راه اندازی تعمیرگاه تعویض روغنی و آپاراتی در ایران چگونه است؟

هممون تعمیرگاه های زیادی رو طی روز میبینیم که کارهای تعمیر خودرو انجام میدن. اما با پیشرفت تکنولوژی و دانش، یسری تجهیزات وارد این عرصه شدن که جایگاهشون توی بخش های تعویض روغنی و تجهیزات آپاراتی مثل دستگاه بالانس چرخ و دستگاه لاستیک درار قرار گرفته و کلی کار راه انداز شدن. بجز اینا یکی دیگه از تجهیزات خفن توی نظافت و شستشوی خودروها هم تجهیزات کارواش هست که کار رو برای تعمیرکار و مشتری آسون تر و مطمئن تر کرده و کلی هم درآمد داره. توی این مقاله قراره بگم که چجوری میتونین یه تعمیرگاه تعویض روغنی و آپاراتی در ایران راه اندازی کنید و چه تجهیزاتی برای کار کردن نیاز دارین.

گرفتن مدرک و جواز کسب تعویض روغنی

هرچه قدر خودرو زیاد شده نیاز به متخصصین حوزه خودرو هم قطعا زیاد میشه. برای همین خیلی ها رفتن سمت گرفتن مدرک تعویض روغنی از فنی حرفه ای. 

بعد از گرفتن مدرک باید رفت دنبال گرفتن جواز کسب. چون بدون وجود پروانه کسب امکان انجام کار و باز کردن مغازه وجود نداره و در صورتی که کسی بدون مجوز اقدام به انجام این کار کنه به عنوان فرد متخلف شناخته میشه و کسب و کارش تعطیل میشه و باید جریمه نقدی هم پرداخت کنه.

بعدش میتونین یه مغازه ای رو اجاره و شروع به کار کنین. البته باید سرمایه اولیه برای اجاره مغازه و تهیه تجهیزات اولیه داشته باشین. اما تجهیزات تعویض روغنی و آپاراتی چیا هستن؟

لوازم و دستگاه های مورد نیاز تعویض روغنی، پنچرگیری (آپاراتی) کدامند؟

همونطور که به احتمال زیاد در کلاس های عملی آموزش تعویض روغنی با این دستگاه ها برخورد داشتین، تجهیزات تعویض روغنی شامل موارد زیر هستن:

تجهیزات تعویض روغنی

ساکشن روغن موتور

ساکشن روغن گیربکس اتوماتیک

گریس پمپ (پمپ گریس)

واسکازین پمپ (پمپ واسکازین)

دیگر ابزارهای لازمه برای مراکز و مغازه های تعویض روغنی

تجهیزات مورد نیاز در آپاراتی

لاستیک درآر

دستگاه بالانس چرخ خودرو

کمپرسور باد یا پمپ باد

دستگاه باد نیتروژن یا مولد نیتروژن

دستگاه آپارات تیوپ

آپارات لاستیک و تیوپ

دستگاه آج زن لاستیک خودرو

دستگاه تنظیم باد اتوماتیک

جک سوسماری ،جک روغنی

بکس بادی

دیگر ابزارآلات و لوازم آپاراتی و پنچرگیری

معرفی سه تا از تجهیزات درآمدزا در آپارتی ها

لاستیک درآر

از مهمترین و اصلی ترین دستگاه ها در آپاراتی ها دستگاه لاستیک درآر هست. وظیفه این دستگاه جداکننده لاستیک از رینگ هست که جزو دستگاه های اصلی مراکز خدمات لاستیکه. دستگاه های لاستیک درآر به دو گروه اصلی لاستیک درار سواری یا سبک و لاستیک درآر سنگین یا کامیونی تقسیم میشن. این وسیله جزو تجهیزات تعویض روغنی محسوب نمیشه و تنها در پنچر گیری و آپاراتی کاربرد داره.

اهمیت وجود لاستیک درآر در یک مغازه آپاراتی و تعویض روغنی

دستگاه لاستیک درآر یکی از دستگاه های اصلی در آپاراتی ها، مجموعه های خدماتی، فروشگاه های رینگ لاستیک و تعویض روغنی های خودروهای سبک و سنگین می باشد که از قدیم تا به امروز از اهمیت فراوانی برخوردار بوده است و یکی از پرمصرف ترین و پرطرفدارترین دستگاه های آپاراتی به حساب میاد.

دستگاه بالانس چرخ خودرو

از دیگه دستگاه های مهم و اساسی در آپاراتی ها و اتوسرویس های تعویض و خدمات رینگ و لاستیک، دستگاههای بالانس چرخ هستن. دستگاه بالانس چرخ خودرو برای از بین بردن و کاهش ارتعاشات و لرزشهای چرخ یا تایر خودرو به کمترین حد ممکنه که باعث حذف مشکلاتی از قبیل فرسودگی زودهنگام تایرها، خرابی زودرس قطعات، لرزش فرمان، افزایش مصرف سوخت، شل شدن پیچ‌ها و مهره‌ها، رانندگی مشکل، فرسایش لاستیک، شتاب و ترمزگیری ضعیف و … میشه. عمل بالانس چرخ خودرو بوسیله بکارگیری از جرم‌ها یا وزنه‌های مناسب که به وزنه‌های تعادل معروفن موقعیت صحیح رینگ بدست میاد که عملا از ایجاد ارتعاشات جلوگیری میکنه.

کارواش صنعتی 

یکی دیگه از تجهیزات پولساز این روزها تجهیزات کارواش هست البته جزو آپاراتی ها به حساب نمیاد و میشه جداگونه ازش کسب درآمد داشت. اصلا کارواش صنعتی یعنی چی؟ کارواش صنعتی یه دستگاه مکانیزه برای شستشوی انواع مختلف سطوح هست. این دستگاه از پمپ فشار قوی برای افزایش فشار آب و اثر بخشی فرآیند شستشو بهره میبره. کارواش صنعتی به جز فرآیند های شستشو، عملیات های دیگه ای مثل رنگ بری و لایه برداری رو هم انجام میده. این دستگاه برای شستن سطوحی مناسبه که در برابر فشار آب مقاوم هستن. پمپ فشار قوی دستگاه با قابلیت تنظیم فشار در خیلی از مدل ها، امکان شستشوی انواع سطوح و آلودگی ها رو فراهم میکنه. منبع تغذیه این دستگاه از طریق جریان مستقیم برق یا سوخت فسیلی تامین میشه.

اگه هر سوالی در مورد تجهیزات تعمیرگاهی و دستگاه های مختلف دارین ولی نمیدونین چجوری از کجا با قیمت مناسب تهیه کنین بهتون فروشگاه کیا صنعت پدیده فرزان به آدرس www.kspfarzan.com اولین مرجع خرید و فروش تجهیزات تعمیرگاهی نو و دست دوم در ایران رو معرفی میکنم. قطعا وجود افراد متخصص و کارکشته این حوزه به شما در تهیه انواع تجهیزات تعمیرگاهی نو و دست دوم کمک میکنه 

آدرس و شماره تماس:

آدرس : تهران . خیابان آزادی . روبروی متروی توحید . جنب ساختمان بانک تجارت . ساختمان پانامال . طبقه سوم  . واحد 310

شماره تماس : 

02166907432 

02165012047 

02165012043 

شماره همراه :  09122279138

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر