خیلی وقت‌ها، حتی اگر پول کافی هم داشته باشید، خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه بهتر از خرید نقدی آن است. برای همین، توصیه می‌کنیم اگر عجله‌ای برای خرید ندارید، پروژه‌های در حال ساخت را هم در نظر داشته باشید. این پروژه‌ها، به شما اجازه می‌دهند که خانه را اقساطی و با قیمتی پایین بخرید و علاوه بر سود بردن از تفاوت نرخ ارز، مجبور نباشید بخش زیادی از دارایی نقدی خود را به مدت چند سال یکجا راکد نگه‌دارید.

چرا خرید ملک در شهر استانبول ترکیه؟

خرید ملک در استانبول به اولویت اول تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران و خریدارانی تبدیل شده که به دنبال خرید آپارتمان در ترکیه هستند. دلیل این امر، تنوع گسترده املاک در استانبول است؛ در بازار املاک این شهر گزینه‌های متنوعی وجود دارد، به طوری که در بخش‌های مختلف استانبول، هم آپارتمان‌های ارزان قیمت و هم آپارتمان‌های لوکس، به اشکال مختلفی مثل کاخ یا آپارتمان‌های هوشمند، وجود دارد. البته، در کنار این گزینه‌ها خانه‌های ویلایی استانبول را هم نباید فراموش کرد. علاوه براین، قیمت آپارتمان‌های استانبول، با توجه به امکاناتی که دارند، بسیار مناسب بوده و به همین دلیل است که خیلی از افراد جذب املاک این شهر می‌شوند.

خرید اقساطی ملک در ترکیه چه شرایطی دارد؟

قوانین ترکیه برای خریداران آپارتمان‌های اقساطی شرایط خاصی تعیین نکرده است. اما در کل، خریدار باید بعد از انتخاب ملک مناسب خود و ارائه یک کپی از سند مالکیت یا «تاپو» و یک کپی از محل ملک در نقشه شهرداری یا شرح محل، شماره مالیاتی خود از سازمان امور مالیاتی اخذ کرده و گذرنامه خود را به زبان ترکی ترجمه و به همراه چهار قطعه عکس در یک دفترخانه رسمی تأیید نماید و سپس قرارداد خرید را با فروشنده امضاء کرده و پیش قسط را بپردازد و در ادامه، درخواست مالکیت را به آژانس‌های مربوطه ارائه بدهید.

چطور می‌توان برای خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه اقدام کرد؟

برای خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه دو روش وجود دارد. روش اول که خریداران آن را ترجیح می‌دهند اقساطی بدون بهره است، که در آن خریدار، آپارتمان را مستقیماً از شرکت‌های کارگزاری خریداری می‌کند. در اینجا، شرکت یک قرارداد فروش رسمی می‌نویسد که در آن مبلغ اقساط و روش پرداخت‌ آن‌ها تعیین شده است. روش دوم، خرید آپارتمان از طریق وام بانکی است؛ در این روش، بانک ملک را خریداری کرده و تا زمان پایان اقساط، یک ایپوتک (بلوکه) روی آن می‌گذارد؛ به این معنی که شما تا زمانی که همه اقساط را نپردازید حق فروش و یا انتقال ملک را ندارید و در صورت عدم پرداخت اقساط، بانک می‌تواند ملک را مصادره کند. درصورتی که قصد دارید برای خرید اقساطی آپارتمان در ترکیه اقدام کنید، قبل از هرکاری با مشاوری کاربلد و مورد اعتماد مشورت کنید تا متضرر نشوید. گونش اینوست با کادری مجرب از کارشناسان حرفه‌ای، بهترین گزینه مناسب را به شما پیشنهاد خواهد داد.

مزایای خرید اقساطی ملک از پروژه‌های در حال ساخت در ترکیه

خرید یک آپارتمان از پروژ‌ه‌های در حال ساخت، انتخابی بی‌نظیر با قیمت و مزایای عالی است. با خرید از این پروژه‌ها شما می‌توانید بهای ملک را اقساطی پرداخت کرده و به احتمال زیاد همزمان با پایان قسط‌ها ملکتان را تحویل خواهید گرفت.

به این ترتیب، شما صاحب یک آپارتمان در یک مجتمع مسکونی بی‌نظیر خواهید شد، که تمامی امکانات ورزشی، بهداشتی و رفاهی را دارا است. به علاوه، این مجتمع‌ها بسیاری از امکانات سرگرمی و رفاهی دیگر مثل سینمای فضای باز و سیستم‌های هوشمند خانگی را نیز دارا می‌باشند. 

آیا می‌توانم در ترکیه یک آپارتمان تکمیل شده را هم اقساطی بخرم؟

بله. پروژه‌های آماده بهره‌برداری نیز وجود دارند که به لطف آن‌ها می‌توانید یک آپارتمان ساخته شده را خریداری کرده و آن را مستقیماً بعد از پرداخت پیش قسط توافق شده تحویل بگیرید. مابقی مبلغ هم بعداً با طرح پرداخت مناسب برای خریدار پرداخت خواهد شد.

یکی از مزایای خرید از پروژه‌های آماده‌، این است که آپارتمان را مستقیماً تحویل می‌گیرید. شما می‌توانید در آپارتمان زندگی کرده یا آن را اجاره بدهید و با پول اجاره اقساط خود آپارتمان یا هزینه‌های خدمات و تعمیرات (پول شارژ) مجتمع را بپردازید.

اگر برای خرید نقدی آپارتمان آماده تحویل در استانبول پول کافی ندارید، توصیه ما این است که اقساطی خرید کنید.

انواع املاکی که در ترکیه می‌توانید به صورت اقساطی بخرید

املاکی که می‌توانید به صورت اقساطی در ترکیه بخرید شامل طیف گسترده‌ای است، از جمله انواع مختلفی از املاک مسکونی مثل آپارتمان‌های لوکس، هتل آپارتمان‌ برای سرمایه‌گذاری و انواع ویلا.

به علاوه، شما می‌توانید املاک تجاری مثل فروشگاه، مغازه و نمایشگاه و همچنین واحدهای اداری را هم به صورت اقساطی در ترکیه خریداری کنید. تمام کاری که باید بکنید این است که ملک مناسبتان را انتخاب کرده و با کمک یک مشاور املاک متخصص ایرانی در ترکیه آن را خریداری کنید.

آیا می‌توان موقع خرید اقساطی ملک در ترکیه تاپو هم گرفت؟

وقتی یک آپارتمان اقساطی در ترکیه می‌خرید، به شما یک قرارداد خرید محضری داده می‌شود و بعد از اینکه تمام اقساط را پرداختید سند به نامتان زده می‌شود. در بعضی پروژه‌ها، که هنوز در حال ساخت هستند، تاپو بعد از تحویل پروژه به خریدار داده می‌شود. البته، در بعضی دیگر از پروژه‌ها، آپارتمان چه تکمیل شده و چه در حال ساخت باشد، در همان موقع خرید سند مالکیت به نام خریدار می‌شود. در چنین حالتی، معمولاً بر روی سند ملکتان یک ایپوتک به نفع شرکت گذاشته می‌شود. ایپوتک، درست بعد از اتمام اقساط برداشته می‌شود.

آیا کسانی که در ترکیه آپارتمان قسطی می‌خرند قطعاً می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند؟

بله، اگر آپارتمان اقساطی در ترکیه بخرید امکان دریافت شهروندی این کشور را هم خواهید داشت، البته مجموع اقساطی که پرداخت می‌کنید می‌بایست بیش از 250،000 دلار باشد.

آیا می‌توان از خرید آپارتمان قسطی در ترکیه منفعت برد؟

امروزه، خرید اقساطی یک آپارتمان در ترکیه، انتخاب خیلی معقولی است. خصوصاً به دلایل زیر:

1- کیفیت بالا و امتیازات خود ملک، خصوصاً اگر آپارتمان در یکی از مجتمع‌های لوکس باشد که به خاطر خدمات، زمین‌های بازی و باغ‌هایشان شهرت دارند.

2- مزایایی مثل بالا رفتن تدریجی اختلاف قیمت (نسبت به روش خرید نقدی) و نرخ تبدیل بالای دلار نسبت به لیر ترکیه.

3- امکانات فراهم شده توسط دولت ترکیه برای خریداران ملک در این کشور، مثل سهولت در خرید و روند انتقال مالکیت، صدور سند ملکی ظرف چند روز، امکان رزرو نوبت برای اخذ اقامت ملکی در ترکیه درست بعد از دریافت سند ملکی و امکان درخواست برای شهروندی ترکیه بعد از پرداخت کامل بهای ملک (طبق قوانین جدید شهروندی ترکیه).

خرید اقساطی آپارتمان: گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری

در سال 2020، ترکیه به عنوان هفتمین کشور برتر جهان برای سرمایه‌گذاری در املاک شناخته شد. در سال 2019، فروش املاک به خریداران خارجی حدود 5% از کل فروش املاک در ترکیه را تشکیل می‌داد. همچنین، از سال‌ها پیش دولت ترکیه با انجام یک سری اقدامات و ارائه امکانات تلاش کرده تا با جذب سرمایه‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی، بخش املاک خود را تقویت کند. آخرین مورد این تلاش‌ها، اعطای شهروندی ترکیه در مقابل خرید املاکی با ارزش بیشتر از 250،000 دلار بوده است.

سرمایه‌گذاری در بخش املاک ترکیه یکی از بهترین انواع سرمایه‌گذاری است. این نوع سرمایه‌گذاری کمترین ریسک را داشته و در حین حفظ سرمایه، بالاترین سودآوری را تضمین می‌کند. البته، برای رسیدن به سود مناسب می‌بایست مدتی صبر کنید تا بتوانید ملکتان را بفروشید و سود کنید. سرمایه‌گذاری در بخش املاک ترکیه یک سرمایه‌گذاری میان مدت و بلند مدت است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر