پروفیل استیل دکوراتیو یکی از انواع پروفیل است که در ساخت آن از ورق استیل ضد زنگ یا ورق استنلس استیل استفاده می شود. این پروفیل‌ ها امروزه در صنایع مختلف مثل ساختمان‌ سازی کاربرد های فراوانی دارند. در ادامه قصد داریم به بررسی نکات کلیدی در مورد قیمت پروفیل استیل بپردازیم. 

پروفیل استیل دکوراتیو چیست؟

همان‌گونه که می‌دانید امروزه آهن و فولاد در زندگی ما کاربرد بسیار زیادی دارند. تمامی محصولاتی که ماده اولیه ساختشان آهن و فولاد است دارای استحکام و دوام بالایی هستند، اما زنگ زدگی نقطه ضعف بزرگی برای آن ها است. به این دلیل است که استیل ضد زنگ یا استنلس استیل بسیار در صنعت پر طرفدار است.  در برابر اکسید شدن و زنگ زدگی مقاومت بالایی دارد و گذر زمان، رطوبت و سایر عوامل نمی‌توانند در ساختار آن آسیبی به‌ وجود آورند. بدون شک فولاد ضد زنگ یکی از مهم‌ترین ابداعات بشر است. پروفیل استیل دکوراتیو نوعی از پروفیل است که از ورق استیل ضد زنگ تولید می شود. این ورق ها آلیاژی از آهن، نیکل و کروم است. در رده های مختلف مثل مارتنیزیتی، فریتی، آستنیتی، دو فازی (آستنیتی-فریتی) و رسوب سخت که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند، تولید می شوند. قابلیت شکل‌پذیری بالایی دارد، غیرمغناطیسی است و در برابر زنگ زدگی مقاومت بسیار خوبی دارد.

پروفیل استیل ضد زنگ

ویژگی‌های اصلی پروفیل استیل دکوراتیو

قیمت پروفیل استیل دکوراتیو برای کسانی که در حوزه ساخت و ساز مشغول به فعالیت هستند از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا این نوع پروفیل از آن دسته محصولاتی است که نقش بسیار مهمی در صنایع ساختمانی ایفا می‌کند. این پروفیل‌ها در ابعاد و اندازه‌ های مختلفی تولید می‌شوند.

  1. پروفیل استیل دکوراتیو از مقاومت حرارتی خوبی برخوردار است؛ بنابراین می‌توان به راحتی از آن برای ساخت قطعات و تجهیزاتی که در معرض حرارت بالا قرار دارند مثل مبدل های حرارتی ، استفاده نمود. 
  2. استیل یکی از آلیاژهایی است که در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و حتی اگر برای مدت زمان طولانی در محیط های مرطوب قرار گیرد، باز هم تغییری در ساختار اصلی آن به وجود نمی‌آید.
  3. این پروفیل عمر بسیار طولانی دارد، زیرا عواملی مانند زنگ زدگی و خوردگی نمی‌توانند به آن آسیبی وارد نماید.
  4. پروفیل استیل دکوراتیو وزن کمی دارد درنتیجه به راحتی قابل حمل هستند و در ساختمان سازی و ساخت مبلمان بسیار پر کاربرد اند.
  5. قدرت جوش‌ پذیری بالایی دارد و در کارگاه‌ ها و کارخانجات تولید‌کننده، می‌توان به راحتی آن‌ها را به فرم دلخواه در آورد و به همدیگر متصل نمود.
  6. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو در قیاس با سایر پروفیل‌ها مناسب‌ تر است؛ بنابراین خرید آن برای بسیاری از صنایع و کارخانجات از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

مبلمان ساخته شده از پروفیل استیل

عوامل موثر بر قیمت پروفیل استیل دکوراتیو 

پروفیل و لوله استیل از آن دسته محصولاتی هستند که به سبب مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون و خوردگی به وفور مورد استفاده قرار می گیرند و مثل تمام مواد اولیه صنعتی نکته ی مهم در مورد آن ها  قیمت است، چرا که تاثیر مستقیم بر قیمت تمام شده محصول تولیدی دارد. قیمت پروفیل استیل دکوراتیو به عوامل مختلفی مثل قیمت ماده اولیه ، ابعاد و وزن پروفیل، عرضه و تقاضا و قیمت ارز بستگی دارد. 

  1.  قیمت ماده اولیه: ماده اولیه ساخت پروفیل استیل دکوراتیو،  ورق استیل ضد زنگ یا استنلس استیل است. با توجه به این که رده های مختلفی برای این آلیاژ وجود دارد. قیمت نهایی پروفیل استیل دکوراتیو با توجه به رده ی ورق آن می تواند متفاوت باشد. 
  2. ابعاد و وزن پروفیل: در محاسبه قیمت انواع پروفیل‌ های تولید شده از استیل، ابعاد و وزن نقش تعیین‌ کننده‌ ای دارند؛ مسلماً هر چقدر این پروفیل ها دارای وزن بیشتر و ابعاد بزرگتری باشند، قیمت نهایی آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود.
  3. عرضه و تقاضا: اگر میزان استفاده از پروفیل و لوله‌ استیل افزایش پیدا کند اما عرضه ثابت بماند، مسلماً قیمت پروفیل استیل دکوراتیو افزایش پیدا خواهد کرد. طی سالیان اخیر شاهد استقبال خوب تولید کنندگان و صنایع از این پروفیل بوده ایم.
  4. قیمت ارز: پروفیل استیل دکوراتیو نیز مانند هر محصول دیگری تحت تاثیر قیمت ارز است و هر نوع تغییراتی که در سطح بین المللی در زمینه ارز به وجود می‌آید بر روی قیمت نهایی پروفیل‌های استیل دکوراتیو نیز موثر خواهد بود و اگر ورق های این  پروفیل ها وارداتی باشد بیشتر تحت تاثیر این نوسانات قرار می گیرند..

علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل دیگری نیز وجود دارد که نقش مهم در تعیین قیمت پروفیل استیل دکوراتیو دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شیوه تولید نیز اشاره نمود. 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر