متخصص و خلاق است. هر سازه مسکونی را شاید خود ساکنان آن بتوانند طراحی و اجرا نمایند اما طراحی داخلی اداری تنها توسط متخصصین در این زمینه قابل اجرا است. در این مقاله با چگونگی طراحی و عوامل تاثیر گذار بر آن در این فضا بیشتر آشنا خواهید شد.

دکوراسیون اداری شیک

امروزه طراحی داخلی اداری و دکوراسیون آن تنها به عنوان یک عامل تزئینی و زیبا کننده در ادارات نیست. نحوه طراحی و اجرای این دو فاکتور بر موارد زیادی مانند: عملکرد کارکنان و یا راندمان کار تاثیر زیادی دارد. اما تاثیر این عوامل ممکن است به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم خود را نشان دهد. نحوه اجرای این طراحی ها هر روز توسط متخصصین با تغییرات چشمگیری همراه بوده و چگونگی آن می تواند در بالا رفتن عملکرد کارکنان نقش بر عهده داشته باشد.

عوامل مهم در دکوراسیون اداری و دفتر کار

ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در میان اجزا و فضا در طراحی دکوراسیون داخلی اداری بسیار مهم است. نحوه چیدمان، متریال در تجهیزات همزمان با استفاده از نور و رنگ از مهم ترین موارد در ایجاد این هماهنگی است. اما در ایجاد این هماهنگی استفاده از یک عنصر در کل فضا اصلا کار درستی نیست. به عنوان نمونه استفاده از رنگ مشابه در تمام بخش ها علاوه بر ایجاد ناهماهنگی باعث ایجاد خستگی و سستی در کارمندان می نماید. استفاده از رنگ های مکمل و در بعضی از بخش ها مانند طراحی داخلی دفتر اداری استفاده از رنگ های متضاد یک تصویر زیبا و در عین حال نشاط بخش می نماید که خستگی را از بین برده و روحیه را ارتقا می بخشد.

طراحی دکوراسیون اداری

یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی داخلی اداری توجه به نحوه چیدمان در این فضا است. استفاده از مبلمان و تجهیزات متناسب با شرایط بدنی افراد و توجه به نوع متریال مصرفی در این مبلمان اهمیت زیادی در بالا بردن کیفیت کار و ایجاد سلامتی در کارمندان دارد. مبلمان ارگونومیک یکی از تجهیزات مناسب در اداراتی است که افراد ساعات زیادی از روز را در آن و بر روی این مبلمان سپری می نمایند.

در دکوراسیون اتاق اداری می توان از تجهیزات متناسب با رنگ و نور محیط استفاده نمود. ایجاد فضاهای خصوصی با استفاده از پارتیشن هایی از متریال های مختلف و طراحی های متفاوت به زیبایی این فضا کمک زیادی می نماید.

سبک های زیادی امروزه در طراحی داخلی اداری مورد استفاده قرار گرفته است. سبک هایی که هر کدام از مبلمان خاص و چیدمان خاصی در آن استفاده می شود. از سبک هایی که در بیشتر ادارات استفاده می شود می توان به سبک کلاسیک، سبک مدرن، سبک تلفیقی، دکوراسیون اتاق اداری لاکچری و... اشاره نمود.

در هر سبک با دسته بندی فضاهای اصلی سازه و طراحی هر بخش به طور مجزا می توان تغییرات زیادی در ادارات ایجاد نمود. به عنوان مثال در فضاهایی که به گروه یک ادارات شناخته می شوند و بیشتر امور اداری در آن ها صورت می گیرد می توان اتاق های کارشناسی که به صورت تک نفره یا چند نفره هستند و اتاق ویژه خدمات را قرار داد. اما در فضاهایی که مرتبط با امور اداری هستند و در گروه 2 قرار می گیرند می توان اتاق تلفن، اتاق نگهبانی و یا ... را قرار داد.

هر کدام از این اتاق ها نیازمند نوع خاصی از تجهیزات و نوع خاصی از طراحی دکوراسیون هستند. توجه به نحوه چیدمان و قرارگیری تجهیزات در طراحی دفتر کار اداری به افزایش کاربری و دسترسی سریع این تجهیزات کمک می نماید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر